Onze vereniging migreert op dit moment naar MS365. De vereniging maakt ook veel gebruik van gedeelde mailboxen. Alles werkt, alleen iOS mail slaagt er maar niet in verbinding te maken, noch met de IMAP server, noch met de SMTP server. De eerste reageert niet, de laatste klaagt over ongeldige credentials. Verbinden als exchange account werkt wel op persoonlijk niveau, maar dan zie ik weer geen mogelijkheid de gedeelde mailbox te openen. Een sharedmailbox als exchangeaccount toevoegen lukt niet.
Outlook app werkt weer wel, maar ik wil niet alle iOS gebruikers dwingen over te stappen naar een andere mailclient.
Bijzonder is dat het onder windows (mozilla thunderbird, windows mail) ook zonder outlookclient zonder problemen werkt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS365 / Exchange online, thunderbird, windows mail, ioS mail op iOS, outlook clients.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op clientniveau server, poorten, encryptie en gebruikersnamen |+ wachtwoorden tot in den treure gecontroleerd; vergelijken met instructies op het internet over hoe iOS te verbinden met een shared mailbox.
In het azure beheercentrum de nieuwe beveiligingspolicy uitgeschakeld en op organisatieniveau IMAP en SMTP Auth ingeschakeld. Per mailbox SMTP auth. toegevoegd als toegestaan protocol.
[Wat ik had moeten controleren, maar niet heb gedaan:
De iOS versie. Het blijkt een bug in iOS 14x.
Outlook app werkt weer wel, maar ik wil niet alle iOS gebruikers dwingen over te stappen naar een andere mailclient.
Bijzonder is dat het onder windows (mozilla thunderbird, windows mail) ook zonder outlookclient zonder problemen werkt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS365 / Exchange online, thunderbird, windows mail, ioS mail op iOS, outlook clients.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op clientniveau server, poorten, encryptie en gebruikersnamen |+ wachtwoorden tot in den treure gecontroleerd; vergelijken met instructies op het internet over hoe iOS te verbinden met een shared mailbox.
In het azure beheercentrum de nieuwe beveiligingspolicy uitgeschakeld en op organisatieniveau IMAP en SMTP Auth ingeschakeld. Per mailbox SMTP auth. toegevoegd als toegestaan protocol.
[Wat ik had moeten controleren, maar niet heb gedaan:
De iOS versie. Het blijkt een bug in iOS 14x.
[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 03-05-2022 09:11 . Reden: opgelost ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland