Ik heb onlangs mijn woning verkocht, waarbij de overdracht binnenkort plaatsvindt. Nu heb ik er wat langer in gewoond dan mijn ex en heb ik de notaris gevraagd de onderhoudskosten en hypotheeklasten bij de verkoop te verrekenen. Mijn ex is al lang akkoord, maar ik vond het wel een prettig idee dat de notaris dit in de eindafrekening opneemt.
Nu geeft de notaris aan dat dit niet gebruikelijk is en dat ik dit eerst juridisch moet laten vastleggen. Nu lijkt mij dit juist heel vaak voorkomen en verbaasde deze reactie mij behoorlijk, zeker aangezien een notaris in essentie toch van het 'juridisch vastleggen' is. De overdracht vindt vrij snel al plaats, dus eigenlijk heb ik geen ruimte meer om dit te regelen.
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
Nu geeft de notaris aan dat dit niet gebruikelijk is en dat ik dit eerst juridisch moet laten vastleggen. Nu lijkt mij dit juist heel vaak voorkomen en verbaasde deze reactie mij behoorlijk, zeker aangezien een notaris in essentie toch van het 'juridisch vastleggen' is. De overdracht vindt vrij snel al plaats, dus eigenlijk heb ik geen ruimte meer om dit te regelen.
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Joeridev op 02-05-2022 16:02 ]