Tijdelijk opslagcapaciteit verhogen Hikvision systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassosa
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-05-2022
Hallo!

Ik heb een Hikvision DS7216HQHI-K1 met 9 camera's. Er zit een 1.8 TB harde schijf aan vast. Daarmee bewaren we ongeveer twee weken aan beeldmateriaal.

Nu heeft de lokale politie ons verzocht om daar 1 maand van te maken. Hier in Thailand schijnt wordt een dergelijk verzoek niet gezien als vreemd ;)

Is het mogelijk om dit tijdelijk voor elkaar te krijgen? Ik koop het liefst geen nieuwe harde schijf.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om beelden in een lagere beeldkwaliteit op te slaan en zo de opslagruimte beter te benutten? Ik zag een '1080p lite mode" maar dit heeft volgens mij geen effect op het aantal dagen aan beeldmateriaal op de HD?

Zodra de politie is geweest wil ik het liefste gewoon weer naar de oude situatie. Twee weken is mi. meer dan voldoende.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld.

Bas

Beste antwoord (via Bassosa op 08-05-2022 04:44)

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-06 14:30
Bassosa schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om beelden in een lagere beeldkwaliteit op te slaan en zo de opslagruimte beter te benutten?
Tuurlijk, inloggen op de NVR -> configuration -> Video/Audio en daar per camera stream type wijzigen en eventueel ook resolutie, bitrate type, video quality, frame rate & video encoding. (Als je zoals Bernard hierboven zegt de framerate verlaagd van 20fps naar 10fps zullen je 2 weken al 4 weken worden.)

Ik weet niet welk type camera je hebt maar encoding types zoals H.265+ zorgen voor een immens lagere opslagnood.

[ Voor 9% gewijzigd door Tha Render_2 op 05-05-2022 19:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik ken het systeem niet, maar kun je de frame rate niet verlagen? Dan zou je daarmee die winst kunnen halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Tha Render_2
Bassosa schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om beelden in een lagere beeldkwaliteit op te slaan en zo de opslagruimte beter te benutten?
Tuurlijk, inloggen op de NVR -> configuration -> Video/Audio en daar per camera stream type wijzigen en eventueel ook resolutie, bitrate type, video quality, frame rate & video encoding. (Als je zoals Bernard hierboven zegt de framerate verlaagd van 20fps naar 10fps zullen je 2 weken al 4 weken worden.)

Ik weet niet welk type camera je hebt maar encoding types zoals H.265+ zorgen voor een immens lagere opslagnood.

[ Voor 9% gewijzigd door Tha Render_2 op 05-05-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:03

lier

MikroTik nerd

Deel van de schijf overzetten naar een ander systeem? "Desnoods" in de Cloud?
Bedenk goed, alvorens de kwaliteit van de video omlaag te doen (prima keuze!) welke kwaliteit je nodig hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassosa
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-05-2022
Bedankt allemaal!

Het was een beetje zoeken maar ik heb uiteindelijk de beeldkwaliteit en frame rate kunnen verlagen. Als resultaat merk ik nu dat ik meer dagen opslag erbij krijg. Succes dus.

Nu zag ik de optie om 'Hikvision 265+' in te schakelen. Het staat op het moment uitgeschakeld.

Is dat een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kun je niet gewoon eens per week (iedere zaterdag bijv.) even alle beelden eraf halen en naar Dropbox ofzo sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
Bassosa schreef op zondag 8 mei 2022 @ 04:40:
Bedankt allemaal!

Het was een beetje zoeken maar ik heb uiteindelijk de beeldkwaliteit en frame rate kunnen verlagen. Als resultaat merk ik nu dat ik meer dagen opslag erbij krijg. Succes dus.

Nu zag ik de optie om 'Hikvision 265+' in te schakelen. Het staat op het moment uitgeschakeld.

Is dat een goed idee?
Zeer zeker! Als je camera's het ondersteunen natuurlijk.. H265+ zorgt voor een immense besparing in opslag, je kan het zelf hier vergelijken en uitrekenen door met de opties te spelen: https://www.westerndigita...lance-capacity-calculator (verschil tussen H264 & H265 is al groot, H265+ is nog eens extra).

[ Voor 4% gewijzigd door Tha Render_2 op 08-05-2022 09:24 ]

Pagina: 1