Binnenkort gaan we de houtenkozijnen van onze woning vervangen voor kunststofkozijnen. 1 muur in onze jaren 30 woning is een halfsteens muur die later van binnenuit geïsoleerd gaat worden. En daar zie ik een klein probleem het kozijn staat in een hoek en maakt deel uit van de dragende constructie. De bakstenen laag boven het kozijn rust op het kozijn zonder latei en op die baksteenlaag rusten weer balken van de boven verdieping.
:strip_exif()/f/image/Hx3rhckWgpGqkD0bvWXUkNQs.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat de nieuwe kunststof kozijnen niet berekend zijn op het dragen van de boven verdieping moet ik dus een versteviging gaan toepassen. Mijn eerste gedachten is om een stalen latei op maat te maken en in de hoek aan elkaar te lassen. Op de hoek maak ik dan van staal of hardhout een steun pilaar waar de nieuwe kunststof kozijnen weer tegen aangezet kunnen worden zodat je niks ziet van deze constructie.
Ik hoor jullie denken waarom plaats je dit op Tweakers als je al een plan hebt? Nou ik zal graag wat trucs en tips ontvangen om dit goed op te lossen.
:strip_exif()/f/image/Hx3rhckWgpGqkD0bvWXUkNQs.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat de nieuwe kunststof kozijnen niet berekend zijn op het dragen van de boven verdieping moet ik dus een versteviging gaan toepassen. Mijn eerste gedachten is om een stalen latei op maat te maken en in de hoek aan elkaar te lassen. Op de hoek maak ik dan van staal of hardhout een steun pilaar waar de nieuwe kunststof kozijnen weer tegen aangezet kunnen worden zodat je niks ziet van deze constructie.
Ik hoor jullie denken waarom plaats je dit op Tweakers als je al een plan hebt? Nou ik zal graag wat trucs en tips ontvangen om dit goed op te lossen.