sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 20:38
Mijn vraag

Hoe relevant is de shuttercount bij systeemcamera's? Ik heb een advertentie gezien van een Nikon Z6II met een shuttercount van ong. 280000. Nu is die camera nog niet zo lang op de markt en is deze dus heel intensief gebruikt, maar hoe belangrijk is dat nu bij dit type camera?

Groeten,

Thijs

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Zo. Die camera heeft niet veel stilgelegen dan. Is behoorlijke shuttercount voor zo'n jonge camera.

Maar aangezien je deze camera toch ook gewoon wilt kunnen gebruiken met de mechanische shutter, is het wel belangrijk dat ie het nog een tijdje blijft doen. Je kunt even Googlen wat de verwachte levensduur van de shutter is volgens de fabrikant. Dan kun je zelf inschatten hoe lang jij nog met deze camera voort kunt.

Maar met deze count mag ik hopen dat ie erg scherp geprijsd is want anders zou ik zeker voor een minder ervaren exemplaar gaan.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kalekat
Ik kwam tot nu toe maar 1 hit tegen met een shutter life verwachting. Daar wordt gesproken over 200k clicks...

De advertentie die ik zag staat op €1750.. En is dus flink aan de prijs voor een camera met zoveel clicks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:37
(jarig!)
Zeker dat die persoon niet gewoon een schrijffout heeft gemaakt? één nulletje teveel maakt al veel verschil.
En anders heb je een reden om zwaar af te bieden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kalekat
Nee Er zit zelfs een screenshot van Shuttercount bij. Zelf heb ik geen interesse in een camera die in zo'n korte tijd zoveel foto's heeft gemaakt.

Die 280k komt neer op 1,5jaar lang 510 foto's per dag als ik me niet vergis. En dan moet je echt elke dag fotograferen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 10:21
Het kan natuurlijk ook gebruikt zijn om bepaalde exposures te maken (paar nachten achter elkaar non stop klikken voor galaxy pics, of paar duizend shots voor een "stop motion"). Dan is de shuttercount wel hoog, maar een paar dagen intensief vanaf een statief gebruikt maak de body zelf wel weinig wear en tear meegemaakt hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kalekat
Dat zou natuurlijk kunnen. Ik heb de vraag gesteld aan de verkoper. Ik ben wel benieuwd waar die dan voor gebruikt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:22
Dus het is een body met een technisch afgeschreven sluiter voor ca. 75% van de nieuwprijs?

De belangrijkste vraag is echter, zijn die foto's gemaakt met de mechanische of met de elektronische sluiter?

Als het allemaal elektronisch is dan valt het technisch wel mee, behalve het zeer intensieve gebruik.
Heb je al gevraagd naar de reden van verkoop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:28
Bij high-end camera's zijn mechanische sluiters meestal vervangbaar, je zou eens bij Nikon kunnen informeren naar de kosten en zien of die in verhouding staan tot de aanschafprijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

thunder8

Het gedonder begint weer.

Voor 2139€ heb je in Duitsland een nieuwe. En als Amazon.de hem weer op voorraad heeft dan nog goedkoper. Dan zou ik geen 2de hands kopen als deze al 280k erop heeft staan. Zelfs met 28k zou de prijs wat mij betreft nog wel iets lager mogen zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kalekat
FlyingCrow schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:47:
Dus het is een body met een technisch afgeschreven sluiter voor ca. 75% van de nieuwprijs?

De belangrijkste vraag is echter, zijn die foto's gemaakt met de mechanische of met de elektronische sluiter?

Als het allemaal elektronisch is dan valt het technisch wel mee, behalve het zeer intensieve gebruik.
Heb je al gevraagd naar de reden van verkoop?
Reden van verkoop staat er niet bij, wel naar gevraagd
Wanneer gebruik je electronisch t.o.v. mechanisch?
euchromatic schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:52:
Bij high-end camera's zijn mechanische sluiters meestal vervangbaar, je zou eens bij Nikon kunnen informeren naar de kosten en zien of die in verhouding staan tot de aanschafprijs.
Ik zie dat er al een bod gedaan is van €1450. Er is dus blijkbaar wel vraag naar. Ik had even zitten rondzoeken maar kan geen prijzen vinden en bij contact met het service center geven ze aan de sluiter alleen nog onder garantie vervangen te hebben en dus geen richtprijs voor de Z6II kunnen geven. Bij de Z6 was het rond de €300,- werd er verteld.

Voor mij dus een pass op deze advertentie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:22
kalekat schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Reden van verkoop staat er niet bij, wel naar gevraagd
Wanneer gebruik je electronisch t.o.v. mechanisch?
Elektronisch is stil (geen klik geluid) handig bij bijvoorbeeld bruiloften. maar levert rolling shutter op bij hele snelle bewegingen.
bij sommige modellen (weet niet of dit opgaat voor de Z6) levert elektronisch weer een hogere fps op.
kalekat schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Voor mij dus een pass op deze advertentie.
Verstandig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Elektronische shutter foto's tellen niet mee voor je count. Dit zijn dus echt mechanisch geschoten foto's.

Zoveel foto's betekent meestal dat ze voor een project gebruikt zijn of in de studio. Dus de rest van de camera zal wel in prima conditie zijn.

Voor 21 a 2200 heb je hem nieuw dus meer dan 1400 zou ik er inderdaad niet voor neerleggen.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Ik sluit me bij de andere heren aan; deze camera is als werkpaard misbruikt/gebruikt en heeft er veel branduren op zitten. Ik zou daar zelf niet aan beginnen, ongeacht hoe goedkoop het dan ook is.
Dit is gewoon een professional die zijn gereedschap heeft opgebruikt en nog iets wil vangen van iemand die niet weet dat de camera bijna 'op' is. Niet echt heel netjes.

Fotografie: Sony A7RIV + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:15
Niet aan beginnen, recept voor ellende
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee