Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Mijn vader is bezig met het oversluiten van de hypotheek. Eén van de nodige documenten is een UWV verzekeringsbericht (soort van werkgeversverklaring). Downloaden van de pdf lukt prima, maar deze is met een wachtwoord beveiligd? Ik heb even meegekeken, maar nergens kan ik vinden of dit ergens vermeld of ingesteld staat.

Iemand hier eerder ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

Barrycade

Through the...

Geen ervaring met UWV maar als je het document met een andere PDF reader opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Barrycade schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:44:
Geen ervaring met UWV maar als je het document met een andere PDF reader opent?
Goede suggestie, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 15:18

JW1

Wat lukt er niet met de gedownloade PDF? Kan je hem gewoon openen om te lezen zonder wachtwoord?
PDF bestanden kan je als maker namelijk beveiligen. Je kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat het bestand niet aangepast kan worden of afgedrukt. Het lijkt me met een dergelijk document wel te verwachten dat er een beveiliging op zit tegen het maken van aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als ik er op zoek kom ik tegen dat je door het waarmerk het document moet openen met Adobe reader en dan minimaal versie 10. Met welke versie proberen jullie m te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Nou, je logt in, klikt op download 'printbare pdf', welke meteen opent met alle gegevens. Tot zover prima. Punt is, ik wil (of eigenlijk pa) deze opslaan zodat we hem naar de adviseur kunnen sturen.

Echter, na opslaan kun je de pdf niet meer openen zonder wachtwoord.

Ook heb ik geprobeerd de PDF te printen als pdf, maar die functie is niet beschikbaar.

Dus lijkt er op dat UWV enkel toestaat om de pdf direct te printen, en per flessenpost verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ah dan print je m toch en scan je m weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Barrycade schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:02:
Als ik er op zoek kom ik tegen dat je door het waarmerk het document moet openen met Adobe reader en dan minimaal versie 10. Met welke versie proberen jullie m te openen?
Standaard MacOS Preview of bv Chrome of Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
renegrunn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Standaard MacOS Preview of bv Chrome of Photoshop.
Ik zou zeggen, probeer het dan eens met Adobe Reader.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:24

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Barrycade schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:03:
Er van uitgaande dat de inkt niet op is (wat standaard zo is), de printer het überhaupt nog doet (niet uitgedroogd) en wanneer je naar inkt probeert te kopen, niet blijkt dat dit type cartridge niet meer verkrijgbaar is. Waarna je maar een na-maak cartridge neemt, welke niet geaccepteerd wordt door je printer vanwege de DRM. Uiteindelijk print je het dan maar op het werk uit.

En dan blijkt dat je scanner niet meer werkt met Windows 11 omdat de drivers eigenlijk alleen nog voor Windows XP ooit uitgebracht zijn.

Nee, liever niet (:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:31
Als je hem "print" en dan naar PDF doet (via de print prompt) zou dat toch moeten werken?

https://www.rogosoft.com/userguide6/print-pdf-dialog.png

[ Voor 10% gewijzigd door Biersteker op 03-05-2022 22:14 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Xander schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het dan eens met Adobe Reader.
Mjah, werkt ook niet.. Had ik ook niet verwacht, gezien Photoshop ook om een wachtwoord vroeg.

Ga de suggestie van @Barrycade maar opvolgen: printen en scannen it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Biersteker schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Als je hem "print" en dan naar PDF doet (via de print prompt) zou dat toch moeten werken?
Nope, zie boven. Optie is afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:24

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

renegrunn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Nope, zie boven. Optie is afgeschermd.
Screenshot maken en in een word document plakken?
Kun je 'm echter niet meer makkelijk bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Accretion Maar op je werk staat toch een multifunctional die prima naar je mail scant, dus dat deel is al opgelost.

@renegrunn Staat hier nog een oplossing voor je bij? https://www.macfreak.nl/m...-wachtwoord-verwijderen//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
renegrunn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Mjah, werkt ook niet.. Had ik ook niet verwacht, gezien Photoshop ook om een wachtwoord vroeg.
Photoshop is geen PDF viewer, maar een fotobewerkingsprogramma. Het lijkt me aannemelijk dat een PDF welke tegen bewerken is beveiligt, hier niet in opent.

Als het in de "standaard" Adobe reader niet werkt dan zou ik (o.a.) het UWV eens benaderen om te vragen waarom ze onbruikbare documenten verstrekken.

Je hebt kans dat de hypotheekverstrekker geen genoegen neemt met een gescande afdruk, maar daadwerkelijk het digitaal ondertekende document wenst. Je mag ook verwachten dat een hypotheekverstrekker vaker dergelijke documenten opent en dit voor elkaar krijgt, dus misschien kun je het gewoon 1 op 1 doorsturen.

Zie ook https://www.uwv.nl/partic...keringsbericht-downloaden
U ziet het waarmerk alleen in de digitale versie. Zodra u het overzicht print, is het waarmerk niet langer zichtbaar. Vraagt een organisatie u om een gewaarmerkt verzekeringsbericht? Deel het digitale verzekeringsbericht dan online, voorbeeld via e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Xander schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Je hebt kans dat de hypotheekverstrekker geen genoegen neemt met een gescande afdruk, maar daadwerkelijk het digitaal ondertekende document wenst. Je mag ook verwachten dat een hypotheekverstrekker vaker dergelijke documenten opent en dit voor elkaar krijgt, dus misschien kun je het gewoon 1 op 1 doorsturen.

Zie ook https://www.uwv.nl/partic...keringsbericht-downloaden

[...]
Goed punt mbt tot de quote, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:33:
[...]

Goed punt mbt tot de quote, dank.
Ik heb ditzelfde document vorig jaar nodig gehad voor een hypotheek, als je het zoals eerder genoemd in Adobe reader opent kan je 'm gewoon opslaan en doorsturen. Dus daar ligt je oplossing. :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

Lordy79

Verdrietig

Als het argument dat printen niet lukt omdat de inkt op is, tja dan houdt t op. Buurman? Neefje? Werk?

Een scanner heb je niet nodig. Maar een mooie foto of gebruik een app zoals simple scanner op je smartphone en je hebt een prima 'scan'.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
SmurfLink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:43:
[...]

Ik heb ditzelfde document vorig jaar nodig gehad voor een hypotheek, als je het zoals eerder genoemd in Adobe reader opent kan je 'm gewoon opslaan en doorsturen. Dus daar ligt je oplossing. :)
Het punt is dus, ik kan de pdf enkel direct printen. Opslaan kan, maar openen daarna niet meer. Met welke reader dan ook, want er wordt dan om een wachtwoord gevraagd.

Maar goed, het is ook geen probleem meer: er is al geprint en gescand.

Verbaasde mij er enkel over, zeker gezien het uwv zelf ook aangeeft dat je de pdf ook kunt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@renegrunn Sla je hem dan op vanuit de viewer?

Misschien heb je meer succes als je gewoon direct de PDF download, in plaats van eerst openen in de browser en dan opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Als ik in Chrome inlog en kies voor 'Download printversie (pdf)' wordt er een pdf gedownload die ik daarna zonder wachtwoord kan openen in alle viewers. Dus ik denk dat het probleem inderdaad is dat hij bij jou meteen opent en dat je hem van daaruit opslaat.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
RedFox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:47:
Als ik in Chrome inlog en kies voor 'Download printversie (pdf)' wordt er een pdf gedownload die ik daarna zonder wachtwoord kan openen in alle viewers. Dus ik denk dat het probleem inderdaad is dat hij bij jou meteen opent en dat je hem van daaruit opslaat.
Bingo!

Zoals ik al schreef, het is voor mijn vader, en die werkt met MacOS / Safari, en ikzelf ook. Zojuist met Chrome geprobeerd, en de PDF opent gewoon.

Case closed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:08
Print to PDF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou dat was dus grayed out blijkbaar.
PDFjes kan je flink beveiligen dus ook print to PDF kan je uitschakelen, maar probleem hier was de Apple environment waarin gewerkt werd.
Pagina: 1