Nieuwe tv: wachten of nu kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik was van plan een nieuwe tv te kopen. Mijn oog viel op de Philips 32..9525. Een fantastiese tv, maar voor 3500 piek.

Een vriend raadde me af om zo een dure tv te kopen, want er zouden in de nabije toekomst digitale tv's komen. Volgens hem zou ik dus ca 2000 piek te veel uitgeven.

Ik heb nu een oud ding van philips (die het overigens nog aardig doet) van 10 jaar ofzo. 55 cm. beeldbuis, gemiddelde bolheid, niet storend in ieder geval.
Het enige is dat wanneer ik video kijk (via het videokanaal, Scart kabel), ik het "achterliggende" kanaal erdoorheen zie. Dat is zeer storend. Ik moet altijd de tv naar een zo min mogelijk storend kanaal zetten, en dat is altijd ff zoeken. zeer irri dus.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09

ralfbosz

xm create bosz -c

Denk dat digitale tv nog wel een poosje op zich laat wachten, sinds Nederland al niet warm loopt voor de digitale tv van de kabelboeren, zal een ECHTE digitale tv nog wel wat langer duren. En als ze komen zijn er vast wel kastjes waarmee je je oude tv kan gebruiken (zoals nu met digitale tv). Dan heb je de situatie zoals nu, helemaal niks mis mee.

Gewoon doen, met DVD's gaat er niks boven een breedbeeld tv. Ahh heerlijk languit DVD's kijken :+

rm -r *

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:55 schreef ralfbosz het volgende:
...En als ze komen zijn er vast wel kastjes waarmee je je oude tv kan gebruiken (zoals nu met digitale tv). Dan heb je de situatie zoals nu, helemaal niks mis mee.
Dat bedoelde die vriend dus. De tv technieken nu zouden sterk verouderd zijn. De (eigenlijke) slechte kwaliteit wordt gemaskerd door allerlei technieken zoals 100Hz en Digital Natural Motion enzo.
En dat lijkt me wel waar.
Als je je oude tv gebruikt en dan digitaal naar analoog om gaat zetten, zit je nog steeds met die 'oude' rotzooi

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ja dat digitaal ->analoog verhaal is wel zo maar geloof me er is nog geen digitale versie ... Je moet niet vergeten wat voor omvang de tv markt heeft. We hebben het hier over vele 100rden milioenen tv's (wereldwijd) dat is niet van de en op de andere dag anders. Moet je kijken hoe lang het duurt voordat breedbeeld wat meer normaal begint te worden... we zijn al bijna 10 jaar bezig en er zijn nog steeds meer 4:3 dan 16:9's.

Voorlopig denk ik dat je best aan een 16:9 kan gaan nu...

Digitaal is idd voorlopig alleen maar met "settop boxen" en zelfs dat duurt nog wel ff.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:46 schreef Buggle het volgende:
Ik was van plan een nieuwe tv te kopen. Mijn oog viel op de Philips 32..9525. Een fantastiese tv, maar voor 3500 piek.

Een vriend raadde me af om zo een dure tv te kopen, want er zouden in de nabije toekomst digitale tv's komen. Volgens hem zou ik dus ca 2000 piek te veel uitgeven.

Ik heb nu een oud ding van philips (die het overigens nog aardig doet) van 10 jaar ofzo. 55 cm. beeldbuis, gemiddelde bolheid, niet storend in ieder geval.
Het enige is dat wanneer ik video kijk (via het videokanaal, Scart kabel), ik het "achterliggende" kanaal erdoorheen zie. Dat is zeer storend. Ik moet altijd de tv naar een zo min mogelijk storend kanaal zetten, en dat is altijd ff zoeken. zeer irri dus.
Gewoon een nieuw toestel kopen..

3500 gulden is wel veel geld. Ik weet dat mijn televisie verkocht wordt voor 4000 gulden (niet voor betaald hoor)
Sony KV32FX65, erg goed toestel vind ik trouwens.

Het verhaal van digitale televisie zal nog een HELE tijd opzich laten wachten, gaat nog jaren duren, aangezien ALLES in televisie wereld zal moeten worden geupgrade, en daar gaat jaren overheen, geloof me maar.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 22:08 schreef Buggle het volgende:

[..]

De tv technieken nu zouden sterk verouderd zijn. De (eigenlijke) slechte kwaliteit wordt gemaskerd door allerlei technieken zoals 100Hz en Digital Natural Motion enzo.
TV technieken zijn al verouderd sinds we van Zwart-Wit naar kleur zijn overgestapt, om backwards compatible te blijven.
Hetzelfde geld voor PC's daarom zitten we nog steeds vast aan 16/32 bits systemen, om ook de oude spullen te kunnen blijven gebruiken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Tnx mensen. Dat scheelt mij weer, kan ik eindelijk mijn ma overtuigen dat dit een goede investering is.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 11:27
Tja, een tv van 3500.- op je 17 zinvolle investering?? Tja, daar denk ik dan weer anders over :)

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:51 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Tja, een tv van 3500.- op je 17 zinvolle investering?? Tja, daar denk ik dan weer anders over :)
Een woord is voldoende denk ik: moeder...
Pagina: 1