Eerste keer koelpasta vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix409
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-01-2024
Goedemiddag!

Ik weet niet helemaal zeker of ik dit in het juiste forum zet. Indien niet, mijn oprechte excuses!

Ik wilde zojuist de stock thermal paste en een aantal thermal pads vervangen in mijn laptop (Asus rog zephyrus S gx531gx) met behulp van een youtube video (https://youtu.be/tNuH1xj6aho) voor een vergelijkbaar model.

Nu kom ik er net achter (na een aantal thermal pads te hebben geplaatst) dat ik mogelijk te weinig thermal pads heb gekocht. Het is mij niet duidelijk of ik ook (persé) thermal pads moet gebruik op de resterende chips, zoals getoond in de video. (Video tijdstip: 3:29)

Het vervelende is dat ik vanmiddag eigenlijk met mijn laptop naar mijn werk moet gaan, en zonder laptop niet aan het werk kan. Ik heb al wel nieuwe pads besteld indien ze echt pads nodig hebben.

De resterende chips hebben de volgende nummers:

2x R22847V12
2x FDPC 50305G.

Ik kon helaas geen duidelijke informatie vinden over deze chips.

Is er iemand die hier een antwoord op kan geven?

Bij voorbaat dank!

Staat van mijn huidige chips:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSRKjylCIBI3BZi9iN1c2fZhXVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjFxlqoDrzELNqADtLQgBj4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via marnix409 op 06-05-2022 21:24)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31

Fordox

00101010

De chips zijn onderdeel van je powerdelivery. 1 ervan is een spoel en de ander een FET.
Als de fabrikant er wel thermalpads op had gezet vanuit hun fabriek, kun je er van uit gaan dat deze pads ook nodig zijn.
Als tijdelijke fix kun je de originele pads gewoon hergebruiken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31

Fordox

00101010

De chips zijn onderdeel van je powerdelivery. 1 ervan is een spoel en de ander een FET.
Als de fabrikant er wel thermalpads op had gezet vanuit hun fabriek, kun je er van uit gaan dat deze pads ook nodig zijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix409
Top!
Hartelijk dank voor de uitleg en snelle reactie :)

Helaas zijn de oude pads gesmolten geweest, dus zal ik toch maar even moeten wachten tot morgen.

Nogmaals hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix409
Fordox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:19:
Ik zie dat een winkel bij mij in de buurt ook thermal pads verkoopt (merk gembird: https://www.dateks.lv/en/...rmal-pad-100-x-100-x-1-mm) met een thermal conductivity van 2.0w/mK (tegenover 8.0W met de andere pads die ik er nu op heb zitten)

Zou dit voldoende moeten zijn, of kan ik toch beter wachten op mijn thermal grizzly pads? Kan dit veel impact hebben op performance/veiligheid?

Hartelijk dank!

[ Voor 3% gewijzigd door marnix409 op 05-05-2022 12:43 ]