Van ISA SCSI naar PCI SCSI

Pagina: 1
Acties:

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 07:56
Ik zit met de volgende vraag.
Ik ben van plan binnenkort een nieuw mobo te kopen, en wel de MSI K7T, alleen zitten daar geen ISA sloten meer op.
Nu heb ik een scanner die via een ISA SCSI kaart werkt, als het goed is kan kan ik toch ook een PCI SCSI kaart kopen voor mijn nieuwe mobo die hetzelfde werkt als de ISA kaart ? :?

Zo ja, hoe heet die kaart, dan kan ik hem alvast opzoeken op de pricewatch.

b.v.d.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
tja, ligt er een beetje aan, wil je alleen je scanner aansluiten via die scsi kaart?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Adaptec 2904 ofzo? ff kijken op de site van bvb adaptec ofzo en daar opzoeken wel model hoord bij het soort SCSI van wat je nu heb (UW, U2W etc)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zal niet zo'n probleem zijn.. Let even goed op wat voor aansluiting jouw scanner heeft.. (kan een grote soort centronics aansluiting zijn, of een kleinere 50 pins aansluiting!) Anders heb je ook nog een andere kabel nodig

Omdat je hem alleen voor de scanner gebruikt zou ik gewoon de goedkoopste pci-kaart zoeken die er is.. Iets van symbios ofzo..

Zal niet zo'n probleem zijn..

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het lulligste antwoord wat je kunt krijgen, maar helaas waar:
Het hangt van je huidige kaart af. Is het een 'echte' SCSI-kaart? Kun je er dus ook andere zaken dan jouw scanner aanhangen zoals disks, cdrom en tapedrives?
Sommige scanners komen namelijk met een klein SCSI-kaartje die net niet helemaal SCSI is. Jouw scanner kan in dat geval dan ook niet op een echte SCSI kaart.

Is dit allemaal in jouw geval niet waar en kan jouw scanner op iedere 'echte' SCSI-kaart, dan kun je een willekeurige PCI kaart aanschaffen.
Je hebt geen duur dual poorts Ultra ding nodig als je het tot die scanner beperkt wilt houden, zoiets als de NCR 810 Fast SCSI (101,- in de pricewatch) voldoet dan prima.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• MaZe
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:19 schreef kieskes het volgende:
tja, ligt er een beetje aan, wil je alleen je scanner aansluiten via die scsi kaart?
Ja, alleen voor de scanner.
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:25 schreef DeBolle het volgende:
Het hangt van je huidige kaart af. Is het een 'echte' SCSI-kaart? Kun je er dus ook andere zaken dan jouw scanner aanhangen zoals disks, cdrom en tapedrives?
Sommige scanners komen namelijk met een klein SCSI-kaartje die net niet helemaal SCSI is. Jouw scanner kan in dat geval dan ook niet op een echte SCSI kaart.

Is dit allemaal in jouw geval niet waar en kan jouw scanner op iedere 'echte' SCSI-kaart, dan kun je een willekeurige PCI kaart aanschaffen.
Je hebt geen duur dual poorts Ultra ding nodig als je het tot die scanner beperkt wilt houden, zoiets als de NCR 810 Fast SCSI (101,- in de pricewatch) voldoet dan prima.
Neej, ik kan er duidelijk geen andere randapparatuur aan hangen, dus alleen de scanner.

Het gaat trouwens om een Mustek 12000SP.

Maar bedankt voor de info, ik zal is ff napluizen wat een geschikte kaart is.
Alle info is trouwens welkom ;)

Verwijderd

Probeer je scanner vooral eerst op een andere SCSI-kaart. Ik heb zelf een Trust 19200 EasySCSI scanner gehad die alleen op zijn eigen "SCSI"-kaartje (inderdaad ISA) werd herkend. Ik heb het met twee verschillende Adaptec-adapters geprobeerd, maar die zagen hem niet eens. Ik heb nu een Nikon Coolscan III diascanner, en die draait wel prima op m'n Adaptec 2940 AU. Ik heb de indruk dat vooral de goedkopere, consumentenapparatuur met een SCSI interface slecht draait op adapters van een ander merk. In de (semi-)professionele sector is iets gewoon onverkoopbaar als het niet op Adaptec draait, dus daar heb je geen problemen. Conclusie dus: éérst proberen op een echte scsi-kaart van een ander merk, dan pas een NCR 810 of een Adaptec (of nog iets anders) kaartje kopen.
Suc6

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
SCSI-kaarten zijn backwards compatible: het maakt dus eigenlijk niet uit welke kaart (beetje goedkope volstaat), maar let wel op aansluiting/kabel.

Systeem

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 16:54
ik zit/zat dus met hetzelfde probleem
ik heb nu een adaptec kaartje (2904) besteld. Hierop zit een externe aansluiting met 50 pins en mijn scanner heeft een 25 pins aansluiting.... Hier moet je dus ook nog even een kabeltje voor hebben... van 30 piek :(
totaal dus iets van 150 gulden...
succes!

• MaZe
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:54 schreef dave het volgende:
ik zit/zat dus met hetzelfde probleem
ik heb nu een adaptec kaartje (2904) besteld. Hierop zit een externe aansluiting met 50 pins en mijn scanner heeft een 25 pins aansluiting.... Hier moet je dus ook nog even een kabeltje voor hebben... van 30 piek :(
totaal dus iets van 150 gulden...
succes!
Toevallig ook dezelfde scanner ?

edit:
Ik heb ondertussen ook even een mailtje gestuurd naar mustek, om tevragen wat ze me adviseren.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik heb dezelde scanner (alleen al met PCI SCSI-kaart) en heb deze ook al aan een ander SCSI-controller gehad zonder problemen. Dit is volgens mij in te stellen bij de installatie van de driver (keuze eigen of andere adapter).
Ga gewoon voor de goedkoopste controller, ik kan je de Tekram 915 aanraden (bij Hardwarezone.nl; f65,- + f35,- rembours).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:25 schreef DeBolle het volgende:

die kleine kaartjes die "net niet" SCSI zijn, dat slaat natuurlijk nergens op. Het gaat om een SCSI kaart (zonder verdere aansluitingen, dus alleen geschikt voor die scanner) of om een heel eigen controller en dat heeft niets met "net niet/wel" SCSI te maken, het is gewoon geen SCSI!
Als je scanner op zo'n SCSI kaartje zit wat nix anders kan dan die scanner aansturen, dan kan hij echt wel op een "normale" SCSI kaart (meestal met een andere (verloop-)kabel) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MaZe
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:49 schreef madashell het volgende:
Ik heb dezelde scanner (alleen al met PCI SCSI-kaart) en heb deze ook al aan een ander SCSI-controller gehad zonder problemen. Dit is volgens mij in te stellen bij de installatie van de driver (keuze eigen of andere adapter).
Ga gewoon voor de goedkoopste controller, ik kan je de Tekram 915 aanraden (bij Hardwarezone.nl; f65,- + f35,- rembours).
Heb je bij die kaart ook verloop stekkertje nodig ? En waar kan je die trouwens kopen ? Ik heb ze niet zien staan bij de pricewatch, of 'k heb er gewoon overheen gekeken.

Verwijderd

Sorry foutje; het is de Tekram DC-315 ipv 915 (warm hè).

Ik weet niet zeker of je andere kabel moet hebben. Vraag het de zaak zelf even (vermeld het type aansluiting wat je hebt).

Bovendien zou ik nog vragen of het de DC-315 of de DC-315U is, dit i.v.m. een 25-polige D-type SCSI of een 50-polige SCSI external aansluiting. En of dit nog gaat met je scanner.

Ik heb het zelf met een Tekram DC-395UW geprobeerd (probleemloos).

suc6
Pagina: 1