Yamaha RN-402D : hoe kan ik er een microfoon op aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDN
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Hallo,

In de kantine van onze voetbalvereniging hebben we een Yamaha RN-402D staan.

Daar zouden we graag een draadloze microfoon op aansluiten, we hebben een Power Dynamics PD632 set, met een handheld, een speldmicro en een headset.

Maar het aansluiten krijgen we niet in orde.

Kan dit überhaupt op deze receiver?
Zo ja, hoe?

Bedankt alvast voor jullie hulp en adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Met een 6,3mm Jack plug naar 2x tulp kabel, van de Mix uitgang van de PD632 naar de Line 1 of 2 ingang op de Yamaha zou het volgens mij moeten werken, echter is het mij niet duidelijk of de Mix uitgang een mono of stereo uitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:25
Er is geen mengpaneel oid aanwezig? Zo niet, dan zou een eenvoudig mengpaneel ook een mooie oplossing zijn... geeft je naast het aansluiten van 1 of meerdere microfoons ook wat meer flexibiliteit qua aansluiten van randzaken en het regelen van het volume... en geen "last" van zaken dat je telkens een input moet wijzigen als iemand wat wil zeggen over de muziek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 van deze kabels er tussen doen, aansluiten op de Line In. Daarna even goed kijken of je op de ontvanger van de microfoons nog met je gain kunt spelen zodat je een fatsoenlijk signaal binnenkrijgt.

Maar wat hierboven gezegd wordt over een mengpaneel is nog veel beter. Dit hoeft geen supergroot of duur ding te zijn, 4 inputs heb je voldoende aan. Je kunt dan inderdaad muziek en spraak door elkaar mixen, wat met je receiver niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
sypie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:14:
2 van deze kabels er tussen doen, aansluiten op de Line In.
Dan heb je volgens mij het probleem dat je 1 mic op het linker en 1 mic op het rechter kanaal hebt, of op 2 verschillende ingangen 1 mic, ik weet niet of dat gewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt, daar heb je niks aan. Met de jack connector eigenlijk ook niet, je krijgt een mix maar kunt praktisch niks mixen.

Dus toch maar een eenvoudig mengpaneeltje er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Klopt, maar het is de vraag wat de bedoeling is.

Persoonlijk zou ik ook voor een mengpaneel kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-05 09:27
sypie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:14:
2 van deze kabels er tussen doen, aansluiten op de Line In. Daarna even goed kijken of je op de ontvanger van de microfoons nog met je gain kunt spelen zodat je een fatsoenlijk signaal binnenkrijgt.

Maar wat hierboven gezegd wordt over een mengpaneel is nog veel beter. Dit hoeft geen supergroot of duur ding te zijn, 4 inputs heb je voldoende aan. Je kunt dan inderdaad muziek en spraak door elkaar mixen, wat met je receiver niet kan.
Niet alle apparatuur gaat er goed mee om als je xlr naar tulp omzet (pin 1 & 3 worden dan gesloten).

De enige degelijke oplossing is er een mengpaneel tussen te plaatsen.
Pagina: 1