power probleem na batterij vervangen macbook pro 15" mid 201

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Ik heb onlangs de batterij vervangen door een nieuwe geleverd door ifixit gezien een service melding en flink gereduceerde batterij duur. Na het vervangen had ik geen problemen en werkte alles prima. Ongeveer 3 a 5x laadcyclussen zonder problemen gedaan.

Plotseling heb ik power issues met de de volgende symptomen:
  • start niet op zonder oplader
  • komt met oplader wel in login scherm, na inloggen herstart de mac wanneer de laadbalk op 30% zit. Dit blijft loopen en rebooten als ik doorga en probeer in te loggen
  • Een paar dagen later kon ik plots weer inloggen. Batterij compleet opgeladen en zonder oplader, op accu, kon ik erin en heb ik zonder problemen meer dan 1 uur gewerkt en ook het systeem enkele keren gereboot. Geen batterij foutmeldingen gezien
  • Dag erna, weer problemen als bij de eerste 2 punten.
Hetgeen in mijn hoofd blijft zitten is dat het voltage van de vervangende batterij lager was dan het origineel. Ik heb daarop nogmaals gecontroleerd of de batterij volgens opgave wel voor mijn model bedoeld is. Alles was verder in orde.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
sorry, het mag dicht al lijkt het. :X

Ik heb de oude batterij nogmaals geprobeerd welke direct werkte. Ik heb daarop de nieuwe batterij nogmaals aangesloten en gecontroleerd dat de connector goed contact maakt. Op dit moment lijkt het het weer te doen. Misschien anders contact met alchohol schoonmaken als het probleem toch nog optreedt.

3kwp pvoutput