Dunste soundbar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb een LG oled 65 inch staan op een voet. Nu wil ik ervoor een soundbar leggen. Echter de meeste soundbars zijn vrij hoog. Ik ben op zoek naar een zo smal mogelijke soundbar zodat hij niet ter hoogte van mijn scherm uitkomt. (liefst onder de 4 cm).
De enige die ik kan vinden is de nieuwe samsung ultra slim

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 23:52
Geen ervaring, maar dit zijn volgens de Pricewatch de mogelijkheden:
https://tweakers.net/home...bjh-XS_QZmHhMA0nAxaMpRS_g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:09

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat zou ik gewoon niet doen, als het al bestaat, dan gaat dun ten koste van de geluidskwaliteit en de LG OLED's hebben al niet de meest beroerde luidsprekers. Ik adviseer in combinatie met een OLED-televisie een paar hifi-stereoluidsprekers, bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR2jv-aIrbgC0r3Qxtj1XXS_64o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCIse8iEqyHCfKrSs2RfTi4w.jpg?f=fotoalbum_large

Een paar goede stereoluidsprekers klinken stukken beter dan een slechte geluidsbalk. Ik gebruik de Little/One van Chris Camphuisen. Dat is een Motional Feedback-luidspreker en zorgt onder meer dat een subwoofer ook overbodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 05-05-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
dmantione schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:47:
Dat zou ik gewoon niet doen, als het al bestaat, dan gaat dun ten koste van de geluidskwaliteit en de LG OLED's hebben al niet de meest beroerde luidsprekers. Ik adviseer in combinatie met een OLED-televisie een paar hifi-stereoluidsprekers, bij mij ziet het er zo uit:

[Afbeelding]

Een paar goede stereoluidsprekers klinken stukken beter dan een slechte geluidsbalk. Ik gebruik de Little/One van Chris Campsuizen. Dat is een Motional Feedback-luidspreker en zorgt onder meer dat een subwoofer ook overbodig is.
Geluidtechnisch gesproken heb je natuurlijk gelijk, echter vind ik de opstelling zoals getoond 'nogal' rommelig. Ik wil liefst een zo strak mogelijk resultaat. Dat ik dan wat inlever op geluidskwaliteit is van secundair belang :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RideWithUz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Geluidtechnisch gesproken heb je natuurlijk gelijk, echter vind ik de opstelling zoals getoond 'nogal' rommelig. Ik wil liefst een zo strak mogelijk resultaat. Dat ik dan wat inlever op geluidskwaliteit is van secundair belang :-)
Als je al zo strak mogelijk wilt en geluidskwaliteit van secundair belang is, waarom dan toch een soundbar en niet alleen de tv?

Je gaat er met een soundbar weliswaar op vooruit op het gebied van spraak, maar als je zulke kleine mini-speakertjes krijgt, zou ik me er al helemaal niks meer van voorstellen. Naar mijn idee is het dan 1 extra ding op je tv-meubel, zonder werkelijk voordeel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ieder zijn ding, maar ik betwijfel toch zeer of een geluidsbalk die je voor voet van de televisie legt, er minder rommelig uit gaat zien dan twee luidsprekers naast de televisie. Op een marketingfoto ziet het er ongewijfeld strak uit, maar in praktijk gaat zo'n klein balkje ook schuiven en scheef liggen en moet je er kabels naartoe leggen. En bovendien moet je dan ook nog een lompe subwoofer ergens in je kamer zien kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Jorgen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:59:
[...]

Als je al zo strak mogelijk wilt en geluidskwaliteit van secundair belang is, waarom dan toch een soundbar en niet alleen de tv?

Je gaat er met een soundbar weliswaar op vooruit op het gebied van spraak, maar als je zulke kleine mini-speakertjes krijgt, zou ik me er al helemaal niks meer van voorstellen. Naar mijn idee is het dan 1 extra ding op je tv-meubel, zonder werkelijk voordeel.
primair belang is zo dun mogelijk, secundair, dus wel belangrijk, is een toevoeging van geluid t.o.v. alleen de TV. IMO is dat bij de samsung ultra slim wel degelijk het geval, deze heeft ook dolby atmos.
Ook de draadloze subwoofer voegt natuurlijk wat toe t.o.v. alleen het tv geluid. Dus om te stellen dat smallere soundbars niets toevoegen vind ik wat kort door de bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
dmantione schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:01:
Ieder zijn ding, maar ik betwijfel toch zeer of een geluidsbalk die je voor voet van de televisie legt, er minder rommelig uit gaat zien dan twee luidsprekers naast de televisie. Op een marketingfoto ziet het er ongewijfeld strak uit, maar in praktijk gaat zo'n klein balkje ook schuiven en scheef liggen en moet je er kabels naartoe leggen. En bovendien moet je dan ook nog een lompe subwoover ergens in je kamer zien kwijt te raken.
Zeker waar, echter ga ik een gat boren in mijn tv meubel om de kabels in weg te werken.
De subwoofer in de kamer naast een bank o.i.d. vind ik geen probleem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dolby Atmos op een soundbar zegt helaas helemaal niks. Ja, hij kan het signaal verwerken. Ja, hij probeert iets met dat geluid te laten horen. Maar dan houdt het ook wel op. Als je geen speakers op de juiste locatie hebt hangen én de speakertjes in zo'n extra dunne soundbar zijn al zo klein, dan heb je nulkommaniks aan Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Jorgen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:06:
Dolby Atmos op een soundbar zegt helaas helemaal niks. Ja, hij kan het signaal verwerken. Ja, hij probeert iets met dat geluid te laten horen. Maar dan houdt het ook wel op. Als je geen speakers op de juiste locatie hebt hangen én de speakertjes in zo'n extra dunne soundbar zijn al zo klein, dan heb je nulkommaniks aan Dolby Atmos.
De samsung ultra slim kan je uitbreiden naar 5.1.2 (uiteraard wel met diverse wireless speakers in je kamer, maar dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon de tv meubel zo minimalistisch mogelijk houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RideWithUz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:07:
[...]

De samsung ultra slim kan je uitbreiden naar 5.1.2 (uiteraard wel met diverse wireless speakers in je kamer, maar dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon de tv meubel zo minimalistisch mogelijk houden
Ieder z'n ding natuurlijk, maar probeer in elk geval je verwachtingen te temperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dolby Atmos is typisch zo'n dingetje waarvan de industrie het publiek geleerd heeft om erop te letten in de lijst van specificaties. Is het onzin? Nee, het heeft echt wel wat te bieden, maar het is niet zo dat je geluidservaring beter wordt als je op goedkoop audiospeelgoed Dolby Atmos gaat zetten. Op een geluidsbalk (ook een wat duurdere) is het vrij nutteloos.

Neem van mij aan dat Motional Feedback minstens 10 x meer invloed heeft op je geluidservaring dan Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
dmantione schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:10:
Dolby Atmos is typisch zo'n dingetje waarvan de industrie het publiek geleerd heeft om erop te letten in de lijst van specificaties. Is het onzin? Nee, het heeft echt wel wat te bieden, maar het is niet zo dat je geluidservaring beter wordt als je op goedkoop audiospeelgoed Dolby Atmos gaat zetten. Op een geluidsbalk (ook een wat duurdere) is het vrij nutteloos.

Neem van mij aan dat Motional Feedback minstens 10 x meer invloed heeft op je geluidservaring dan Dolby Atmos.
Neem ik zeker van je aan , ik besef ook heus wel dat de door mij gewenste specs niet de meest ideale home cinema beleving is , alleen zal het zeker een goede toevoeging zijn t.o.v. alleen de CX1 nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een dikke soundbar gekocht en de tv hoger gehangen met zoiets;

https://www.amazon.nl/-/e...=qjZno&pd_rd_i=B07YDLBP6D

8)

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Luc S schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:15:
Ik heb een dikke soundbar gekocht en de tv hoger gehangen met zoiets;

https://www.amazon.nl/-/e...=qjZno&pd_rd_i=B07YDLBP6D

8)
Out of the box, dat kan natuurlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je kan ook nog kijken naar een sounddeck... Die zijn vrij zeldzaam volgens mij, maar dat is een hele grote soundbar waar je de tv OP zet. Dan maakt de hoogte minder uit en heb je veel volume om speakers te maken wat de geluidskwaliteit ten goede kan komen.

Al zou ik mijn tv altijd ophangen en dan een dikke soundbar eronder :+
Zelf een Teufel Ultima, veel dikker en massiever dan dat krijg je een soundbar bijna niet. Maar geen atmos en dat soort dingen :+ dus of ik hem aanraad aan iedereen is een tweede.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 05-05-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier mijn soundbar onder de tv aan de muurbeugel van de tv gefrot.
Beetje passen en meten, dremelen en boren . En mijn soundbar draait waar de tv naar draait

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een TV Beugel is een handige oplossing om je TV wat hoger te krijgen.
De goedkoopste echter is simpelweg een paar platen hout op de juiste grootte onder de voet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Sonos playbase en TV er boven-op zetten.
Er mag zo'n 35 kilo op zo'n ding.

https://el-vidas.nl/sonos...2LyKKEyDlkGUaAmP6EALw_wcB

Deze soundbar is met 3,8cm dus goed.
pricewatch: Samsung HW-S800B
Pagina: 1