Toon posts:

Bad sectors ibm schijf, en nu weer weg

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 60 Gb IBM hd, de DTLA-307060
van Feb 2001 en die is gekocht in mei 2001
maar nu ging dat ding van de week een
zwaar schurend geluid maken, zo van dat de koppen
fysiek contact maakten met de schijf, dus ik dat
dft tooltje gerund, en jawel badsectors
errorcode 70 en 77.

Heb meteen een RMA nummer aangevraagd om die schijf
op te sturen, want er zit nog garantie op. Maar ik heb
dus ook nog "Erase Disk" gedaan om m'n data te verwijderen
ze hoeven natuurlijk niet alles zomaar te zien
(alhoewel ze dat misschien toch wel kunnen als ze dat willen) maarja nu geeft die schijf geen error code meer in dft tooltje, waarschijnlijk heeft de hd in z'n eigen firmware die badsectors gemarkeerd want zelfs scandisk
ofzo geeft geen badsectors meer aan.

maarja ik heb nog garantie op die schijf en ik wil dat ding eigenlijk gewoon opsturen, bad sectors op die schijf da's het begin van het einde dus weg ermee

maarja zullen ze hier moeilijk over doen denken jullie ?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
Waarschijnlik zijn ze (sectors) bij je vorige scan gemarkeerd als "bad". Als je dan weer gaat kijken zal ie ze misschien niet meenemen omdat ze toch niet gelezen worden ???

En ik denk niet dat ze er moeilijk over doen want waarom zou iemand een 'redelijk' nieuwe hdd voor de gein terugsturen. (of iets dergelijks)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:12
Zie ook [topic=199140/1/25]

Ik heb hem ook terug gestuurd.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mja, die van mij is ook weg, en er zaten ook bad sectors op.
Heb niet de Erase Disk optie gedaan, omdat ik weet dat dan de bad sectors worden gemarkeerd en de schijf lijkt dan okay.

Iig is die website van IBM net zo brak als deze schijf serie.
De RMA opvraag status is al 2 dagen down (ga geen speculaties doen waarom misschien).

And The Only One

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:27 schreef Diamon het volgende:

Iig is die website van IBM net zo brak als deze schijf serie.
De RMA opvraag status is al 2 dagen down (ga geen speculaties doen waarom misschien).
HAHA! Daar kan ik wel om lachen.

Ben ik blijkbaar NET op tijd geweest met het aanmaken van mijn RMA! Naja das alweer een paar weken terug...
307030 die gecrasht was. 2/3e van me data kwijt, dankuwel IBM met uw brakke HD-tjes.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, wilde effe de status bekijken.
Mijn RMA is ongeveer een week geleden aangemaakt, en de schijf is ook al weg.

And The Only One

Verwijderd

hoeft niet altijd aan IBM te liggen ik heb ook 2 maxtor 20 gb HD naar de klote gehad door BAD sectors zelfs eentje na 1 maand 12 bad sectors gelukkig allebei garantie, maar wel al mijn data kwijt :(
maar nu weer maxtor en die gaat al bijna een jaar mee ondanks dat hij heel heet wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt dan mensen

ik stuur die schijf gewoon direct wel terug, en dan kijk ik wel wat ze daar bij IBM zeggen

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je er zeker van wilt zijn dat als ze controleren dat ie ook echt defect is, doe je een paar keer op de vloer (vloerbedekking) slaan met je harde schijf zodat er niets aan de schijf te zien is, maar toch zeker defect is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:21 schreef Rick2001 het volgende:
Als je er zeker van wilt zijn dat als ze controleren dat ie ook echt defect is, doe je een paar keer op de vloer (vloerbedekking) slaan met je harde schijf zodat er niets aan de schijf te zien is, maar toch zeker defect is.
whahahahah hufter hijs goed :D
kep een maxtor 20 GB hdd ook binnen een maand kapot, maar jah garantie had iknog dus nu heb ik een nieuwe die gaat al half jaar mee dus.... zal wel goed komen. (8>

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zondag 26 augustus 2001 13:21 schreef Rick2001 het volgende:
Tis idd hufterig, maar dat IBM niet officeel toegeeft dat de 45Gb DTLA serie slecht is, t'sja wat zal ik dan zeggen over jou actie.

And The Only One

• waslijn
Mijn HD is nu al 20 dagen weg, en op de website staat dat je de HD binnen 7 tot 10 werkdagen terug kan verwachten. Is dat normaal bij IBM. Lijkt me toch niet zo moeilijk om een nieuwe te sturen.

Verwijderd

waslijn: de mijne heb ik pas vrijdag binnengekregen,... en zij hadden hem binnen op...ehm fuck wat was het ook alweer. kan he took niet effe nazoeken op hun paginaatje want die RMA-site van ze doet het dus niet. Maargoed komt erop neer dat het bij mij ik geloof ruim 2 weken geduurt heeft, of 3 weken zelfs, in ieder geval een aardig stukkie langer dan die max 10 dagen die zij aangeven. (hij was overigens op de terugweg heel lang onderweg,..een hele week)

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

RMA van IBM schijven gaat toch alleen via de winkel waar je hem hebt gekocht? Als het wel kan zonder tussenkomst van een winkel dan ik benieuwd naar de link voor die RMA pagina voor HD's.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Hier http://www.storage.ibm.com/warranty/ behoor je normaal bij de RMA pagina te komen.

And The Only One

• waslijn
Ik heb mijn 45gb dtla opgestuurd en heb vanaag een nieuwe schijf ontvangen een 60GB ds60gxp :)

Nou hopen dat deze schijf een langer leven zal lijden.
Pagina: 1