[OSX] Downgrade naar Mavericks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-08 21:43
Ik heb een Macbook Pro (early 2015) waar ik tot enkele jaren geleden de software Serato scratch op draaide. Nu wilde ik dit onlangs weer eens installeren maar zag ik helaas dat deze software niet meer wordt ondersteund door de huidige versie van mn OS (Catalina).

Nu heb ik een poging gewaagd om te kijken of ik kan downgraden maar ik kom er niet helemaal uit.
De software https://serato.com/scratc...ments#system-requirements is compatible tot OSX 10.9 (Mavericks), volgen Mactracker is de originele OSX versie waarmee mn Macbook is geleverd 10.10. Toch weet ik zeker dat ik het programma hier op heb gedraaid.

Ik lees overal dat als je wilt downgraden naar Mavericks dat je moet beginnen met je Snow Leopard cd en dan upgraden tot je bij Mavericks terecht komt. Nu heb ik geen installatiedvd en ook geen dvd speler dus dat zal sowieso niet gaan. Kan ik een installatieusb stick maken en zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik heb zelf niks meer qua installatie.

Of kan ik een soort emulator ergens downloaden waarmee je dit soort software toch kan draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Moet je niet gewoon mee met de huidige Serato versie(s)?
Note: Serato Scratch Live has been replaced with Serato DJ.
https://serato.com/scratc...ments#system-requirements
macOS 10.15 Catalina is supported with Serato DJ Pro 2.3.0 and Serato DJ Lite 1.3.0
https://support.serato.co...ry-hardware-compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Dat gaat helaas niet. Ik maak gebruik van de verouderde SL1 geluidskaart, deze is alleen compatible met Serato Scratch Live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09
Het is niet makkelijk te doen om een oudere versie dan de origineel meegeleverde versie te installeren. SL gaat je sowieso niet lukken.
Probeer eerst 10.10 te installeren en het daarmee te testen. Officieel 10.9 maar mogelijk werkt het gewoon met 10.10. Als je nog een externe schijf hebt liggen zou ik 10.10 daarop installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug oudere OSX'en moeten installeren op een MacPro uit 2010. Ik kwam een heel irritante fout tegen; blijkbaar is er een certificaat verlopen waardoor de installatie blokkeert. Oplossing was om de tijd, tijdens de installatieprocedure via terminal, handmatig terug te zetten. Daarbij is het wel belangrijk dat je WiFi uitschakelt en een eventuele ethernetkabel loskoppelt.

Weet niet meer precies bij welke versie(s) dit aan de orde was, maar mocht je dit tijdens het experimenteren tegen komen, dan weet je waar je moet zoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Volgens mij kan je (op sommige Mac computers) terug naar de originele versie van het OS wat er op stond door gebruik te maken van recovery mode.

Anders kan je waarschijnlijk met een virtual machine (bijvoorbeeld via parallels) een virtuele machine draaien met de gewenste Mac OS versie.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De 2015 MacBook Pro ondersteunt geen Mavericks. Je kunt niet verder terug dan Yosemite. Je kunt namelijk nooit een oudere macOS draaien dan Apple het model mee heeft uitgebracht.

Als je per se een 9 jaar oud systeem wilt draaien, moet je een oudere Mac kopen of virtualiseren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Ok thanks voor de info, ik ga proberen yosemite op een externe schijf te zetten en kijken of ik de software daar toch nog op kan draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is virtualiseren eventueel nog een optie? Dan kun je voor je muziek een oud OS gebruiken en voor de rest bijblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Dat zou ook kunnen, alleen heb ik hier geen ervaring mee. Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 19:24
VMWare Fusion (player) heeft tegenwoordig een gratis thuisgebruik pakket/Personal use licence (eenmalig registreren op website VMware)

Daarmee kun je ook een Mac virtualiseren. Je kunt met de nieuwste versie van Vmware Fusion (12.2) terug tot Mavericks. Volgens mij is dan je probleem het snelste opgelost.

Er bestaat trouwens kans dat het een 32-bit applicatie is, dan zou het in theorie kunnen werken tot en met 10.14 Mojave.

[ Voor 16% gewijzigd door TheIbex op 04-05-2022 11:20 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Uiteindelijk kwam ik er niet uit met VMware, heb toch maar de recovery mode gebruikt en teruggezet naar Yosemite. Hier draait de software ook op (ondanks dat het niet op de site staat)

Had dit ook wel kunnen weten want in het verleden draaide de software ook gewoon. 8)7
Best handig die recovery mode iig
Pagina: 1