Sennheiser hd-490 koptelefoon zacht geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 12:07
Ik heb net mijn nieuwe sennheiser (HD-490 live) koptelefoon binnen maar nu merk ik dat het geluid erg zacht is. Het volume bij me geluidskaart (sb live!) op maximaal en nog steeds best zacht geluid, weet iemand waar door dit kan komen?

Verwijderd

Ja door de interne weerstand van je koptelefoon. Die is bij alle senheisers heel erg hoog. Ik had de hd 600 met exact hetzelfde probleem. Daarom ben ik maar overgestapt op de sony mdr-r10

• SICK
Ik heb nu al een beetje opgelost de pc op m'n stereo aangesloten en daar m'n koptelefoon in nu kannie wel harder ... maar om nou steeds je stereo mee tenemen naar lans is ook nie ideaal.

Weet iemand hier wat op?

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik zag vandaag toevallig in de Computer-Totaal een stukkie staan over iemand die ook iets dergelijks moest weten.
Er blijken kleine hoofdtelefoon-versterkertjes te bestaan.

Is dat misschien wat voor je?

• SICK
Mjah dat zou een goede oplossing zijn morgen ff in de stad kijken :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eigenlijk heb je voor goede sennheiders zoals die van jou altijd een koptelefoonversterker nodig of een hele goede versterker, het probleem is dat die dingen vaak duurder zijn dan de headphone.

Als ik jou was zou ik die hd-490 terug brengen en een sony ofzo kopen, als je hem rechtstreekt op je sblive aansluit is die sennheiser zwaar overkill.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:00 schreef alo het volgende:
Ja door de interne weerstand van je koptelefoon. Die is bij alle senheisers heel erg hoog. Ik had de hd 600 met exact hetzelfde probleem. Daarom ben ik maar overgestapt op de sony mdr-r10
Volgens www.sennheiser.de heeft de HD490 een interne weerstand van 32 Ohm. Dat is niet zo hoog (andere Sennheisers zitten op 150 - 300 Ohm). Zijn de Sony's 8 Ohm?

Heb zelf een Sennheiser HD265 @ 150 Ohm, die ik kan gebruiken vanaf mijn koptelefoonuitgang van mijn speakers (Altec Lansing ADA885). Gaat ook dan nog niet echt hard, maar hard genoeg.

btw zou dit toepasbaar zijn http://www.atlantaoc.com/reviews.php?op=showcontent&id=16

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• SICK
Mjah is wel erg duur .... weet niemand een goedkope oplossing?

Anders stuur ik em gewoon terug

Weet iemand trouwens een goede koptelefoon van sony rond de 120,- ?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weg doen zou ook jammer zijn, het is een goede koptelefoon.
Als je gewoon een goede verster hebt zou ik em niet terug sturen, kijk anders op zolder voor zo'n oude versterker, vroeger werd er niet zo bezuinigd op de koptelefoon aansluiting.

Dan kan je altijd voor lan party's nog een sony van 50 piek kopen.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 13:05

Flotter

Pelipper!

Als je een beetje handig bent met electronica:

http://space.tin.it/scienza/fladelle/Page30.htm
http://headwize.com/projects/index.htm

(Ik ben met die eerste bezig :))

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ik heb wel gewoon goed geluid met mijn HD580 op een Soundblaster 64 Value... kgeloof dat die een ingebouwde versterker heeft

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:12 schreef SiCnEsSs het volgende:
Ik heb wel gewoon goed geluid met mijn HD580 op een Soundblaster 64 Value... kgeloof dat die een ingebouwde versterker heeft
ik heb ook een hd580, maar als ik ze niet in m'n speakers douw vind ik ze echt niet hard zat gaan hoor, maar da boeit nie, want die speakers staan er toch...

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:26 schreef bubbie het volgende:

[..]

ik heb ook een hd580, maar als ik ze niet in m'n speakers douw vind ik ze echt niet hard zat gaan hoor, maar da boeit nie, want die speakers staan er toch...
ik heb ook een PCI Live 1024 in mijn pctje, en die gaat ook erg zacht met de headphones, en op de Altec Lansing ADA885 speakers doen ze het ook gewoon wel.. maar op de Line-Out van de SB64 het beste

Verwijderd

/me heeft ook beetje hetzelfde probleem (ook hd490)...

Ik heb hier wel een versterker staan (pioneer SA-5500 II, oud ding dus) maar, ik heb verder ook het idee dat m'n headphone het niet helemaal lekker vind als ik de bass wat harder zet.. klinkt nogal vervormd ..zeker als ik het vergelijk met hoe het door de speakers klinkt..

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:00 schreef alo het volgende:
HD 490 = 32 Ohm
HD 495 = 32 Ohm
HD 565 = 120 Ohm
HD 580 = 300 Ohm
HD 600 = 300 Ohm

Hoe lager de impedantie van je hoofdtelefoon is, hoe zachter je het geluid zult horen.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 00:09

Defspace

Administrator

Ik heb de HDR 45 rechtstreeks op mijn Live, en als ik die hard zet kan je daar doof van worden :)

Ik kan alleen nergens vinden hoeveel Ohm die is...

Deze koptelefoon koste mij ook zo'n 120,- en dies nog draadloos ook...
Ik moet zeggen, dat is echt een uitkomst. Ik wil niet anders meer.
Altijd en overal muziek in je huis :)

Kweet idd niet of dat nog leuk is op een lanparty waar meer transmitters staan, maar daarvoor heb ik nog gewoon een cheap bedraad koptelefoontje ;)

Verwijderd

Ik heb ook een HD 490 en dat gaat toch erg hard vanaf mijn SB 128 PCI, ook direct op mijn CD-speler (standalone en CD-ROM) is het geluid behoorlijk hard. Die koptelefoon is 106 db oid. Dus volgens mij ben je of doof of heb je andere defenitie van hard ;).

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor een 32 Ohms koptelefoon is het niet nodig, maar voor degenen met een hoogohmige hoofdtelefoon kan je ook even in dit topic kijken, waar lampje een versterker heeft gepost die ik inmiddels heb nagebouwd. Fleurde m'n hd580 een stuk van op! :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:12 schreef Taco het volgende:
Ik heb ook een HD 490 en dat gaat toch erg hard vanaf mijn SB 128 PCI, ook direct op mijn CD-speler (standalone en CD-ROM) is het geluid behoorlijk hard. Die koptelefoon is 106 db oid. Dus volgens mij ben je of doof of heb je andere defenitie van hard ;).
Wat noem jij hard? Als ik m'n live helemaal voluit heb staan, is het opzich wel hard genoeg, al vind ik het soms gewoon lekker om het volume ff iets hoger op te schroeven..en dat lukt dus niet...en buite ndat.... heb ik volgens mij wat last van vervorming als ik m'n bass harder heb staan... en dat vinnik nogal ***

"die koptelefoon is 106db.. hmm ... als ik het me goed indenk zou je je sennheisertje dan als huiskamer speaker kunnen gebruiken.... :?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:24 schreef TeleManiac het volgende:
Voor een 32 Ohms koptelefoon is het niet nodig, maar voor degenen met een hoogohmige hoofdtelefoon kan je ook even in dit topic kijken, waar lampje een versterker heeft gepost die ik inmiddels heb nagebouwd. Fleurde m'n hd580 een stuk van op! :)
Als het voor een 32 Ohms hoofdtelefoon niet nodig is, waarom dan wel voor een 300 Ohms?
Met 300 Ohms hoofdtelefoons heb je juist geen aanstuurproblemen, in tegenstelling tot die 32 Ohms dingen.
Daar heeft topicstarter juist een probleem mee, als ie een HD 250, 565, 580 0f 600 had gekocht dan bestond dit topicje nu niet.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Ik heb dezelfde koptelefoon HD-490 live. Ik ben wat slechthorend, dus voor mij issie helemaal zacht, maar het geluid is subliem. :) Voor deze prijsklasse dan..
Pagina: 1