Verkoper neem Toon mee, wat terug plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 17:48
Wellicht een hele naive vraag: de verkoper van onze neiuwe woning neemt de Toon thermostaat mee. Kan je gewoon "elke" andere thermostaat voor in de plaats hangen en hoe communiceert de thermostaat dan met de CV ketel?

Kan ik gewoon een thermostaat op marktplaats oid scoren of moet je een specifieke hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Kijk even welke ketel, modulerend of niet. In principe elke klokthermostaat inderdaad. Mooie Chronotherm 4 is voor weinig op Marktplaats aan te komen en heel handig. Dan heb je eerst wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ja, je kan elke thermostaat er hangen.
afhankelijk van je wensen (smarthome) wel even opletten wat je plaatst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
pennywiser schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:32:
Kijk even welke ketel, modulerend of niet. In principe elke klokthermostaat inderdaad. Mooie Chronotherm 4 is voor weinig op Marktplaats aan te komen en heel handig. Dan heb je eerst wat.
Thanks bij de taxatie nog even goed naar kijken!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
Ik zou ook eens kijken of de verkoper niet verplicht is een werkende CV installatie op te leveren, dus incl. thermostaat.
Hij zal voor de Toon toch iets anders gehad hebben?

Kan je altijd nog op je gemakje verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:57
Hopelijk ligt er gewoon een draadje van de CV naar de thermostaat WCD en hebben ze die niet teruggetrokken.
Even Ketel Merk/type vaststellen en dan weet je of je aan/uit en/of OpenTherm hebt.
Daar de thermostaat op afstemmen, dat kan van een simpele Honeywell Rondo tot een slimme thermostaat zijn en eventueel zelfs draadloos met een module naast de ketel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 10:39
Let wel op dat er ketels zijn die zowel aan/uit en OpenTherm (modulerend) hebben (meeste moderne ketels hebben beiden), e.e.a. hangt dan af van hoe het is aangesloten op je CV ketel. Check dit dus goed voordat je je thermostaat via OpenTherm aansluit.

Je wilt geen 230V (aan/uit) op je OpenTherm aansluiting van je thermostaat zetten, dat overleeft die waarschijnlijk niet.

En check even op internet naar reviews van je thermostaat + CV ketel, kan zijn dat die soms niet lekker werken met elkaar.

Edit: en trek de stekker van je CV uit als je de thermostaat gaat aansluiten!

[ Voor 12% gewijzigd door DynaSpan op 04-05-2022 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
DynaSpan schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:39:
Je wilt geen 230V (aan/uit) op je OpenTherm aansluiting van je thermostaat zetten, dat overleeft die waarschijnlijk niet.
Er staat echt geen 230V op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
vassago schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:50:
Ik zou ook eens kijken of de verkoper niet verplicht is een werkende CV installatie op te leveren, dus incl. thermostaat.
In principe mag je alles meenemen. Je zou ook je cv-ketel mee kunnen nemen, of juist je radiatoren. Mits koper en verkoper maar van te voren overeenstemming hebben over wat er in welke staat achterblijft.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:43

bonzz.netninja

Niente baffi

Freeaqingme schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:27:
[...]

In principe mag je alles meenemen. Je zou ook je cv-ketel mee kunnen nemen, of juist je radiatoren. Mits koper en verkoper maar van te voren overeenstemming hebben over wat er in welke staat achterblijft.
Maar als er niks overeengekomen is, is het gewoon onderdeel van het huis. Net als een keuken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
bonzz.netninja schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Maar als er niks overeengekomen is, is het gewoon onderdeel van het huis. Net als een keuken.
Ik weet niet zeker of een thermostaat aard- en nagelvast is. Maar, doorgaans is er voordat je een bod doet op een huis een lijst met dingen die de verkoper meeneemt, achterlaat, of mogelijk wil verkopen (aan de koper van het huis). Daarop staan ook dingen als verlichting, horren, gordijnen en lampen.

Een beetje snuggere verkoper/makelaar zorgt dan in een geval als dit dat de thermostaat gewoon op die lijst stond van te voren, en dan is er in 't geheel geen discussie.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmmmmark
Freeaqingme schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:35:
[...]

Ik weet niet zeker of een thermostaat aard- en nagelvast is. Maar, doorgaans is er voordat je een bod doet op een huis een lijst met dingen die de verkoper meeneemt, achterlaat, of mogelijk wil verkopen (aan de koper van het huis). Daarop staan ook dingen als verlichting, horren, gordijnen en lampen.

Een beetje snuggere verkoper/makelaar zorgt dan in een geval als dit dat de thermostaat gewoon op die lijst stond van te voren, en dan is er in 't geheel geen discussie.
De Toon stond idd op de lijst mee te nemen dingen dus dat is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
Freeaqingme schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:27:
[...]
Dat is me te makkelijk, er zijn gewoon zaken die qua aard en functie in redelijkheid bij een huis en een werkende CV ketel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:37
Tweedehands Toon op MP scoren voor 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederiqueLM
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-07-2024
mmmmmark schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:50:
[...]

De Toon stond idd op de lijst mee te nemen dingen dus dat is verder prima.
Let wel op dat je dan bij oplevering niet de installatie kan testen en dus zelf aansprakelijkheid voor accepteert als er iets mee mis blijkt te zijn. Het kan dan tenslotte door jou toedoen zijn gebeurd.

Ik zou aangeven de Toon te willen houden om bovengenoemde reden en de verkoper lekker een tweedehands op de kop laten tikken voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

n0pe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:56:
Tweedehands Toon op MP scoren voor 50?
Leek ook even het [Toon] Ervaringen voordat je een Toon koopt. Bij Toon 1 zijn er ook verouderde software-versies die vanwege een verlopen certificaat geen updates meer kunnen ophalen, als je een Eneco abonnement hebt. Tenzij je ze root.

Ik heb nog niet gekeken, maar ik vrees dat er het aantal advertenties met Toon-displays de pan zal uitrijzen omdat sommigen niet meer werken, omdat ze geen automatische updates hadden aanstaan, en de eigenaar te lui was om updates binnen te halen of bijv. op vakantie was.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2022 22:06 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FrederiqueLM schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:00:
[...]

Let wel op dat je dan bij oplevering niet de installatie kan testen en dus zelf aansprakelijkheid voor accepteert als er iets mee mis blijkt te zijn. Het kan dan tenslotte door jou toedoen zijn gebeurd.

Ik zou aangeven de Toon te willen houden om bovengenoemde reden en de verkoper lekker een tweedehands op de kop laten tikken voor 50 euro.
Laat dat lekker de keuze van de verkoper zijn hoe hij eraan komt. Je kan altijd vragen of je Toon kan overnemen. Zo niet, dan houdt het op en mag je zelf aan de slag met zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2022 22:08 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 21:37

Wok

Dakloos...

@mmmmmark Ik heb je een DM gestuurd :) Heb een gratis oude Toon 1 voor je (heb je in ieder geval iets om je ketel te kunnen bedienen for the time being)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 10:39
jobr schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Er staat echt geen 230V op.
Beetje off topic maar bij mijn oude VR gasketel uit de jaren '80 of '90 stond er wel degelijk 230V op de contacten. Op mijn nieuwe ketel heb ik het niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Vandaag tijdens de taxatie nog even gekeken naar de CV die er zit, dat was een Combifort 32/80+. Het onderhoud wat het langst geleden had plaatsgevonden (volgens het papier wat erop hing) was 2010 maar wellicht is de ketel zelf nog een stukje ouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bL5VpcEpkld_jcUSEEQcJhSTHDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cKGQPOuCVE2NTF4ReZTuCLo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:46
Lijkt een prima ding. Opentherm en dus modulerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 12:09
@Wok Misschien wil ik hem wel van je overnemen. Ik heb de theromstaat kapot laten vallen in ons nieuwe huis..

Mits TS geen interesse heeft natuurlijk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Speeddragon op 09-05-2022 16:38 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 21:37

Wok

Dakloos...

Speeddragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:38:
@Wok Misschien wil ik hem wel van je overnemen. Ik heb de theromstaat kapot laten vallen in ons nieuwe huis..

Mits TS geen interesse heeft natuurlijk ;)
Helaas voor jou, maar de Toon gaat morgen op de post richting TS ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

vassago schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Dat is me te makkelijk, er zijn gewoon zaken die qua aard en functie in redelijkheid bij een huis en een werkende CV ketel horen.
Klopt. Maar dat staat er niet aan in de weg om af te spreken dat je het er niet bij verkoopt. Je kunt ook een huis zonder dakpannen verkopen, als je dat maar goed afspreekt onderling.
Pagina: 1