Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:01
Zoals half Nederland ben ook ik op zoek naar zonnepanelen, ondertussen heb ik een aantal leveranciers over de vloer gehad en ben benieuwd hoe jullie over de offertes denken. Ook als er nog tips zijn voor andere leveranciers hoor ik dat graag.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caNB76bEA_vXAMw5yB2G_-sbwRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P74hVGb31BUR4EkD4GHg2GHu.png?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
Huis is +/- 5m20 breed en 11 m lang. Dakhelling is +/- 34 graden volgens 3DBAG
Schaduw
Aan de achterkant kan er schaduw zijn van de dakkapel, voorkant staat links voor het huis een redelijk hoge boom waardoor een klein deel van het dak schaduw van deze boom kan hebben en er zitten op de voorkant van het huis 2 luchtpijpjes die schaduw veroorzaken.
Jaarverbruik
Jaarverbruik is +/- 5000KW
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase
Budget en doel
Budget is niet erg relevant, beperkte dakoppervlakte zorgt voor offertes die allemaal binnen budget passen
Wie gaat het project uitvoeren
Leverancier
Bijhouden van data
Ja, hoeft niet erg uitgebreid
Reeds verkregen offertes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO-Y_m2Oe4Yz7A_k4IJDth8uqfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kNDA8kiEAPtsJhqCCp7DI8HX.png?f=fotoalbum_large
Regio
Stad Utrecht

To dare is to do

Alle reacties

• bebedero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-11 09:40
Ik zou aan zonneplan vragen voor het maximale aantal panelen en kijken met welke offerte ze komen.
Het beste kun je je hele dak vol leggen.

• Slaapje
bebedero schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:22:
Ik zou aan zonneplan vragen voor het maximale aantal panelen en kijken met welke offerte ze komen.
Het beste kun je je hele dak vol leggen.
Thanks en ben ik met je eens, alleen zij hebben aangeven sowieso tot eind augustus vol te zitten. De verwachting ja dat ze dan met nieuwe panelen gaan werken die een hogere opbrengst hebben. Dit was indicatief werd aangegeven.

Daarnaast kwam Solarpas als enige aanzetten dat ze ruim voorraad hebben en over twee weken kunnen plaatsen. Dat deed bij mij wat belletjes afgaan.

To dare is to do

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nogal wiedes met die prijs van Solarpas...
Je kunt de hele zomer door en nog beter af zijn met de Zonne-Expert offerte.

Heb je daar een voorstel legplan bij? Idealiter ook Opbrengst verlies diagram uit SolarEdge designer rapport?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Slaapje
Ronald schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:45:
Nogal wiedes met die prijs van Solarpas...
Je kunt de hele zomer door en nog beter af zijn met de Zonne-Expert offerte.

Heb je daar een voorstel legplan bij? Idealiter ook Opbrengst verlies diagram uit SolarEdge designer rapport?
Ja daar heb je een goed punt vwb Solarpas.

Hier wat shots uit de offerte van Zonne-expert, ik loop wel wat te twijfelen over het plaatsen van zonnepanelen op de dakkapel. Sommige partijen vertelden dat ze hier niet aan begonnen vanwege een risico dat de constructie niet sterk genoeg zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K11yam7toL1KpJrJo2uu0m9E0pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fuj0eMPizi5XnQNYof8Qzbb7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2MRSYTiSVNpLQ6-cr-YkN4wM5w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3HYjN4ONxrZTHjxc4v6wyf5Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YITJoJr9LFBuV5A0X9IUv6ALGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BPoQUwwA5K13Q4qdBaVTa4qf.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Slaapje op 03-05-2022 18:22 ]

To dare is to do

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Patrick van Zonnekompas Utrecht nog even proberen.
Een beller is sneller
https://www.zonnekompas.nl/contact/

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Ronald
  • Nu online
@Slaapje zonder de panelen op de dakkapel is het legplan niet okay op de 3fase 5kW omvormer. Met is marginaal genoeg. Je hebt wel gelijk, niet alle dakkapellen verdragen het gewicht.

Ik vraag me af of een 4kW 1 fase niet voldoende is, en dan ben je zeker okay. Moet even door designer gehaald worden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Slaapje
AUijtdehaag schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:54:
Een beller is sneller
Thanks, zelf ervaring mee?

To dare is to do

• AUijtdehaag
  • Niet online
Niet persoonlijk.
Maar wel eens wat gekocht bij hem (ik klim zelf mijn dak wel op) en ik hoor veel goede ervaringen hier op tweakers.
Denkt in ieder geval goed mee en heeft volgens mij ook APS micro omvormers, die stuk vriendelijker geprijst zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-05-2022 19:25 ]

• Slaapje
AUijtdehaag schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:23:
Niet persoonlijk.
Maar wel eens wat gekocht bij hem (ik klim zelf mijn dak wel op) en ik hoor veel goede ervaringen hier op tweakers.
Denkt in ieder geval goed mee en heeft volgens mij ook APS micro omvormers, die stuk vriendelijker geprijst zijn.
Lachen dit, had hem net een appje gestuurd en vervolgens hebben we net een half uur lopen telefoneren over de mogelijkheden. Prima vent inderdaad en prijstechnisch zeer interessant.

To dare is to do

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kijk dat zijn nog eens tips ;)

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-11 20:55
Anders is Thijs van ikwekop.nl uit Vleuten ook nog een optie.
Denkt ook goed mee en leverde bij meerdere woningen in de straat hier de meest optimale oplossing tegen een goede prijs.

• Slaapje
Ronald schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:19:
@Slaapje zonder de panelen op de dakkapel is het legplan niet okay op de 3fase 5kW omvormer. Met is marginaal genoeg. Je hebt wel gelijk, niet alle dakkapellen verdragen het gewicht.

Ik vraag me af of een 4kW 1 fase niet voldoende is, en dan ben je zeker okay. Moet even door designer gehaald worden.
Zojuist is Zonne expert langs geweest en ze komen nu op max 20 panelen uit. Hij kwam zelf direct met hetzelfde verhaal als jij. 3 fase niet nodig, 1 fase met 4kw is prima en makkelijker (en goedkoper) plaatsen.

Ben benieuwd naar zijn offerte die vanavond komt.
AUijtdehaag schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:54:
Een beller is sneller
Na het eerste zeer positieve contact is er nu al de hele tijd radiostilte. Meerdere pogingen om in contact te komen hebben jammer genoeg tot niets geresulteerd.

To dare is to do

• AUijtdehaag
  • Niet online
Slaapje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:45:
[...]
Na het eerste zeer positieve contact is er nu al de hele tijd radiostilte. Meerdere pogingen om in contact te komen hebben jammer genoeg tot niets geresulteerd.
Dat is jammer...

• Slaapje
1 februari komt men hier zonnepanelen plaatsen.

In eerste instantie zouden wij de Hyundai Mono Shingled Full Black HiE-S405VG krijgen, maar deze zijn niet meer leverbaar. Nu krijgen wij twee alternatieven aangeboden (zie hieronder). Is er nog een verschil in kwaliteit tussen de twee alternatieven?

Helaas moet ik u berichten dat de bestelde zonnepanelen niet meer worden gemaakt.

Zij zijn inmiddels vervangen door een ander type (Hyundai Mono Shingled Full Black HiE-S410DG G12 | 305C | 30mm | 1500V) dat helaas een stuk groter is dan het bestelde paneel. Bijna 10cm langer en 10cm breder.

Daarmee lukt het niet om 2 panelen op de dakkapel te plaatsen.

Ik kan wel een alternatief voorstellen, dat is het door ons meest verkochte paneel met zelfs iets betere prestaties en een veel kleiner formaat. Dit past makkelijk in het gemaakte legplan.

Het gaat om de Jinko NEO415Wp N-type. Dit paneel is full black en komt met 25 jaar fabrieksgarantie en kent een degradatie van minder dan 10% over 25 jaar. Jinko is al jaren de grootste fabrikant van zonnepanelen

[ Voor 16% gewijzigd door Slaapje op 12-01-2023 12:04 ]

To dare is to do

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:44
Volgens mij heb ik die panelen. Volgens mij niks mis mee (maar ja, het is een paneel, meer kun je er niet echt van zeggen) en ze zien er keurig uit vind ik. Bijvoorbeeld geen middenlijn door het paneel zoals je met half-cell panelen wel eens ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlwxgXNFrm3FXf_PbvrVc6YBmyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qqi1rD0b3N7FvgRT4bi3P0M.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze overigens ook als (gratis) upgrade, de eerder bestelde 405Wp-versie hiervan was ook niet leverbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Gramser op 12-01-2023 11:38 ]

• Slaapje
Gramser schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:36:
Volgens mij heb ik die panelen. Volgens mij niks mis mee (maar ja, het is een paneel, meer kun je er niet echt van zeggen) en ze zien er keurig uit vind ik. Bijvoorbeeld geen middenlijn door het paneel zoals je met half-cell panelen wel eens ziet.

[Afbeelding]

Ik heb deze overigens ook als (gratis) upgrade, de eerder bestelde 405Wp-versie hiervan was ook niet leverbaar.
Welke heb jij? Ze hebben twee verschillende voorgesteld ;)

To dare is to do

• Gramser
Slaapje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:46:
[...]

Welke heb jij? Ze hebben twee verschillende voorgesteld ;)
Oh zo las ik het niet. Ik las dat het eerste alternatief niet ging passen en dat ze dus alleen de Jinko’s voorstellen.

En dat zijn degene die ik heb.

• Slaapje
Gramser schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Oh zo las ik het niet. Ik las dat het eerste alternatief niet ging passen en dat ze dus alleen de Jinko’s voorstellen.

En dat zijn degene die ik heb.
Ah zo, thanks. Ik heb dus de keuze om een variant te nemen waardoor er twee panelen niet passen, of de Jinko's. Ik moet ze nog bellen, maar in eerste instantie gaat mijn voorkeur naar de Jinko simpelweg omdat ze meer opbrengst hebben dan mijn eerdere keuze.

To dare is to do

• Gramser
Ah, ik werd op het verkeerde been gezet door het zinnetje "dit past makkelijk in het gemaakte legplan". Daarmee ging ik ervan uit dat álle panelen werden vervangen voor jinko's.

Of ze ook daadwerkelijk 415W halen, is in de praktijk de vraag. Op papier wel, maar dan moeten in de praktijk alle omstandigheden wel optimaal zijn. Maar dat geldt natuurlijk voor álle panelen.

• Ronald
  • Nu online
Ik zou voor de jinko gaan. Garantie van de N type panelen is prima.

Meer Wp wint ;)

@Gramser ik heb een piek van 387W gezien (gerapporteerd door de SE optimizer, zon na regenbui) op 1 van mijn jinko 350n panelen… denk dat ze gewoon voldoende werken

• Gramser
@Ronald ja, dat kan natuurlijk zomaar de andere kant opwerken :). Mooi!
Pagina: 1