Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Nooit een Microsoft product gehad dus vroeg me af als ik een toetsenbord van iemand overneem hoe het zit met de garantie.

De gene waarvan ik het wil overnemen heeft geen aankoopbon, doet Microsoft hier moeilijk over mocht ik aanspraak willen maken op garantie? Of is het een beetje als Apple dat de serienummer voldoende is?

thanks

Beste antwoord (via JaxTeller op 03-05-2022 23:33)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan dit met serienummer registreren op je Microsoft account. Hier kan je precies zien hoeveel garantie je nog hebt op het product. Microsoft is over het algemeen heel coulant met garanties en geen bon, uit eigen ervaring.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al contact gezocht met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:11:
Heb je al contact gezocht met Microsoft?
Yes, chat is momenteel niet beschikbaar en hun site is best onoverzichtelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door JaxTeller op 02-05-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag, dus hoort het in Shopping Forum. Ook daar komt deze vraag vaker voorbij, dus ik zou even goed kijken naar wat anderen al schreven.

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:23
In de basis heb je recht op garantie bij de verkoper (winkel waar die is gekocht) en niet bij de fabrikant.

Maar er zijn fabrikanten die het gewone regelen en die je direct kan benaderen, al doe je er zelfs dan nog verstandig aan om het eerst bij de winkel te melden.

Zonder bon zal het voor de verkoper lastig zijn om informatie m.b.t. je toetsenbord in de computer op te zoeken (AVG) dus dat is een dingetje

Los daarvan zit er ook weer verschil tussen een consumenten aankoop en een zakelijke aankoop. Ook dat is iets wat je zal moeten uitzoeken.

Maar; vanwaar nu al bij voorbaat een vraag over garantie vanwege een toetsenbord van een par tientjes? Heeft de verkoper hem als gebrek op marktplaats gezet? Want dan is het misschien gewoon gebruikersschade waardoor je 0 garantie hebt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 08:29
Als het een toetsenbord is wat al een poosje op de markt is, zal het denk ik helemaal lastig worden zonder bon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Je kan dit met serienummer registreren op je Microsoft account. Hier kan je precies zien hoeveel garantie je nog hebt op het product. Microsoft is over het algemeen heel coulant met garanties en geen bon, uit eigen ervaring.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Heeft de originele koper nog wel een afschrijving van deze transactie? Dat is veelal ook een bewijs van aankoop. (https://www.consuwijzer.n...%20het%20product%20kocht.)

[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 03-05-2022 11:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Microsoft is vaak niet moeilijk met garantie, als het product te registreren is en binnen een garantieperiode zit op basis van het serienummer.

Je kan de verkoper vragen naar het serienummer en dit controleren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
President schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 06:44:
In de basis heb je recht op garantie bij de verkoper (winkel waar die is gekocht) en niet bij de fabrikant.

Maar er zijn fabrikanten die het gewone regelen en die je direct kan benaderen, al doe je er zelfs dan nog verstandig aan om het eerst bij de winkel te melden.

Zonder bon zal het voor de verkoper lastig zijn om informatie m.b.t. je toetsenbord in de computer op te zoeken (AVG) dus dat is een dingetje

Los daarvan zit er ook weer verschil tussen een consumenten aankoop en een zakelijke aankoop. Ook dat is iets wat je zal moeten uitzoeken.

Maar; vanwaar nu al bij voorbaat een vraag over garantie vanwege een toetsenbord van een par tientjes? Heeft de verkoper hem als gebrek op marktplaats gezet? Want dan is het misschien gewoon gebruikersschade waardoor je 0 garantie hebt ..
Oh nee het is nooit gebruikt zegt de verkoper, maar hij heeft dus geen bon. Wilde het weten voor als ik aanspraak wil maken op garantie later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
rikadoo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:26:
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
dion_b schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:55:
Dit is geen technische vraag, dus hoort het in Shopping Forum. Ook daar komt deze vraag vaker voorbij, dus ik zou even goed kijken naar wat anderen al schreven.

Move OH -> SF
Bedankt, en mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Quad schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:58:
Microsoft is vaak niet moeilijk met garantie, als het product te registreren is en binnen een garantieperiode zit op basis van het serienummer.

Je kan de verkoper vragen naar het serienummer en dit controleren.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
rikadoo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:26:
heb het uitendelijk gekocht. Ik voer de serienummer in maar het wordt niet herkend. Support is ook heel vaag, spreek met engelse support medewerkers en geen nederlanders. Ze geven aan dat ik naar een fysieke winkel moet gaan hiervoor. Enig idee wat het probleem kan zijn? Serienummer klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
JaxTeller schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:59:
[...]

heb het uitendelijk gekocht. Ik voer de serienummer in maar het wordt niet herkend. Support is ook heel vaag, spreek met engelse support medewerkers en geen nederlanders. Ze geven aan dat ik naar een fysieke winkel moet gaan hiervoor. Enig idee wat het probleem kan zijn? Serienummer klopt gewoon.
Als je hierheen gaat: https://account.microsoft.com/devices kan je je apparaat registreren en krijg je iets te zien als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gICj1GQgGwafT5jAoEvPC3C0Tww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IgfQmL4UHYe0SnEBm4SgDbQ8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
rikadoo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:39:
[...]

Als je hierheen gaat: https://account.microsoft.com/devices kan je je apparaat registreren en krijg je iets te zien als dit:

[Afbeelding]
klopt dat zag ik, ik voerde mijn serienummer in maar het werd niet herkend. Misschien eerst verbinden met mijn pc, dan wordt t misschien wel herkend. Anders moet ik even bellen. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hmm dan durf ik het niet te zeggen, ik heb 2x een Surface gehad een 1 en een 5 die ik momenteel heb en ik kon beide hier aanmelden via het serienummer. Ook de toetsenborden kon ik de garantie nog van zien. Dus ik denk dat je dan beter even Microsoft kan contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:42:
Hmm dan durf ik het niet te zeggen, ik heb 2x een Surface gehad een 1 en een 5 die ik momenteel heb en ik kon beide hier aanmelden via het serienummer. Ook de toetsenborden kon ik de garantie nog van zien. Dus ik denk dat je dan beter even Microsoft kan contacten :)
ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt het registreren, maar als de verkoper dit niet aan een factuur heeft gedaan heb je er weinig aan.
Je kunt bij een product van 2015 ook al buiten de garantie vallen. Dat is pas na te gaan adhv factuur of koppeling aan serienummer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Hackus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:35:
Je kunt het registreren, maar als de verkoper dit niet aan een factuur heeft gedaan heb je er weinig aan.
Je kunt bij een product van 2015 ook al buiten de garantie vallen. Dat is pas na te gaan adhv factuur of koppeling aan serienummer
ja moet nog contact met ze opnemen, hoop dat ie nog ergens in 2021 ofzo is aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Garantie op product is overdraagbaar ook als je het koopt dus van de eerste koper. Indien je bij de winkel meldt willen ze vaak wel de bon zien en maakt niet uit welke naam daarop staat. aankopen zijn ook te bewijzen met een bankafschrift trouwens want ook die bonnen verbleken wel heel snel en heb je er niks aan. Maar jij meldt je nu bij de fabrikant en dat is weer ander verhaal. Leuk als ze helpen maar formeel zijn ze niet de verkoper die garantie hoeven te bieden. Ik vind het uiteraard prettig dat ze toch helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door LucyLG op 15-05-2022 02:54 ]

Pagina: 1