Meerdere personen op Steam account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 02:23

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar ik dacht, ik vraag het hier ff.

Ik heb een Steam account loaded met games dus welke mijn zoons ook zo nu en dan gebruiken, maarja, nu worden ze wat ouder en beginnen zich steeds meer met games te bemoeien. En ja, dan krijg je dus het probleem dat als de ene aan het gamen is, dat de ander geen game kan opstarten.

Is daar een foefje voor? Las iets van family sharing, maar volgens mij kan je dan nog steeds niet met meerdere gebruikers het account gebruiken of zie ik dat verkeerd? Het werkt niet iig.

Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier staat alles over family sharing en beantwoord veel vragen al: https://store.steampowered.com/promotion/familysharing

Verder kun je op meerdere devices offline mode inloggen en offline games spelen, wellicht is dat een oplossing?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Offline spelen is a no go natuurlijk met de jongens. Die spelen alleen maar online haha. En op die pagina was ik al uitgekomen, maar daar gaat het erom dat je een ander account kan authoriseren voor je library. Maar mijn zoons gebruiken mijn account.

Ik vrees dat het niet gaat werken dus. Wel irritant lol. Ik kom uit de torrent scene en mijn handen beginnen dus weer te jeuken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
* knip * hou het vriendelijk

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 03-05-2022 12:13 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:54:
Offline spelen is a no go natuurlijk met de jongens. Die spelen alleen maar online haha. En op die pagina was ik al uitgekomen, maar daar gaat het erom dat je een ander account kan authoriseren voor je library. Maar mijn zoons gebruiken mijn account.

Ik vrees dat het niet gaat werken dus. Wel irritant lol. Ik kom uit de torrent scene en mijn handen beginnen dus weer te jeuken haha.
Maak voor je kinderen een eigen account en zet het delen van je spellen aan?

Ze kunnen dan wel niet hetzelfde spel tegelijk spelen enzo. en sommige spellen zullen het niet kunnen omdat het geblokkeerd is door spelmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
geforce5_guy schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 01:34:
[...]

Maak voor je kinderen een eigen account en zet het delen van je spellen aan?

Ze kunnen dan wel niet hetzelfde spel tegelijk spelen enzo. en sommige spellen zullen het niet kunnen omdat het geblokkeerd is door spelmaker.
Kan dat wel? Dus ze moeten een eigen account hebben en dan kan ik de games delen? Dus dan kunnen we ook dat hij game A speelt en ik game B tegelijkertijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 17:21
Yzord schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 01:45:
[...]

Kan dat wel? Dus ze moeten een eigen account hebben en dan kan ik de games delen? Dus dan kunnen we ook dat hij game A speelt en ik game B tegelijkertijd?
Ja, ik heb voor mijn kinderen een eigen steam account aangemaakt, en die met family sharing aan mijn account gekoppeld. Ze kunnen daarmee mijn library zien en spellen installeren op hun eigen computers.

Echter niet alle spellen zijn vrijgegeven oor de ontwikkelaars daarvoor zoals al iemand aangaf. Maar een groot gedeelte wel. ( je kunt zelfs zelf ook nog spellen excluden uit je library afhankelijk van leeftijd van je kinderen ofzo :-) )

Het kan wel, maar was even puzzelen hoe dat precies werkte toen ik het ging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ah top, dan ga ik het eens even uitvogelen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:17

lordsnow

I know nothing

Inderdaad - de anderen moeten even een eigen Steam account aanmaken, en vervolgens kan jij ze toevoegen aan je Library (Family, heet dat of zo). Er zitten wel bepaalde beperkingen aan, het is niet altijd (meestal niet) mogelijk om tegelijkertijd hetzelfde spel te spelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

Lordy79

Vastberaden

Dit is waarom ik - als het relevant wordt - meerdere steam accounts zal maken en de aangekochte spellen verdeel over meerdere accounts.
Spel #1 koop ik op account #1
Spel 2 op account 2
Enzoverder...

Het is van den zotte dat je niet tegelijk twee spellen die je hebt gekocht kunt spelen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Op dit moment niet meer actief, maar een aantal jaren geleden hetzelfde uitgeprobeerd.

Echter waar ik toen snel achterkwam is dat maar één persoon tegelijk één spel online kan spelen.

Kortom, als het gaat om een spel wat ze beide tegelijk of met elkaar willen spelen, zit er niets anders op dan het spel dubbel aan te schaffen of een game-pass af te sluiten waar het spel inbegrepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 17:21
nalletje schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:44:
Op dit moment niet meer actief, maar een aantal jaren geleden hetzelfde uitgeprobeerd.

Echter waar ik toen snel achterkwam is dat maar één persoon tegelijk één spel online kan spelen.

Kortom, als het gaat om een spel wat ze beide tegelijk of met elkaar willen spelen, zit er niets anders op dan het spel dubbel aan te schaffen of een game-pass af te sluiten waar het spel inbegrepen is.
Gaat het dan om 1 en zelfde spel tegelijk ? , verschillende spellen tegelijk lijkt me geen probleem, althans niet dat ik gemerkt heb hier. We spelen toch nooit dezelfde spellen tegelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Gitano schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Gaat het dan om 1 en zelfde spel tegelijk ? , verschillende spellen tegelijk lijkt me geen probleem, althans niet dat ik gemerkt heb hier. We spelen toch nooit dezelfde spellen tegelijk :-)
Dat ging inderdaad over hetzelfde spel tegelijk spelen.

Als beiden bijvoorbeeld op hetzelfde moment GTA V willen spelen, zal maar 1 persoon kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bij mij ging het om twee spellen. Een vr game en rainbow siege. Het start gewoon de 2e game niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Bij family sharing kan maar één iemand tegelijk een library gebruiken. Dus als je twee accounts hebt zonder games, en eentje die alles shared met die twee, kan alsnog maar één iemand een spel tegelijk spelen, want zodra dat gebeurt worden alle spellen op die account als 'bezet' gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oudje67
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2022

oudje67

Somewhere I'm better than you!

Wanneer je een spel twee keer simultaan wil spelen op twee machines kan dat heel eenvoudig.

1. Maak een nieuw Steam account aan of log in met een tweede account.
2. Zoek het spel op in de Steam cliënt.
3. Selecteer de uitvoering welke je wil spelen.
4. Klik op Kopen.
5. Voeg spel toe aan winkelwagen.
6. Betaal het spel.
7. Download en installeer.

1 keer kopen is namelijk ook 1 keer spelen.

Human invented Computer, so if you can't fix your computer issue, you are a Loser with a capital L. Because your not a Human after all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59
Flamesz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:31:
Bij family sharing kan maar één iemand tegelijk een library gebruiken. Dus als je twee accounts hebt zonder games, en eentje die alles shared met die twee, kan alsnog maar één iemand een spel tegelijk spelen, want zodra dat gebeurt worden alle spellen op die account als 'bezet' gezien.
Niet elk spel controleert of er al een ander actief is en dan kun je dus meerdere games op meerdere pc's te gelijk spelen.
Pagina: 1