Mijn beeld hapert als ik op HDMI aansluit op TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7daan7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Goedemiddag,

Ik heb recent een nieuwe TV gekocht (Philips 65OLED706).
Ik heb altijd een kleine mini PC met draadloze muis voor gemak op mijn TV aangesloten.

Dat is een hp elitedesk 800 g6 desktop mini pc

Als ik deze PC aansluit op de TV met de een hdmi kabel geeft mijn TV al meteen "HDR" aan. Maar alles schokt heel erg. Zelfs het openen van de verkenner gaat niet vloeiend.
Maar vooral met youtube/netflix/HBO etc zie je gewoon paar keer per 5 seconden het beeld haperen.
Zelfs op lage kwaliteit videos.

Als ik dan een verloop stukje van HDMI naar DisplayPort (dus HDMI in TV en verloopt naar DisplayPort in mijn PC) dan zegt mijn TV enkel "HD" ipv HDR. Logisch want dat verloop kabeltje zal niet zo goed zijn als de HDMI kabel

Maar dan werkt alles wel vloeiend.

Als ik mijn PC aansluit op een gewone computer monitor met een hdmi kabel werkt het wel goed.
Ik heb dus het idee dat het het in die HDR zit?

Ik gebruik Premium HDMI 2.1 ultra Hd high speed 8k kabels voor mijn tv

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een soortgelijke ervaring met een NUC als ik deze op 4k HDR zet wat hij aan zou moeten kunnen.
Dit betreft een 7th gen Intel CPU met 620 iGPU.

De DP poort geeft vaak het equivalent van HDMI 1.4 geloof ik, waardoor HDR niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:14
Via HDMI komt er maximaal 4K @30Hz uit een UHD630. HDMI2.1 kabel is zinloos omdat de igpu maximaal HDMI1.4 ondersteunt (vandaar de 4K30). Voor HDMI2.1 heb je minimaal de igpu van een 12e gen Intel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7daan7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik had gewoon 4 van die beste hdmi kabels besteld voor al m'n apparaten. dacht dat zal wel future proof zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
7daan7 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:23:
Ik had gewoon 4 van die beste hdmi kabels besteld voor al m'n apparaten. dacht dat zal wel future proof zijn haha
Ja aan de kabels ligt het niet :+