Toon posts:

Remote desktop control via win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een vraagje..

Ik heb thuis een netwerk opgezet via een Linux server. En nou wil ik graag wat experimenteren met win2000 wat ik op mijn computer heb staan. Er hangen momenteel 2 win2000 clients aan het netwerk en zitten beide op hetzelfde domein. Ik kan een netwerkverbinding maken naar de ene computer en zou op de HD komen.

Nu heb ik wat bij adminstrator tools zitten neuzen en kwam ik bij services, waarmee ik op de andere win2k computer bepaalde services kon starten.. ik zag ook staan dat ik netmeeting kon starten om zo de desktop remote aan te kunnen.. alleen die service kreeg ik niet gestart.. zowel lokaal niet als remote.

Mijn vraag is dus eigenlijk.. Is het mogelijk om via win2k een desktop remote te besturen met de software van win2k zelf? dus geen proggies als VNC bijv. dat werkt ook idd.. alleen ik wil het graag via win2k.. elke tip is welkom!

Bij voorbaat dank,

Tim

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

.

Verwijderd

Topicstarter
nog andere ideeen behalve die "." van hierboven? thx :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Met Windows 2000 Professional kan dat niet zonder extra tool.

Een Windows 2000 (Advanced) Server kun je overnemen m.b.v. de Terminal Service Client die erbij geleverd wordt en die je onder elk Win32 OS kunt draaien.

Windows XP schijnt een dergelijke feature wel ingebouwd te hebben trouwens.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je moet in netmeeting lokaal instellen dat je Remote Desktop Sharing aan wil hebben staan. Als je dat eenmaal heb gedaan, sluit je netmeeting af en dan heb je een nieuw icoontje bij je klok staan. Daar ff rechts op klikken en dan Enable Remote balblabla... Dan staat het pas aan. Dit kan je dus niet remote aanzetten.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
In deze situatie kan je volgens mij het best VNC gebruiken (http://www.uk.research.att.com/vnc/). Je draait het gewoon als service op elke win2k pc en eventueel kan je het ook nog op de linux pc zetten zodat je X-sessies kan overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu idd ook gelukt met netmeeting.. Ik moest idd de remote sharing op die andere computer lokaal aanzetten, dan die service starten en dan inloggen.. werkt perfect en ram snel!

Bedankt voor de tips!

Tim
Pagina: 1