Toon posts:

Duron of Atlon 266FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een 266 FSB atlon zonder problemen in een wat ouder asus A7V moederbord? Het mijne heeft namelijk volgens de specificaties een FSB van 200mhx. ik hooor hier veel tegenstrijdige verhalen over. Wat is nou waar. Is de nieuwe Duron van 1ghz (met nieuwe core) ook gewoon te plaatsen in dit moederbord? al vast bedankt!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Afhankelijk van de snelheid van de nieuwe proc kan een Athlon met een 266MHz FSB inderdaad gewoon op een A7V. Maar als deze gelocked is, zul je hem eerst moeten unlocken en op een hogere multiplier instellen.. (tot de 1300MHz is het geen probleem, ik heb nog niet veel verhalen gehoord van een 1400MHz tbird die op een A7V draaide!)

Verwijderd

A7V is toch VIA KT133?? Nou, 266FSB ga je toch echt niet halen op een KT133 bordje hoor. Met KT133 kom je tot een FSB van 105-115.

edit:
Als je bedoelt dat je hem op een 100 Mhz klok wilt laten draaien en dan multiplyer overklokken....dan had ik het verkeerd begrepen, en dan klopt dat verhaaltje van Twynn wel.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
bij de kt7 kan het iniedergeval alleen als ie gelocked is. dat zijn er niet veel helaas...
bij gistron.com verkopen ze geloof ik nog 200fsb proc's.

Verwijderd

ik denk haast wel dat de 1ghz duron er in past.
bij het boekje van het mobo (of de site staat het er nog niet bij maarja toen was de 1ghz nog niet van de duron.
Ik ben namelijk ook reseller van AMD en kreeg e-mail over de 1ghz en zeiden dat ze in de meeste borden in moesten passen :)

Verwijderd

Mhh?
Tot 13x heb je de multiplier gewoon op het bord, want als je de 12,5 instelt krijg je 13x
Hier draai ik op die manier met een C Athlon (TB1333 FSB 266) gewoon 1300 dus. 13x100. No problemo.

(Bij geruchte zelfs zou de 5x een 14 of 15 x multi zijn, maar ik krijg dan een nietsdoend systeem.. daweekdusnie.. :9 )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:32 schreef Hooi het volgende:
(Bij geruchte zelfs zou de 5x een 14 of 15 x multi zijn, maar ik krijg dan een nietsdoend systeem.. daweekdusnie.. :9 )
Dat klopt mits je de 1008 BIOS hebt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zaterdag 25 augustus 2001 01:06 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat klopt mits je de 1008 BIOS hebt :)
Ik heb de 1005 voor de A7V133 en daar werkt ut volgens mij ook mee, want bij mij start ie ook nie meer al zet ik hem op 5 (zou wel gek zijn als ie op 500 niet wou posten :)

Verwijderd

Euuwwhhh ;)
Waar staat jouw CPU dan op qua snelheid ?
(We moeten er natuurlijk eentje vinden die het test die wel op 1500 oid kan draaien..) :Y)

Ik wou het trouwens eigenlijk niet zeggen :X , maar ik heb gelegaar geen Asus mobo...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:32 schreef Hooi het volgende:
Hmmzz.. Ik heb dus dezelfde ervaring met een A7V133.. Gewoon voor de gein eens geprobeerd of 5x iets anders deed, maar dat was dus gewoon een hangend systeem..
En ik weet zeker dat m'n proc dus wel >1400MHz aan kan.. (TB AXIA 200MHz FSB)

Verwijderd

Grr.. het blijft dus geheimzinnig. En ik heb alle andere multi's al geprobeerd. Misschien dan toch weer het gehannes met de open en gesloten bruggen ??

Nu ja,
m'n broer belde net van de PC-Dump dag. Een nieuw KT7A-RAID bord kost maar 365,= dus die is nu onderweg :) :P :9

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:10 schreef kletteren het volgende:
Kan een 266 FSB atlon zonder problemen in een wat ouder asus A7V moederbord? Het mijne heeft namelijk volgens de specificaties een FSB van 200mhx. ik hooor hier veel tegenstrijdige verhalen over. Wat is nou waar. Is de nieuwe Duron van 1ghz (met nieuwe core) ook gewoon te plaatsen in dit moederbord? al vast bedankt!
Goed,
kleine update dus. Mijn TB1333 werkt niet goed op mijn KT7-RAID moederbord met een multiplier 13 (12,5 in de bios) moet ik met VCore op 1.86 werken, en het is nog niet 100% in orde. Komischer wijze is 12 x 108 wel rotsstabiel, en dat met een lagere VCore dan normaal ...

1,66 is ok, op dit moment wordt 1,63 getest.
(Maar ik ga toch een KT7A-RAID er in zetten. Meer megaherzen gewenst !! )
:Y)
Pagina: 1