Hey iedereen,
Wij hebben in onze nieuwbouw zelf onze warmtepomp geïnstalleerd. Deze werkt vrij goed maar heeft nog wat finetuning nodig...
Opstelling is als volgt:
- WP: Nibe F2040-8
- binnenunit: Nibe VVM S320
Geen buffervat, naregeling of andere accessoires
Ik heb een binnenvoeler en buitenvoeler aangesloten op de binnenunit.
De WP zorgt voor SWW en verwarmt de gelijkvloers met vloerverwarming.
-------------------------------------------------
Het probleem:
Verwarmen lukt vrij goed om in te stellen. Temperatuur is vrij gelijkmatig en hij maakt mooie runs van 1u+.
Bij het koelen zie ik echter een anders verschijnsel waarbij de WP heel vaak start en stopt.
Ik heb de koelcurve zo ingesteld dat bij gelijk welke buitentemperatuur de berekende aanvoertemperatuur 18°C is. De switch tussen warmen en koelen doe ik nu nog manueel.
De WP start op bij 60GRDMN (zoals ik heb ingesteld), echter wanneer de aanvoertemperatuur kleiner wordt dan de berekende aanvoertemperatuur worden de GRDMN direct op 0 gezet en stopt de warmtepomp.
Dit heeft als gevolg dat deze zeer veel starts doet...
Iemand met hetzelfde probleem? Of een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Wij hebben in onze nieuwbouw zelf onze warmtepomp geïnstalleerd. Deze werkt vrij goed maar heeft nog wat finetuning nodig...
Opstelling is als volgt:
- WP: Nibe F2040-8
- binnenunit: Nibe VVM S320
Geen buffervat, naregeling of andere accessoires
Ik heb een binnenvoeler en buitenvoeler aangesloten op de binnenunit.
De WP zorgt voor SWW en verwarmt de gelijkvloers met vloerverwarming.
-------------------------------------------------
Het probleem:
Verwarmen lukt vrij goed om in te stellen. Temperatuur is vrij gelijkmatig en hij maakt mooie runs van 1u+.
Bij het koelen zie ik echter een anders verschijnsel waarbij de WP heel vaak start en stopt.
Ik heb de koelcurve zo ingesteld dat bij gelijk welke buitentemperatuur de berekende aanvoertemperatuur 18°C is. De switch tussen warmen en koelen doe ik nu nog manueel.
De WP start op bij 60GRDMN (zoals ik heb ingesteld), echter wanneer de aanvoertemperatuur kleiner wordt dan de berekende aanvoertemperatuur worden de GRDMN direct op 0 gezet en stopt de warmtepomp.
Dit heeft als gevolg dat deze zeer veel starts doet...
Iemand met hetzelfde probleem? Of een idee waaraan dit zou kunnen liggen?