verontrustende user met gesloten topic.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Beste Tweakers,

Zojuist een onlangs gesloten topic gevonden met een wat verontrustend verhaal van een forumgebruiker m.b.t. stemmen in het hoofd.
Vervolgens is geadviseerd om de huisarts op te zoeken maar de TS is overtuigd dat dit "echt" is.
Dan is het topic al vrij rap gesloten met "hiermee kunnen we je niet verder helpen".

Is het daarmee "af" of wordt hier op de achtergrond met de user nog contact gezocht door een user/mod die (gekwalificeerd is) en wel zou kunnen helpen/overhalen om hulp te zoeken?

Ik tag hiervoor ook even @Orion84 omdat deze het topic gesloten heeft. Wellicht dat jij dit nog zou willen toelichten of weten wie dat kan toelichten?

Verder was ik opzoek waar of bij wie ik dit het beste kwijt kon maar ik kon mij herinneren dat het "doktersteam" ook is opgeheven (staat overigens nog wel benoemd in diverse beleidsformulieren waarin wordt verwezen naar het organisatiestructuur. Hierin is het doktersteam dan wel verwijderd. (ik tag m.b.t. dit deel even @SmartDoDo ).

Beste antwoord (via Fore! op 06-05-2022 08:43)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fore! schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:09:
@Orion84, Bij "lieve Adjes" heb je bovenaan het blauwe info teken met daarop het LA beleid. Daar ben SmartDoDo tegengekomen, die tekst ben ik ook de verwijzing naar het doktersteam tegengekomen.
Zelfde soort beleid met ook bij Schop een Modje gevonden.
SmartDoDo heeft die teksten ooit opgesteld en blijft zodoende inderdaad als "topicstarter" staan. Daar is niet heel veel aan te doen behalve die topics compleet opnieuw aanmaken steeds als het betreffende crewlid vertrekt. Voor wat betreft verwijzing naar het DT in het SeM beleid, die zal ik even aanpassen.
@De_Bastaard, ik ben het er deels mee eens dat dit niet hier thuis hoort. Maar i.v.m. zijn "technische" vragen kunnen de Tweakers hem op zijn minst wijzen op de onmogelijkheden die als mogelijk gezien worden.
Dit kan uiteraard ook een trol zijn die graag gevoerd wilt worden. Andere kant kan het zowaar een persoon zijn aan de andere kant van de lijn die nu gek wordt van zijn eigen ongecontroleerde gedachten.

Maar w.m.b. is het topic in beide gevallen te snel gesloten.
Ik acht de kans dat daar daadwerkelijk een constructieve discussie uitkomt nagenoeg 0. Iemand ie er van overtuigd is een of andere mindcontrol chip in z'n lijf te hebben ga je echt niet met rationele technische argumenten overtuigen via een online forum. Nog los van het risico op allerlei onzinreacties over alu hoedjes etc.
In die zin is het sluiten van het topic dus ook een manier om die persoon tegen zichzelf in bescherming te nemen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Die persoon heeft zich volgens mij alleen geregistreerd om dat topic aan te maken.

Nu ben ik zelf geen mod of lid van het Tweakers team maar ik snap wel waarom het topic meteen gesloten wordt. Dit soort topics faciliteren is vragen om problemen. Je hebt daar in Nederland de GGZ voor en een internet forum is absoluut niet de plek. Het lijkt me ook niet de taak van een Tweakers mod/medewerker om zich hier mee te bemoeien.

Dit is meer iets voor reclassering/nazorg/ggz.

Als het overigens niet al een trol is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De crew is er om het forum in goede banen te leiden, niet om users van psychische gezondheidszorg te voorzien. Als een user hem al de goede kant op wijst, maar de topicstarter dat zelf afwijst, dan zie ik niet wat wij hier verder precies nog mee zouden kunnen / moeten. Maar suggesties zijn van harte welkom :)

De functie van bemiddelaar is er nog steeds, alleen hebben we er geen apart doktersteam meer voor maar vullen we die functie in met de groep admins. Ondanks de naam die dat team voorheen had heeft ook dat natuurlijk verder niets met medische zorg te maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Overigens is SmartDoDo al jaren geen crew meer, dus ik weet niet waar je die naam precies bent tegengekomen? En in welke "beleidsfomulieren" kwam je nog verwijzingen tegen naar het doktersteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
@Orion84, Bij "lieve Adjes" heb je bovenaan het blauwe info teken met daarop het LA beleid. Daar ben SmartDoDo tegengekomen, die tekst ben ik ook de verwijzing naar het doktersteam tegengekomen.

@De_Bastaard, ik ben het er deels mee eens dat dit niet hier thuis hoort. Maar i.v.m. zijn "technische" vragen kunnen de Tweakers hem op zijn minst wijzen op de onmogelijkheden die als mogelijk gezien worden.
Dit kan uiteraard ook een trol zijn die graag gevoerd wilt worden. Andere kant kan het zowaar een persoon zijn aan de andere kant van de lijn die nu gek wordt van zijn eigen ongecontroleerde gedachten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Fore! schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:09:
SmartDoDo heeft die teksten ooit opgesteld en blijft zodoende inderdaad als "topicstarter" staan. Daar is niet heel veel aan te doen behalve die topics compleet opnieuw aanmaken steeds als het betreffende crewlid vertrekt. Voor wat betreft verwijzing naar het DT in het SeM beleid, die zal ik even aanpassen.

Ik acht de kans dat daar daadwerkelijk een constructieve discussie uitkomt nagenoeg 0. Iemand ie er van overtuigd is een of andere mindcontrol chip in z'n lijf te hebben ga je echt niet met rationele technische argumenten overtuigen via een online forum. Nog los van het risico op allerlei onzinreacties over alu hoedjes etc.
In die zin is het sluiten van het topic dus ook een manier om die persoon tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
@Orion84 Bedankt voor je toelichting! In m'n achterhoofd had ik dit ook wel zitten, het voelt alleen niet goed maar dat is persoonlijk.
Pagina: 1