Goede zonnepanelen installateur Noord-Holland (Noord)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Weet niet of hier bedrijven genoemd mogen worden ivm reclame? Ik ben op zoek naar een goede installateur voor zonnepanelen in Noord-Holland noord, dus een met eerlijke adviezen en goede electrotechnische kennis, dus geen cowboy.

Ik had Pakdezon benaderd aangezien me dit een goed bedrijf leek, maar die doen alleen SolardEdge icm met optimizers, iets wat ik niet wil.

Via Google uiteraard zat reviews te vinden, maar er zijn zoveel van dit soort bedrijven dat je door de bomen door het bos bijna niet meer ziet. Verder zijn de reviews vaak ook van niet technisch onderlegde mensen die er totaal geen kijk op hebben en bijvoorbeeld niet aanslaan op een MC4 connector die op de pan ligt, of bekabeling die niet van het dak af getyrapped is. Dan zijn de reviews natuurlijk al gauw goed. Vandaar dat ik de ervaringen van technisch onderlegde Tweakers met installateurs op dit gebied op prijs stel.

Alvast dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-07 15:13
Eco energy projects
https://ecoenergyprojects.nl/

Hebben afgelopen maand een systerm bij ons geïnstalleerd (Enkhuizen). no nonsense advies gekregen, 1 prijs ondanks wat tegenslag (mijn fout) werd alles keurig opgelost en heb een prima systeem 3phase onvormer met 2 strings oost en zuid totaal 6750wp.
Zaten toen op 0,94 cent/wp geïnstalleerd, twee weken levertijd, ik begrijp dat de levertijd inmiddels iets is opgelopen en wellicht de prijs ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkKjpMjqkk03xGcp7X53ttQwDtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CU5G19KLDc3tM5sx7G7svura.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVGq-akAj8H3jwA5DxYgsXK1Xgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCsbv6HtgYYVgn9RdcwunCb9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:16
Damsma solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Beiden bedankt!

Ik heb Damsma inmiddels via het online offerte formulier mijn interesse laten weten, over dat bedrijf zijn op veel verschillende plekken veel positieve review’s te vinden, ziet er goed uit.

Eco Energy Projects zijn helaas niet zoveel reviews van online, weet niet of ik daarvoor zomaar zou gaan. De prijs van €0.94 per wp is wel netjes. De 3 fasen omvormer, daar heb je 2 strings op aangesloten? 1x zuid en 1x oost? Wat ik heb begrepen wil je voor een 3 fasen omvormer meer panelen per string ivm het hogere voltage wat een 3 fasen omvormer nodig heeft. Misschien heb ik het totaal mis, maar is het advies dan wel juist geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
https://houwinginternational.nl/

Zij hebben mijn panelen afgelopen jaar gelegd, ben er tevreden mee. Prijs was vorig jaar februari voor mijn oost en zuidkant €0,75 per wp. 1 november is mijn noordkant volgelegd voor €0,73 per wp.

[ Voor 45% gewijzigd door Bravertal op 07-05-2022 07:32 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Stokertje Als je er zoveel waarde aan hecht kan je misschien gewoon de eerste de beste nemen en vertellen dat je een onafhankelijke keuring laat doen en je verwacht dat ze gebreken zullen oplossen.
uiteindelijk kunnen de referenties nog zo goed zijn, wie zegt het dat die mensen er verstand van hebben? daarnaast kan een werknemer ook nieuw zijn of een vergissing maken. Het blijven allemaal moment opnames die weinig waard zijn. Een keuring is ook een moment opname maar wel op jouw dak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
twain4me schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:56:
@Stokertje Als je er zoveel waarde aan hecht kan je misschien gewoon de eerste de beste nemen en vertellen dat je een onafhankelijke keuring laat doen en je verwacht dat ze gebreken zullen oplossen.
uiteindelijk kunnen de referenties nog zo goed zijn, wie zegt het dat die mensen er verstand van hebben? daarnaast kan een werknemer ook nieuw zijn of een vergissing maken. Het blijven allemaal moment opnames die weinig waard zijn. Een keuring is ook een moment opname maar wel op jouw dak ;)
Hoe kan je een een onafhankelijke keuring laten doen?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Sensai schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Hoe kan je een een onafhankelijke keuring laten doen?
vooraf afspreken dat bedrijf X een scope 12 keuring zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
twain4me schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:56:
Daar heb je inderdaad gelijk in, de mensen die de recensie hebben kunnen er inderdaad totaal geen verstand van hebben. De recenties geven echter wel aan hoe het bedrijf communiceert, service verleent, problemen achteraf netjes oplost etc etc. In die zin kan het wel aangeven of je met een "net" bedrijf te maken hebt met tevreden klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
twain4me schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:18:
[...]

vooraf afspreken dat bedrijf X een scope 12 keuring zal doen.
Deze kende ik nog niet, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Stokertje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:55:
Weet niet of hier bedrijven genoemd mogen worden ivm reclame? Ik ben op zoek naar een goede installateur voor zonnepanelen in Noord-Holland noord, dus een met eerlijke adviezen en goede electrotechnische kennis, dus geen cowboy.
Ik ken ten minste twee goede ervaringen (van een buurman en van een familielid) met https://www.zonnefabriek.nl/ uit Amsterdam. Die doen het ook al een tijd, zie ook de best nette FAQ op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 11:12
Ik heb het afgelopen december laten leggen door Damsma Solar. Nadat ze het gelegd hadden lekkage in de dakgoot gehad, waarschijnlijk door hun valbescherming die in de dakgoot opgehangen was. De lekkage hebben ze netjes verholpen zonder morren. Ook een defecte WiFi stick van de omvormer (kan gebeuren) binnen redelijke termijn vervangen door hun. Al met al tevreden met hun service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Ringgss schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:46:
Ik heb het afgelopen december laten leggen door Damsma Solar. Nadat ze het gelegd hadden lekkage in de dakgoot gehad, waarschijnlijk door hun valbescherming die in de dakgoot opgehangen was. De lekkage hebben ze netjes verholpen zonder morren. Ook een defecte WiFi stick van de omvormer (kan gebeuren) binnen redelijke termijn vervangen door hun. Al met al tevreden met hun service.
Dankjewel, lijkt erop dat Damsma echt en goede kandidaat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-07 15:13
Stokertje schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:18:
Beiden bedankt!

Ik heb Damsma inmiddels via het online offerte formulier mijn interesse laten weten, over dat bedrijf zijn op veel verschillende plekken veel positieve review’s te vinden, ziet er goed uit.

Eco Energy Projects zijn helaas niet zoveel reviews van online, weet niet of ik daarvoor zomaar zou gaan. De prijs van €0.94 per wp is wel netjes. De 3 fasen omvormer, daar heb je 2 strings op aangesloten? 1x zuid en 1x oost? Wat ik heb begrepen wil je voor een 3 fasen omvormer meer panelen per string ivm het hogere voltage wat een 3 fasen omvormer nodig heeft. Misschien heb ik het totaal mis, maar is het advies dan wel juist geweest?
Geen idee hoeveel panelen er op een string moeten, ze waren niet de enige die het aangeboden hebben, check de website voor reviews.
Doen wat goed voelt is het belangrijkste dus lekker met Damsma verder gaan als eco energy niet goed voelt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
RuudMu schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Geen idee hoeveel panelen er op een string moeten, ze waren niet de enige die het aangeboden hebben, check de website voor reviews.
Doen wat goed voelt is het belangrijkste dus lekker met Damsma verder gaan als eco energy niet goed voelt 👍
Ik heb gisteren verschillende configuraties in Sunny Design gedaan, ook met weinig panelen, de jaaropbrengsten waren exact gelijk bij gebruik van een 1 fase of 3 fasen omvormer. Dat is een beetje in tegenstelling met wat er gezegd word dat een 3 fasenomvormer niet geschikt zou zijn voor strings met minder panelen vanwege de lagere spanning.

Damsma is inderdaad de eerste die ik ga vragen, maar goed, ze zullen wel druk zijn, mogelijk moet ik even wachten. Heb ook niet zo’n haast, er gaat eerst een nieuwe groepenkast in, voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Bravertal schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 07:30:
https://houwinginternational.nl/

Zij hebben mijn panelen afgelopen jaar gelegd, ben er tevreden mee. Prijs was vorig jaar februari voor mijn oost en zuidkant €0,75 per wp. 1 november is mijn noordkant volgelegd voor €0,73 per wp.
Nette prijs ook denk ik? Meestal lees ik dat je uit moet gaan van 1 euro per wp hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Stokertje schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Nette prijs ook denk ik? Meestal lees ik dat je uit moet gaan van 1 euro per wp hier op het forum.
Een kennis van mij heeft ze in februari laten leggen door hun, toen was de prijs €0,89 per wp. De prijs is bij hun blijkbaar ook stijgende.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:11
Panelen (en ook omvormers) zijn fors duurder geworden... Ik kocht mijne voor 132 incl BTW. Ongeveer zelfde paneel ging voor 170 voor hij uitverkocht raakte.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 08-05-2022 15:01 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Ronald schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:01:
Panelen (en ook omvormers) zijn fors duurder geworden... Ik kocht mijne voor 132 incl BTW. Ongeveer zelfde paneel ging voor 170 voor hij uitverkocht raakte.
Dat is best een flinke stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ronald schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:01:
Heb je data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@Bravertal wat lastig linken naar producten die niet meer verkrijgbaar zijn nietwaar?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ronald schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:02:
@Bravertal wat lastig linken naar producten die niet meer verkrijgbaar zijn nietwaar?
Ik bedoelde meer wanneer jij de panelen heb aangekocht en welke datum ze voor de hoofdprijs weg zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
Juli 2021 gekocht, langzaam gestegen richting 170-175 2 a 3 maanden terug.

Omvormer ook +100 (10%) en dat is dan de normale SE5K. De duurdere korte string die ik foutief gekregen heb is helemaal weg... Maar was bijna +200

Om het over levertijd niet te hebben... Ik had het spul net niet sneller op de stoep dan Coolblue het red...

[ Voor 20% gewijzigd door Ronald op 08-05-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05-2023
Kleine kick van het topic, ook ik ben op zoek naar een goede installateur en omdat het om ongeveer 32 panelen gaat is het wel raadzaam voor mij om beetje rond te shoppen. Hebben andere Tweakers nog andere goede ervaringen opgedaan afgelopen jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 15:04
Toevallig ben ik ook zoekende, dus als er nog suggesties voor goede installateurs zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:21
Daan installatie/zonnepanelen uit Uitgeest

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1