Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Compaliteit issue, Moederbord (E-ATX) past niet in case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 15:01
Hallo mede-tweakers,

Ik ben bezig met Desktop in elkaar te zetten. Alleen dit keer gebruik ik voor het eerst een E-atx moederbord (pricewatch: ASUS Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI). Nu heb ik een E-atx compatibel case gekocht (pricewatch: Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart) alleen het moederbord lijkt veel te groot.

Als ik het moederbord in de case leg hangt 1 rand van het moederbord in het niks, er zijn geen standoff screw mogelijkheden op die plekken. Ook bedekt het moederbord een deel van de kabel management gaten van de case. Is dit iets normaals voor E-atx borden?

Ik kan het moederbord goed genoeg vastzetten met de andere gaten in het moederbord, maar ik vind het vreemd dat een rand van het moederbord in het niks hangt. Ik zou verwachten dat ik het gewoon volledig kan vastzeten.

Doe ik iets verkeerd met het bouwen? Of is mijn E-atx case eigenlijk niet E-atx compatibel?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2km291oDmxk-pemUk9kGQa-nL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdBA8PsW22UEsgT8yWpMcQci.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze foto is goed te zien dat de laatste rij moederbord schroef gaten in het niks zweven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYdw_lQ-N8j7RkprDv1PU_WgWis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrX5UwzRGbphCvTzizw3kUJl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door grasmat0 op 04-05-2022 19:14 ]

Beste antwoord (via grasmat0 op 05-05-2022 09:07)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Ik vrees dat E ATX een niet heel erg stricte standaard is. Niet alle E ATX borden zijn even breed en ja dat is verschrikkelijk onhandig

Je kunt vinden op de corsair site dat de 5000X tot en met 305 mm EATX support. De Asus sage is 330 breed volgens de specs

[ Voor 31% gewijzigd door youridv1 op 04-05-2022 19:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• youridv1
Ik vrees dat E ATX een niet heel erg stricte standaard is. Niet alle E ATX borden zijn even breed en ja dat is verschrikkelijk onhandig

Je kunt vinden op de corsair site dat de 5000X tot en met 305 mm EATX support. De Asus sage is 330 breed volgens de specs

[ Voor 31% gewijzigd door youridv1 op 04-05-2022 19:46 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
Als ik de manual ook lees,zou een E-ATX ook niet zover moeten uitsteken, dus dat gaat moeilijk passen.

het staat in elk geval niet mooi zo,dat is 1 ding

https://www.gamersnexus.n...s-a-lie-vs-xl-atx-eeb-ceb

Probleem is inderdaad dat het geen vast standaard is, als ik Gamer Nexus mag geloven,dan heb je al een probleem

[ Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 04-05-2022 20:23 ]

• youridv1
pricewatch: DeepCool MATREXX 70

Dit is de eerste de beste kast die ik kan vinden met support voor 330

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
@freaky35 Je mag Gamers Nexus geloven. E-ATX heeft alleen een spec voorzover het gaat om de stand offs. De maten van het board zijn...flexibel.

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 15:01
In iedergeval bedankt voor jullie antwoorden. Deze kast word teruggestuurd en ik ga een nieuwe kast zoeken die werkelijk het moederbord ondersteund. Jammer dat er niet een makkelijk vinkje in de Pricewatch staat voor: "werkelijk compatibel met een 330 bord", dus dat word even speuren. Ik heb iedergeval geleerd dat E-atx niet te vertrouwen is 8)7
Pagina: 1