Fraude koffiegiganti koffiekameraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Even een topic om te informeren of er nog communityleden een toestel hebben proberen te kopen via koffiegiganti/koffiekameraad.

Na mijn aanschaf besefte ik (dankzij reacties hier in het aanbiedingen-forum) net te laat dat het om fraude gaat...

Persoonlijk net aangifte gaan doen bij de politie, dadelijk ga ik langs de bank in de hoop dat de bedragen nog te recupereren zijn...

Ondertussen is de website (winkel via shopify) ook offline gehaald, net een dag te laat voor mezelf 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door BeArt op 03-05-2022 12:51 . Reden: update ivm offline halen van website ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:14
Waren dat niet die volautomaten voor een paar tientjes? Klonk ook wel heeeeeel erg too good to be true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Klopt helemaal, maar ter verdediging:

Collega had een e-mail ontvangen met de aanbieding, van een winkel waar hij (lang geleden) zonder problemen iets had aangekocht.

Toen beseften wij nog niet dat deze website nog maar een week online stond, iemand anders had dus de website koffiegiganti overgenomen/opnieuw online gebracht met slechte bedoelingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Voor de volgende keer, typ de naam van de winkel even in Google. Kost je 10 seconden en scheelt je geld dus:
https://www.google.com/search?q=koffiegiganti
https://www.google.com/search?q=koffiekameraad

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:08
Waarschijnlijk heeft @BeArt inmiddels wel door dat het niet verstandig is om goed van vertrouwen te zijn en ook al komt iets van een bekende webshop (waar je jaren geleden iets hebt besteld) het verstandig is om dat te checken.

Mij ontgaat echter wel het idee achter dit topic? @BeArt: heb je een vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:16:
Waarschijnlijk heeft @BeArt inmiddels wel door dat het niet verstandig is om goed van vertrouwen te zijn en ook al komt iets van een bekende webshop (waar je jaren geleden iets hebt besteld) het verstandig is om dat te checken.

Naming and shaming, zal door Tweakers binnenkort wel weggehaald worden, want het heeft verder geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Gedeelde smart is halve smart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
bazzemans schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:16:

Ik was benieuwd naar de verdere afhandeling van dit soort praktijken.
Ik ben bij politie geweest en ga dadelijk naar de bank, maar wat is mijn kans dat ik mijn centjes ooit terugzie?

Wellicht vrij klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

paQ

nihil
tenzij je met een creditcard of via paypal hebt betaald.

[ Voor 85% gewijzigd door paQ op 03-05-2022 15:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Heb er ook over gelezen; op klacht.nl regent het ook al klachten. Toen de site warme-donkere-drank-maatje nog online was heb ik even zitten kijken. Snap wel dat mensen erin trappen. Site zag er netjes uit en hadden ook andere apparaten voor reguliere prijzen.

Maar ja, als je dan even dat type googlet en ziet dat die elders 100en euro's kost is dat toch een showstopper

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1