TIP gereedschapskoffer bij de ... Action

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Ik was net even bij de Action en ik zag iets waarover ik meermaals bijna een blog wilde schrijven: 'Waarom erg goede producten uit het assortiment verdwijnen'.

Dit werd getriggerd door een gereedschapskoffer van het Praxis huismerk Sencys, die verdwenen is.

Als je op zoek bent naar de perfecte gereedschapskoffer, dan scoorde deze erg hoog (spoiler, er is geen 100%):
  • Beetje ruim
  • Draagbaar met hengsel bovenop
  • Draagbaar met hengsel opzij
  • Materiaal: Onbreekbaar (polypropyleen > harde kunststof)
  • Regendicht
  • maximaal 33cm breed (euronorm: 30cm)
  • Graag max 16cm hoog
  • Stabelbaar op elkaar
  • Verbinden aan elkaar
  • niet te duur
Toelichting:

Een gereedschapskist moet ruim zijn, genoeg voor een powertool+lader+accecoires, maar niet te ruim; want dan pak je er teveel in en wordt hij te zwaar.
Een hengsel is een must. Een zij-hengsel is super want dan steekt de koffer niet uit; een top-hengsel is super want dan mix je je gereedschap niet door elkaar.
Polypropyleen is enorm vergeeflijk, je kunt het hard stoten en het blijft heel. Als het het kapot wilt hebben moet je het fors vervormen.
Qua regen... je moet eens opletten hoe fabrikanten hun hengsels ontwerpen. In 8 van de 10 gevallen is een hengsel of scharnier een opening waar water door kan... en het is altijd zo dat het met een klein beetje extra plastic dichtgemaakt had kunnen worden, zodat je een gereedschapskist in de regen kunt laten staan.
Afmeting: Een Ikea-Kallax of Expedit kast is goedkoop, in veel variaties te vinden en 2e hands verkrijgbaar. Als een gereedschapskoffer max 33cm breed is past hij er in. Euronorm is nog beter: 30x40 en alles past op elkaar.
16 cm hoog: Dan passen er 2 op elkaar in een IKEA kast. Hoger en er past er maar één :D
Stapelbaar: alles kan bovenop elkaar; maar niet alles valt met voetjes in elkaar en niet alles klikt vast aan de volgende koffer zodat het één geheel wordt.
De prijs is belangrijk omdat je graag een systeem wilt opbouwen en niet allemaal losse dingetjes.

Lang verhaal.
De Sencys koffer is al een paar jaar uit het Praxis assortiment, maar... de fabrikant maakt er blijkbaar geen probleem van om zijn koffers aan de Action te verkopen!
Deze koffer scoort op deze onderdelen:

Ruim maar niet te ruim
Polypropyleen en afgeronde hoeken - vrijwel onbreekbaar en onverwoestbaar
Regendicht
Hengsel van boven
32cm breed, past in een IKEA kast
Stapelbaar
Niet te duur

Grootste nadelen: Geen klikbaar systeem, en te hoog om er 2 op elkaar te zetten in één IKEA vakje.

Deze koffer is goed genoeg voor een powertool met accecoires, persoonlijke bescherming en acculader; het feit dat hij regendicht is vind ik voor electische apparatuur nóg een trapje fijner dan voor gewoon gereedschap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjsjSkM--8znZ-9kvcaW3ZNIhXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGbE5NkA5YGHo4Jbtl8ueAKU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcqrhGS1HBxPahbTJ00ixMwt5vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZFjEHPRV4SrUMYTMul2L764.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
@Tarquin
Bedankt voor de goede tip, gaat het om deze koffer á €13,95 op dit moment?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 03:17
vraagje kan je op deze koffer ook staan ?
hem dus gebruiken als opstapje/tot 80 kilo.

[ Voor 35% gewijzigd door miciel op 04-05-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:43

Oekol

waka waka hey hey

Afmeting (incl. verpakking) (lxbxh) 42 x 33 x 20,5 cm

Wel 33cm breed >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
In vind dit eigenlijk ideaal:

https://nl.bauhaus/kunsts...uhaus-eurokrat/p/10753223

Diverse maten, makkelijk stapelbaar (ook klein/groot gecombineerd) en goed betaalbaar

[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 04-05-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
Max loading capacity 16kg lees ik op de foto. Dat zal het gewicht zijn wat erin mag, denk niet dat je er op kunt staan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jaaaaren geleden (schat zo'n 15-20 jaar) bij de Aldi een keer een aanbieding gescoord. Ik weet niet meer wat die gereedschapskist/koffer gekost heeft maar man, ik ben er nog steeds blij me. Ding is nog in prima staat, geen gebreken. Dient als zaagbankje, opstapje en een "gooi het daar maar in" gereedschapskist. Ding is niet te tillen, dat is inmiddels het nadeel.

Een fotootje?
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/PYRWw5EGPWl6/G514M5L/550x415.jpg
Productlink: https://www.bol.com/nl/nl...nststof/9200000010409615/ (inmiddels niet meer verkrijgbaar helaas)

EDIT: Ziet er op de foto klein uit maar ding is zo'n 60 cm breed.

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 04-05-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Puch-Maxi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:15:
Max loading capacity 16kg lees ik op de foto. Dat zal het gewicht zijn wat erin mag, denk niet dat je er op kunt staan.
Ik zou op zo'n goedkope plastic kist niet snel gaan staan als grote kerel zijnde.

Dat betekent overigens niet dat het geen prima gereedschapskist kan zijn voor mensen :)

Qua eisen uit de topicstart, zoals je zelf merkt kun je niet alles hebben. Ik denk dat je een eind komt net dit ding, omdat hij de meeste eigenschappen bezit en dat combineert met een behoorlijk lage prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 04-05-2022 22:25 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1