MotoGP 22 (PC/XBOX/PS)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 10:27
Goededag (motor)race fans..

Ik zag dat er nog helemaal geen topic was voor MotoGP 22, terwijl het spel wel de tweewieler games domineert qua cijfers..

Welke tweakers hebben de game allemaal ?
Wellicht een keer wat plannen met leden.. mini kampioenschap ?

YouTube: MotoGP 2022 Valentino Rossi Onboard Laguna Seca 2008

een onboard lap van de game voor de mensen die het spel nog niet kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn met MotoGP 22. Ik sla even een jaar over, aangezien er zo goed als geen verandering in zit tegenover MotGP 21.

Dat heb ik ondertussen wel een beetje gezien bij de games van Milestone. Lekker ieder jaar een copy/paste doen met een ander menu, veel beloven en weinig waarmaken.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
Ik heb hem gehaald.. het is een verbetering.. maar als je 21 hebt zou ik wachten tot hij rond de 35, 40 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Sinds lange tijd weer een MotoGP game gekocht maar ik heb er nu al uren inzitten en nog geen normale ronde kunnen rijden. Remmen vanaf de brake marker, naar achter leunen en de achterrem gebruiken krijgt de motor niet genoeg afgeremd en zelfs met auto’s brakes aan stopt de motor niet op tijd.

Zelfs die tutorials zijn niet te doen.

Bizar dat dit zoveel lastiger is dan daadwerkelijk met een motor op een circuit rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti55
MB23, ik kan je wel wat tips geven..

en voordat je twijfelt of ik er wel wat van bak.. xD

YouTube: MotoGP #FrenchGP Fabio Quartararo ONBOARD YAMAHA Le Mans

Speel je op de PS, XBOX of PC ?

Kunnen wel een lobby starten kan ik wat dingen laten zien / voordoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Tosti55 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:51:
MB23, ik kan je wel wat tips geven..

en voordat je twijfelt of ik er wel wat van bak.. xD

YouTube: MotoGP #FrenchGP Fabio Quartararo ONBOARD YAMAHA Le Mans

Speel je op de PS, XBOX of PC ?

Kunnen wel een lobby starten kan ik wat dingen laten zien / voordoen..
Die lap ziet er goed uit. Gebruik je dat ook als perspectief tijdens het rijden? Normaal ben ik echt geen liefhebber van 3rd person in race games maar voor deze game lijkt het wel een beetje een must. Speel op de PS. Naast het remmen is het ook echt een opgave om uberhaupt een lijn te volgen met dat joystickje op de controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Ziet er echt supertof uit! (zeker als je zo netjes binnen de lijntjes kan blijven _/-\o_ )

Het enige dat mij weerhoudt van de MotoGP games (of welke motor game/sim ook), is de besturing.. Met een controller racen is het gewoon echt niet meer voor mij. Ik denk dat veel gamers die op een bepaald moment met een stuurtje gereden hebben, niet meer terug kunnen naar zo'n klein ministickje op een controller.

Wel jammer, want het ziet er verbluffend gaaf uit. Het is nou eenmaal niet realistisch mogelijk om een controller te creeren voor motor games/sims, zonder gelijk een hele motorfiets in je kamer te zetten.

Ik heb me wel vaker zitten afvragen of er binnen de motor games geen toekomst zit in VR.
Ze zouden toch iets moeten kunnen nabootsen in VR (6 DOF) waarbij je letterlijk in de bocht moet gaan hangen, en daarheen stuurt waar je kijkt enzo.
Zal de controller functionaliteit niet volledig vervangen, maar wel enorm bijdragen aan het "motor" gevoel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
@Unbreukable Het is inderdaad niet te besturen onboard, ik rijdt achter de motor, de keuze die het dichtst op de kont zit..
Ik gebruik een Xbox One controller voor de besturing en moet zeggen dat het goed werkt.. de PS5 controller werkt het best maar die heb ik helaas niet..

@Bloedvat Er zit een bepaalde techniek achter hoe de controller te gebruiken met MotoGP, maar het werkt toch echt sneller dan met een stuur (heb het geprobeerd)

Ik heb zelf van MotoGP 17 tm 20 nodig gehad om het rijden met de controller echt constant stabiel te kunnen houden, maar inmiddels is het aanzetten en meteen knallen op de meeste banen..

Bedankt voor de props trouwens !! _/-\o_

Ik ben een highlight mini series begonnen van mijn career mode met Valentino Rossi..
Wellicht hebben jullie tips ? zowel content als edit gedeelte.. ik doe eigenlijk maar wat :+

YouTube: MotoGP 22 Career With Commentary | S1:R1 | Valentino Rossi Re-signs !

EDIT : Ik kan eventueel een keer proberen om mijn handen en de controller ook op te nemen ? is misschien van meer nut dan dat ik het probeer uit te leggen in woorden.. dan met de video erbij is het makkelijk aanvullen...

[ Voor 10% gewijzigd door Tosti55 op 14-05-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defik
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb er momenteel alweer 10uur opzitten en kom vanaf motogp 20 af.

Man man wat een ellende om zonder hulp rond te komen. Krijg m'n bike instellingen niet voor elkaar en het gevoel met de controller is ook totaal nog niet goed genoeg. Speel op Ps5 en je kan idd veel instellen.

Het tippen van het voorwiel en remmend de bocht in maken me behoorlijk gek haha.

Heb nu enkel de anti tipping aanstaan en dit werkt ietsjes, verdere hulp wil ik in geen geval aan hebben staan.

Voorlopig is het aardig saggerijnig gamen nog🤣

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik heb het op de pc een uurtje geprobeerd maar ik kan er niet mee overweg:
-Voor en achter remmen, kan mijn brein niet handelen met een controller
-Je moet zoveel eerder remmen dan met auto's, lukt me gewoon niet na 20+ jaar auto race games spelen. Heb alleen maar grindbakken gezien.
Heb het opgegeven.

Roomba E5 te koop

• Tosti55
@sig69 alleen voor remmen is voldoende als je nog niet op snelheid bent, achter gebruik je alleen als je al super snel bent, ik sta aardig hoog op de leaderboards, als je wilt kunnen we een keer een sessie samen oefenen en dan kan ik je het een en ander uitleggen waardoor het veel makkelijker word zonder driving aids aan te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
@Tosti55 bedankt voor het aanbod maar ik speel echt maar heel af en toe nog een spelletje. Meestal heb ik daar 's avonds geen zin meer in na een dag achter de computer voor werk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Tosti55 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:26:
@sig69 alleen voor remmen is voldoende als je nog niet op snelheid bent, achter gebruik je alleen als je al super snel bent, ik sta aardig hoog op de leaderboards, als je wilt kunnen we een keer een sessie samen oefenen en dan kan ik je het een en ander uitleggen waardoor het veel makkelijker word zonder driving aids aan te zetten
Een goede tip wat betreft dat remmen.... Rij zelf altijd racegames met 4-wielen en met voorgaande delen welke ik via GamePass heb geprobeert was het remmen op de tweewielers altijd weer een issue. Ik zag de 22 versie op GamePass staan en ga hem toch maar weer eens proberen met de door jou genoemde tip betreffende het gebruik van de remmen. Wellicht eindig ik dan niet in de grindbak.

XBL: TrueDeadEyeNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti55
Ja het remmen doe je vooral op de voorrrem, wil je bijremmen ? beter een extra versnelling terug dan de achter rem erbij pakken, die blokkeert heel snel..

Ik adviseer ook de volgende settings voor optimaal gevoel :

TCS : 4
AW : 3
EB : 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
De kinders kregen een Nintendo Switch van Sinterklaas en voor papa was er dan motogp22.
Leuk, weer een race spel dacht ik! Dat was voor mij wel even geleden (MotoGP(2) op PC met joystick).
Maar wat een deceptie. Na verschillende pogingen kom ik nog geen bocht door en ook de tutorials zijn al niet te doen. Ik dacht even doorzetten en dan komt ‘t wel goed, maar die controller… Het is niet te doseren.
Unbreukable schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:47:
Sinds lange tijd weer een MotoGP game gekocht maar ik heb er nu al uren inzitten en nog geen normale ronde kunnen rijden. Remmen vanaf de brake marker, naar achter leunen en de achterrem gebruiken krijgt de motor niet genoeg afgeremd en zelfs met auto’s brakes aan stopt de motor niet op tijd.

Zelfs die tutorials zijn niet te doen.

Bizar dat dit zoveel lastiger is dan daadwerkelijk met een motor op een circuit rijden.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben en inderdaad is in het echt nog makkelijker. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 11:40
Tarwetijger schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:28:
De kinders kregen een Nintendo Switch van Sinterklaas en voor papa was er dan motogp22.
Leuk, weer een race spel dacht ik! Dat was voor mij wel even geleden (MotoGP(2) op PC met joystick).
Maar wat een deceptie. Na verschillende pogingen kom ik nog geen bocht door en ook de tutorials zijn al niet te doen. Ik dacht even doorzetten en dan komt ‘t wel goed, maar die controller… Het is niet te doseren.

[...]

Blij te lezen dat ik niet de enige ben en inderdaad is in het echt nog makkelijker. 8)7
Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd. Vroeger veel Gp500 op de pc gespeeld waarbij ik altijd bezig was met het verbeteren van mijn eigen tijden.

Ik wist dat het even omschakelen zou worden met de langere remweg, maar ik kreeg het ook niet voor elkaar in MG21.
Wat ik ook lastig vond is het gebrek aan snelheidsgevoel in de 3d person view. Dan had ik het idee dat ik al bijna stil stond en de bocht dus makkelijk zou halen en dan reed ik nog 140-160 ofzo.

Ik vond het uiteindelijk maar een hele frustrerende ervaring dus heb het spel weer verkocht na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
Mick3112 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd. Vroeger veel Gp500 op de pc gespeeld waarbij ik altijd bezig was met het verbeteren van mijn eigen tijden.

Ik wist dat het even omschakelen zou worden met de langere remweg, maar ik kreeg het ook niet voor elkaar in MG21.
Wat ik ook lastig vond is het gebrek aan snelheidsgevoel in de 3d person view. Dan had ik het idee dat ik al bijna stil stond en de bocht dus makkelijk zou halen en dan reed ik nog 140-160 ofzo.

Ik vond het uiteindelijk maar een hele frustrerende ervaring dus heb het spel weer verkocht na een week.
Ik zat ook al te denken aan verkopen inderdaad. Kan dat, het is zonder kaartje maar met een code om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 11:40
Tarwetijger schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:12:
[...]

Ik zat ook al te denken aan verkopen inderdaad. Kan dat, het is zonder kaartje maar met een code om te downloaden?
Geen idee hoe dat met Pc-gaming zit tegenwoordig. Ik meen dat je bij Steam altijd een bepaalde tijd kon spelen (2 uur ofzo) en binnen die tijd kon ruilen.

Ik had de xbox disk versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
Als je via STEAM een spel aanschaft kun je het inderdaad inleveren als :

Minder dan 2 uur speeltijd
Gekocht via de steam store
Minder dan 2 weken in bezit

als het aan deze 3 punten voldoet geven ze vaak binnen een paar werkdagen je aankoop bedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
Tosti55 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:32:
Als je via STEAM een spel aanschaft kun je het inderdaad inleveren als :

Minder dan 2 uur speeltijd
Gekocht via de steam store
Minder dan 2 weken in bezit

als het aan deze 3 punten voldoet geven ze vaak binnen een paar werkdagen je aankoop bedrag terug.
Eh nee daar voldoet het allemaal niet aan. :F
Pagina: 1