Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 15:10
Ik had voor ons nummertjes systeem een nuc achter een tv hangen. Om hier een fancy narrowcasting systeem van te maken heb ik er een Raspberry Pi tussen gezet die de narrowcasting software regelt (kan zelf niet in de nuc).

Alleen heb ik nu geen geluid meer. De Rpi is met HDMI aangesloten en zou naar mijn idee gewoon geluid moeten geven.

Of moet ik de nuc met een kabeltje naar de tv aansluiten?

Aansluit mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNytFG0A6QQlLs9BVPOOGvtKBfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqapGAFSG65zS8apmUlXAj2P.jpg?f=fotoalbum_large
Het is een Philips 32HFL3011T/12.

Wat is de makkelijkste manier?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je die RPi er "tussengezet"? Ofwel: hoe zit een en ander nu aangesloten? En wat geeft "geen geluid meer"? Het nummertjes systeem op de NUC? Iets van de RPi?

Een beetje meer info over hoe een en ander werkt is denk ik essentieel om een antwoord op je vraag te kunnen geven :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 15:58
Ik zou het ook simpel houden en alles binnen of die Rpi of die NUC te houden. Of zit je aan Windows dan wel Debian oid gebonden voor je software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
Inderdaad is er nog wat info missende hoe het nou exact is aangesloten en waarvaan het geluid exact mist.

Mocht het geluid uit de Pi moeten komen, dan kan je proberen de hdmi_drive op 2 twee te zetten in config.txt
Dit forceert de HDMI mode, in plaats van DVI mode (Geen geluid)

https://www.raspberrypi.c...onfig_txt.html#hdmi_drive
Of moet ik de nuc met een kabeltje naar de tv aansluiten?
Als het geluid niet uit de Pi kan komen, dan wel. Dan wel hdmi_drive op 1 zetten, zodat het in DVI modus staat, zo zal je TV de audio input poort gebruiken met beeld vanuit HDMI in DVI modus.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 12:38

FeaR

In GoT we trust

TB > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 15:10
Sorry, is inderdaad een windows NUC met een linux RPi. De nuc geeft een webpagina weer, die ingeladen wordt door de Narrowcasting software. Ik heb net even getest, maar de webpagina geeft geen geluid blijkbaar...

Wordt dus de NUC koppelen aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik begrijp het niet. Waarom gebruik je een NUC én een Pi? Waarom niet of de NUC of de Pi gebruiken? Kan je even de situatie schetsen zoals hij is in feitelijke, niet-verhalende vorm?
Pagina: 1