Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 22:29
Mijn vraag

ik loop tegen iets vreemds aan en wil weten in welke richting ik de oplossing moet zoeken.
Op een specifieke website (wwe.bike-discount.de) kan ik via mijn Motorola One Vision met Android 10, geen producten in mijn winkelmandje plaatsen.
De website geeft aan "product succesvol in winkelmandje geplaatst" maar het winkelmandje blijft leeg.

Het vreemde is dat dit probleem bij meerdere browsers voorkomt (Chrome, Edge, AdBlocker browser) op mijn device, en het op een ander Android 10 device niet voorkomt, daar lukt het plaatsen van artikelen in het winkelmandje wel gewoon.
Het is dus niet website- of browser gerelateerd, maar waar kan het dan wel aan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Motorola One Vision met Android 10 (build QSAS30.62-33-17)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gereproduceerd in diverse browsers op mijn device (MsEdge, AdBlocker, Google Chrome), probleem speelt daar ook.
Op ander device met Android 10 (build onbekend) en Google Chrome en op Laptop met Windows 10 en Google Chrome speelt het probleem niet.

Beste antwoord (via Chili op 16-05-2022 04:01)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
frickY schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:37:
Ik heb op mijn Moto One Vision hetzelfde, dus het zal aan die site zelf liggen.
Chili schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:19:
[...]

In Firefox werkt het wel!
Andere websites inderdaad geen probleem.
Maar vreemd dat het ook in Microsoft Edge ook niet werkt dan toch?
Ok, dus het ligt aan Chromium gebaseerde browsers, en het probleem is specifiek voor dit toestel.
Hoogstwaarschijnlijk zit er een fout in de rom met bijvoorbeeld de Android Web kit, een gedeeld component wat de browsers gebruiken.
Doordat Firefox zijn eigen web engine, Gecko, heeft is die daar niet van afhankelijk.

Oplossing, voor nu overstappen op Firefox, en dit probleem melden bij Motorola zodat ze het met een volgende build hopelijk oplossen en je je favoriete browser weer kunt gebruiken.

@frickY Toestel heeft weliswaar Android One, maar wordt nog steeds uitgegeven door Motorola, dus zij moeten het oplossen, al dan niet met Google er achter.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 05-05-2022 13:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 09:19

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is de plek waar je telefoon de cookies wil wegschrijven schrijfbaar (en met voldoende vrije ruimte)?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
Coach4All schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:19:
Is de plek waar je telefoon de cookies wil wegschrijven schrijfbaar (en met voldoende vrije ruimte)?
E r is meer dan voldoende ruimte vrij op het interne opslaggeheugen van de telefoon, ik gebruik verder geen SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Probeer het nog eens met Firefox? De overige browsers zijn allemaal Chrome gebaseerd, Firefox is dat niet.

Verder neem ik aan dat andere websites wel gewoon werken voor online shoppen, inloggen en ingelogd blijven na herstart browser en device, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
swhnld schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:59:
Probeer het nog eens met Firefox? De overige browsers zijn allemaal Chrome gebaseerd, Firefox is dat niet.

Verder neem ik aan dat andere websites wel gewoon werken voor online shoppen, inloggen en ingelogd blijven na herstart browser en device, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:08
[...]
Edge is ook op chromium gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb op mijn Moto One Vision hetzelfde, dus het zal aan die site zelf liggen. Al lijkt er client-side niet direct iets mis te gaan.

Iets toevoegen aan je mandje is een POST naar /de/checkout/ajaxAddArticleCart
Dat gebeurt zover ik kan zien met het juiste cookie en csrf-token.
De server respond met een 200 met "Ihr Warenkorb ist leer".

Ben dus eigenlijk meer verbaasd dat het blijkbaar in een andere browser wel werkt. Of heb je dat misschien met een ander artikel getest?

@swhnld Dit toestel heeft Android One met Google's eigen Chrome, zonder Motorola-poespas.

//edit lijkt een issue met integratie met Amazon Pay.

[ Voor 94% gewijzigd door frickY op 05-05-2022 22:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
frickY schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:37:
Ik heb op mijn Moto One Vision hetzelfde, dus het zal aan die site zelf liggen.
[...]

Ok, dus het ligt aan Chromium gebaseerde browsers, en het probleem is specifiek voor dit toestel.
Hoogstwaarschijnlijk zit er een fout in de rom met bijvoorbeeld de Android Web kit, een gedeeld component wat de browsers gebruiken.
Doordat Firefox zijn eigen web engine, Gecko, heeft is die daar niet van afhankelijk.

Oplossing, voor nu overstappen op Firefox, en dit probleem melden bij Motorola zodat ze het met een volgende build hopelijk oplossen en je je favoriete browser weer kunt gebruiken.

@frickY Toestel heeft weliswaar Android One, maar wordt nog steeds uitgegeven door Motorola, dus zij moeten het oplossen, al dan niet met Google er achter.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 05-05-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
Dank voor alle reacties, ik ga het bij Motorola neerleggen.
Pagina: 1