Link verwijst sinds kort door naar foutief product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-09 23:04
Hoi,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.
Als je naar de Gigabyte RTX 3080 Ti Eagle gaat in de pricewatch, dan stuurt deze je gelijk door naar de 3080 Eagle, dus de non-Ti versie. De link voor de Ti versie lijkt niet te bestaan, terwijl deze wel op tweakers staat of heeft gestaan (de prijs van de Ti staat nog steeds in de pricewatch)

Pricewatch: Gigabyte RTX 3080 Eagle
Bij deze url kom je dus terecht als je de 3080 Ti Eagle zoekt

Eerst was deze link wel goed, want een paar maanden geleden heb ik deze in mijn inventaris gebruikt.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!

- Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-09 23:04
ik kom er net achter dat er blijkbaar 2x een 3080 Ti Eagle in de zoekresultaten staat.
De ene heeft wel GeForce in de naam en de andere (de foute) niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJzKsgDAAd1UvLHrBMNSlLXtiII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTyfzaoooZ5bxUp0sZLfYAWa.jpg?f=fotoalbum_large
Op de screenshot is ook te zien dat de link je doorstuurt naar de normale 3080 eagle, de andere stuurt je wel goed door naar deze kaart: Pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti Eagle 12G

Dan zat de fout iets anders in elkaar maar alsnog niet de bedoeling lijkt mij.

- Ramon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Als je naar de Gigabyte RTX 3080 Ti Eagle gaat in de pricewatch, dan stuurt deze je gelijk door naar de 3080 Eagle, dus de non-Ti versie.
Wat bedoel je daarmee? Welke url open je? Wordt je daarna geredirect en eindig je dus op een andere url?
Pricewatch: Gigabyte RTX 3080 Eagle
Bij deze url kom je dus terecht als je de 3080 Ti Eagle zoekt
Er zijn meerdere zoekresultaten bij '3080 Ti Eagle', bedoel je dat die verwarrend zijn? Want je komt - als het goed is - terecht bij degene die je hebt aangeklikt...
ik kom er net achter dat er blijkbaar 2x een 3080 Ti Eagle in de zoekresultaten staat.
De ene heeft wel GeForce in de naam en de andere (de foute) niet.
In totaal zijn er 6 resultaten drie "directe" en drie van "producten". Maar van die in totaal 6 mogelijkheden hebben er 5 '3080 Ti' in hun naam, en alle 5 gaan ze ook daadwerkelijk naar een 3080 Ti. De enige die naar een non-Ti gaat is degene waar ook niet 'Ti' in de naam staat.

Die 2 Ti's zijn denk ik niet zozeer 'fout', een is en OC-variant en de ander blijkbaar niet (want, geen OC in de naam).

't Is me niet helemaal duidelijk wat je probeert duidelijk te maken, de enige "fout" die ik aan onze kant zie is dat er inconsistent 1x GeForce en 2x niet is gebruikt. En doordat er in totaal 3 producten zijn die matchen met jouw zoekopdracht, is deze presentatie van de zoekresultaten mogelijk wat verwarrend.

Maar dat videokaartfabrikanten heel erg gelijkende namen voor verschillende modellen videokaarten gebruiken, kunnen wij helaas niet zoveel aan doen :/

Maar die naamgeving mogen de collega's die de Pricewatch-informatie beheren verder uitzoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Hmm, nu ik wat beter naar je resultaat kijk, zie ik wat je bedoelt.

Dat de naamgeving inconsistent is mogen de PW-collega's overigens alsnog rechttrekken. En blijkbaar staat er als 'product' voor die non-Ti wel ook 'Ti' de naam. Dus dat is ook een foutje in de naamgeving die zij mogen fixen :)

[ Voor 30% gewijzigd door ACM op 05-05-2022 10:56 ]