Dakkapel afwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Hi Tweakers,

Waarschijnlijk een doodsimpele vraag, wij hebben een dakkapel waarvan we de binnenkant willen gaan verven. Zoals te zien is op de foto hieronder zijn het onbewerkte houten platen (denk ik?) en zit er tussen de platen een klein strookje piepschuim. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een strak schilderresultaat krijg? De strook piepschuim is iets meer dan een cm breed en daardoor denk ik niet dat dit met een acrylaatkitje te vullen is. Graag jullie advies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCfIoq8nNSOu48XxhMKSJCB1EI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcUBljHe4IRS4KC72XvvN779.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via YaYo86 op 02-05-2022 10:19)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:28
Of bovenstaand advies, maar dan iets van MDF. Dat laat zich mooi strak schilderen. Zo te zien schuine kanten aan zagen en dan gronden en aflakken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:50
Er zullen vast bouwers zijn met beter advies, maar mijn eerste gedachte is eerst gipsplaten op maat snijden en die er tegenaan schroeven. Vervolgens de randen en voegen van die gipsplaten dichtsmeren met iets, gladschuren en daarna verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-06 19:58
HenkEisDS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:04:
Er zullen vast bouwers zijn met beter advies, maar mijn eerste gedachte is eerst gipsplaten op maat snijden en die er tegenaan schroeven. Vervolgens de randen en voegen van die gipsplaten dichtsmeren met iets, gladschuren en daarna verven.
Exact mijn gedachte

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:28
Of bovenstaand advies, maar dan iets van MDF. Dat laat zich mooi strak schilderen. Zo te zien schuine kanten aan zagen en dan gronden en aflakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Stom dat ik hier zelf op kon komen, bedankt iedereen, hier kan ik wat mee!