Lekkage badkamer (handdoek) radiator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qby09
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Hi tweakers,

Ik heb een aantal dagen geleden mijn badkamer radiator erafgehaald om deze te stralen en spuiten i.v.m. Roest. Nu heb ik het weer terug gemonteerd aan de wand en is er een lekkage ontstaan. De lekkage vindt plaats bij de gemarkeerde gedeelte van de leiding en is van toepassing aan beide kanten van de radiator.

Heeft iemand enig idee waar het dus mis is gegaan en hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nzatmLOTxaolg4xsdryvfhLd00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tAvDbkRjwHMoO84M9z5j80N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbl1wUpZ1irdf3l7Q8dpPm9QKsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1w7o731v03gpJedyqSKzPXH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bJUVstf6hycGw4d3mvBmYWtwF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsNoErSLyRKliQHOP9qAMDAS.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat zit er voor afdichting in die koppelingen? Rubbers (zo ja: zijn die nog OK)? Of teflon tape of iets dergelijks rond de schroefdraad (zo ja: is die correct opnieuw aangebracht)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Rubber ringen/griffon tape ook vervangen ? Die kan je (meestal) niet hergebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21
Orion84 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:31:
Wat zit er voor afdichting in die koppelingen? Rubbers (zo ja: zijn die nog OK)? Of teflon tape of iets dergelijks rond de schroefdraad (zo ja: is die correct opnieuw aangebracht)?
Dit idd..

Heb je zaken hergebruikt toevallig TS? Ik zou voor cv afdichting geen teflon gebruiken (dat wordt meer gebruikt voor drinkwater) maar iets als loctite 55 (als je geen knelkoppelingen gebruikt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Nog een tikje aandraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qby09
Ik heb cv klemringen gebruikt en teflon, en beide zijn nieuw en niet hergebruikt. Ook is het goed aangedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO4oMMOLXMSOjrDXh3EGCpxWJFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ro43T0TsfMd0z6LQAZ06e7HT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door qby09 op 05-05-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
qby09 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:37:
Ik heb cv klemringen gebruikt en teflon, en beide zijn nieuw en niet hergebruikt. Ook is het goed aangedraaid.
[Afbeelding]
Zowel teflon als knelringen?
Dat is A niet de bedoeling (het is OF knelringen bij gladde buis, OF afdichting (teflon/hennep/loctite) bij schroefdraaid en B lijkt dit plastic (dat is per definitie rommel, je moet voor koper gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qby09
Ik heb het errst met alleen teflon geprobeerd en heb later nog klemringen bij toegevoegd, het is idd plastic en zal ik nog een poging wagen met koper, bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
qby09 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:43:
Ik heb het errst met alleen teflon geprobeerd en heb later nog klemringen bij toegevoegd, het is idd plastic en zal ik nog een poging wagen met koper, bedankt voor de reacties
Dat klinkt alsof je uberhaupt niet weet wat je aan het doen bent.. Waar klem je nu op? Op je schroefdraad of op een gladde 15mm buis? Het lijkt erop dat je klemt op de buis, en dan volstaat 1 koperen ring.. Echter, als je op het schroefdraad afdicht, zou ik loctite55 gebruiken..

Edit: zo te zien is het schroefdraad, dan zou ik loctite55 gebruiken (en geen teflon) of hennep met henneppasta..

[ Voor 15% gewijzigd door ID-College op 05-05-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qby09
Ja ik klem op de gladde buis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien om verwarring te voorkomen even de boel loshalen en dan foto's maken van beide kanten van de koppelingen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:48
Wat zat erop toen je de radiator loshaalde? Een klemring?

Klemringen moet je niet te vast draaien, anders gaan ze juist lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie dat het druppeltje water op de moer ligt. Dat betekent dat het lek daarboven zit, logica. Dit doet mij vermoeden dat het staartstuk niet goed in de radiator gedraaid is en/of er niet genoeg teflon gebruikt is. Heb je hiervoor een staartstuk draaier/radiatorsleutel gebruikt? Met een tang wil dit niet zo goed. Bovendien heeft zo'n staartstuk niet voor niks 2 nokjes aan de binnenkant zitten. Wanneer het staartstuk goed vastzit én met tape afgedicht is kun je je druk maken om de moer waarmee het geheel op de CV-kraan wordt vastgezet.

@qby09 Kun je aangeven welke versie is aangesloten op je radiator? https://www.google.com/se...ator+aansluitset&tbm=isch

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 05-05-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
qby09 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:49:
Ja ik klem op de gladde buis
Ik vraag het mij af om eerlijk te zijn.. Zonder te weten hoe het onder je koppeling zit kan niemand je echt goed advies geven.. Lijkt op deze knop:

https://www.google.com/ur...EwLyzyPcCFQAAAAAdAAAAABAQ
Pagina: 1