Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met een nieuwe build. Hierbij zijn de cpu, mobo, gpu en voeding aangeschaft via vraag en aanbod en dus tweedehands. Deze producten zouden gewoon moeten werken dus ik verwacht niet dat ze defect zijn.
Zal eerst even de specs opnoemen, het gaat over:
I5 9600k
Msi Z370-A PRO
2x 8GB Corsair vengeance rgb pro 3200
Gigabye Gtx 1070 8gb
Seasonic M12ii Evo 520W
Crucial 250gb ssd
Coolermaster ml240 v2 rgb
Ik krijg als ik een nieuwe windows installatie start via usb de volgende bsod, whea_uncorrecttable_error. Deze error komt altijd na ongeveer 3 minuten. En dan start de pc opnieuw op. Ik heb deze error opgezocht en het zal dus moeten betekenen dat er iets defect is.
Het volgende heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:
Bios update naar nieuwste versie
Ander setje ram, 1 stick ram ipv 2. Verschillende sloten.
CPU uit het socket gehaald. Koelpasta opnieuw vervangen. Geen verbogen pinnetjes.
Videokaart eruit gehaald, onboard graphics gebruikt.
Andere Videokaart geprobeerd.
Andere voeding geprobeerd.
Sata mode naar AHCI.
Maar ik blijf elke keer precies dezelfde fout melding krijgen, hebben jullie misschien een idee?
Alvast dank.
Groeten Michiel
Ik heb een probleem met een nieuwe build. Hierbij zijn de cpu, mobo, gpu en voeding aangeschaft via vraag en aanbod en dus tweedehands. Deze producten zouden gewoon moeten werken dus ik verwacht niet dat ze defect zijn.
Zal eerst even de specs opnoemen, het gaat over:
I5 9600k
Msi Z370-A PRO
2x 8GB Corsair vengeance rgb pro 3200
Gigabye Gtx 1070 8gb
Seasonic M12ii Evo 520W
Crucial 250gb ssd
Coolermaster ml240 v2 rgb
Ik krijg als ik een nieuwe windows installatie start via usb de volgende bsod, whea_uncorrecttable_error. Deze error komt altijd na ongeveer 3 minuten. En dan start de pc opnieuw op. Ik heb deze error opgezocht en het zal dus moeten betekenen dat er iets defect is.
Het volgende heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:
Bios update naar nieuwste versie
Ander setje ram, 1 stick ram ipv 2. Verschillende sloten.
CPU uit het socket gehaald. Koelpasta opnieuw vervangen. Geen verbogen pinnetjes.
Videokaart eruit gehaald, onboard graphics gebruikt.
Andere Videokaart geprobeerd.
Andere voeding geprobeerd.
Sata mode naar AHCI.
Maar ik blijf elke keer precies dezelfde fout melding krijgen, hebben jullie misschien een idee?
Alvast dank.
Groeten Michiel