Aankoopadvies: 55 inch TV max €1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehcremus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:17
Voor mijn nieuwe woning ben ik op zoek naar een nieuwe all-round TV. Hij gaat opgehangen worden aan een witte muur. Ongeveer 4 meter van de bank vandaan.

Ik zoek een?
55 inch televisie. Mijn vriendin is mega fan van Ambilight, dus zal wel een Philips moeten worden.
Ik heb al gekeken naar een Philips Hue pakket om elk ander merk om te bouwen, maar dat vind ik maar niks. Daarnaast vind ik het wel fijn dat op de Philips televisies Android draait.

Wat is je budget?
Ik richt op een bedrag van 1100 euro met een maximum van 1200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wordt overdag niet gebruikt. In de avond wordt er Youtube, een serie of een film gekeken. Af en toe vind ik het nog wel eens leuk om de switch er aan te hangen. Maar over het algemeen is het mild gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 55OLED806/12
Philips 55OLED856/12
Van bovenstaande twee kan ik niet vinden wat het verschil is...

Overige info
Misschien geen nuttige informatie, misschien wel. Maar ik heb een 2.1 audio systeem met een Onkyo TX-NR414. Daar wil ik de TV natuurlijk op aansluiten. Audio vind ik wel belangrijk, maar wil er geen hele studie van maken om het beste geluid te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt de eerste vraag die je moet stellen "OLED of LCD?" kennelijk al beantwoord. Naar mijn mening is de situatie al enige tijd steeds meer "OLED, tenzij..." dus ik ga je er beslist niet vanaf houden, wel moet je bestuderen of er een tenzij van toepassing is op jouw situatie, zoals bijvoorbeeld of de zon rechtstreeks op het scherm schijnt.

Het merk heb je ook al gekozen, dus daar hoeven we ook niet over te discussiëren.

Volgens mij zijn de verschillen tussen de 806 en 856 vooral esthetisch, de één heeft pootjes, de ander een voet. Ik zie wat kleine verschillen, zoals een extra USB-poort op de 856, maar de belangrijke specificaties zijn identiek.

Beide televisies hebben een 3.5mm-aansluiting, uitstekend voor een 2.1-systeem, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:51
dmantione schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:35:
Beide televisies hebben een 3.5mm-aansluiting, uitstekend voor een 2.1-systeem, dus dat zit wel goed.
3,5mm is volgens mij altijd max stereo. 2.1 werkt dan wel, maar het 0.1 signaal wordt dan in het stereosignaal gemixt, waardoor het mogelijk wat impact mist in sommige gevallen. Het beste resultaat behaald je dan waarschijnlijk met de optische s/pdif verbinding, die beide apparaten gelukkig ook lijken te hebben.