Ruim de helft van mijn 64gb geheugen staat vol met ‘systeemgegevens’. Dit zijn niet de caches en gegevens van apps, maar als ik het goed begrijpt cachebestanden van het systeem. Waar moet ik dan aan denken? Kan ik dit opschonen? Heb een iPhone XR.
Een klaarstaande iOS update kan al een paar GB verklaren. Als je een hoop Siri stemmen hebt kan dit iets verklaren, of offline vertalingsgegevens enz. Of dat 32GB is, weet ik niet. Ik heb zelf 12GB in deze map staan, en dat is geen iOS update voor zover ik weet.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Er staat geen update klaar, en de vertalen app van Apple heb ik verwijderd, van Google Translate heb ik wel wat talen, maar dat valt denk ik gewoon onder die app?
Caches worden geleegd bij een herstart van het toestel. Al gedaan?
I reject your reality and substitute my own
Ik had hier hetzelfde, bleek WhatsApp te zijn. Whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de ruimte was weer beschikbaar.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
@Morpheusk ben je dan de hele geschiedenis kwijt?
Je kunt daarvoor eerst een backup maken naar iCloud.
Na herinstallatie de chat-backup terugzetten.
Na herinstallatie de chat-backup terugzetten.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Heb ik gedaan, leverde niet veel winst op. Probleem is er dus nog.
Is het een probleem?
Bij mijn weten is een deel van de opslag van iOS een soort reserve. Als je het nodig hebt wordt er ruimte vrij gemaakt.
Zit de telefoon als geheel (bijna) vol?
Edit: zie ook de laatste zin in je screenshot waarin staat hoeveel er gebruikt wordt.
Bij mijn weten is een deel van de opslag van iOS een soort reserve. Als je het nodig hebt wordt er ruimte vrij gemaakt.
Edit: zie ook de laatste zin in je screenshot waarin staat hoeveel er gebruikt wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door Smobbo op 03-05-2022 12:26 ]
https://support.apple.com/nl-nl/HT201656
iOS regelt deze ruimte zelf doorgaans, wat @Smobbo zegt. Als er ruimte nodig is, worden bepaalde chacehs of tijdelijke (gedownloade) bestanden vanzelf verwijderd.
Dus welk probleem loop je tegenaan? te weinig ruimte om apps te installeren of foto's te maken?
Je zou nog een geforceerde herstart kunnen proberen: https://support.apple.com...e/iphone/iph8903c3ee6/ios
iOS regelt deze ruimte zelf doorgaans, wat @Smobbo zegt. Als er ruimte nodig is, worden bepaalde chacehs of tijdelijke (gedownloade) bestanden vanzelf verwijderd.
Dus welk probleem loop je tegenaan? te weinig ruimte om apps te installeren of foto's te maken?
Je zou nog een geforceerde herstart kunnen proberen: https://support.apple.com...e/iphone/iph8903c3ee6/ios
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ja dit idd. Komt in het iOS <versie nummer> topic ook regelmatig terug maar eigenlijk vrijwel altijd zonder dat er problemen zijn.Smobbo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:23:
Is het een probleem?
Lekker loslaten is het advies, iOS kan dat prima zelf managen.
Zie mijn telefoon als voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/cvU7xBTPKdKWXCHnOZTwGUoy.jpg?f=fotoalbum_large)
Niets van te merken.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 03-05-2022 13:49 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Laatst opende WhatsApp bijvoorbeeld niet en nieuwe apps en updaten installeren is niet mogelijk.
Al geprobeerd om via iTunes te herstellen? Dat scheelt ook altijd wat.
Ik heb nu de iPhone leeggehaald en vanaf iTunes de reservekopie teruggezet. Is dat hetzelfde als herstellen via iTunes?
Ja volgens mij wel, heb je nu meer ruimte vrij?stencok schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:13:
Ik heb nu de iPhone leeggehaald en vanaf iTunes de reservekopie teruggezet. Is dat hetzelfde als herstellen via iTunes?
Geloof dat systeemgeheugen vooral veel oude bestanden zijn, restarten op tijd helpt. Maar clean instal ook.
Ja hij is nu een stuk leger! Heb wel het idee dat het langzaam weer vol loopt, maar hoop dat dat op een gegeven moment stopt. Het lijkt me iig logisch zo bij een verse installatie.
Pagina: 1