Eind vorig jaar hebben wij een vrijstaande jaren '80 woning gekocht.
Rond de 225 M2.
We willen het huis gaan moderniseren en verduurzamen.
Veel isolatie, zonnepanelen, uitbouw beneden, warmtepomp, warmterugwinning ventilatie, electra aanpassen, vloerverwarming, airco, nieuwe keuken, asbest verwijderen, schoorsteen slopen, dakkapel, nieuwe badkamer, trap vervangen, nieuwe kozijnen en nog veel meer.
Best ingrijpend, zeg maar.
Nu zal niet alles in 1 x gaan.
We hebben al moeite genoeg om redelijk snel een dakkapel te krijgen.
Nu zijn veel zaken zoals o.a. de vloerverwarming, electra, zonnepanelen zaken die waarschijnlijk door goed ingeschat kunnen worden door een aannemer of installatiebedrijven.
Maar over de aanbouw maak ik me wel wat zorgen.
Mijn vraag is: Zal ik hiervoor toch een architect in de arm moeten nemen?
Zo'n man/vrouw weet er een stuk meer van dan menig klusbedrijf en zeker meer dan ik.
Wat denken jullie?
Rond de 225 M2.
We willen het huis gaan moderniseren en verduurzamen.
Veel isolatie, zonnepanelen, uitbouw beneden, warmtepomp, warmterugwinning ventilatie, electra aanpassen, vloerverwarming, airco, nieuwe keuken, asbest verwijderen, schoorsteen slopen, dakkapel, nieuwe badkamer, trap vervangen, nieuwe kozijnen en nog veel meer.
Best ingrijpend, zeg maar.
Nu zal niet alles in 1 x gaan.
We hebben al moeite genoeg om redelijk snel een dakkapel te krijgen.
Nu zijn veel zaken zoals o.a. de vloerverwarming, electra, zonnepanelen zaken die waarschijnlijk door goed ingeschat kunnen worden door een aannemer of installatiebedrijven.
Maar over de aanbouw maak ik me wel wat zorgen.
Mijn vraag is: Zal ik hiervoor toch een architect in de arm moeten nemen?
Zo'n man/vrouw weet er een stuk meer van dan menig klusbedrijf en zeker meer dan ik.
Wat denken jullie?