Hallo tweakers! Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Met behulp van de best buy guides (mei 2022 en maart 2022) heb ik een pc samengesteld waarvan ik denk dat het allemaal goed zit maar ik wil het voor de zekerheid toch even laten checken door anderen. Het is al een tijd geleden dat ik zelf een volledige pc heb samengesteld dus misschien zie ik iets over het hoofd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op 1440p 144hz de nieuwste games kunnen spelen. Hoe meer future proof hoe beter. streamen en video editen doe ik niet. Het liefst kan het systeem alles op ultra aan met raytracing aan maar raytracing heeft geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, toetsenbord, muis, speakers en wat hardeschijven (sata SSD en een oude IDE)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de kast moet zitten en de kast zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar de voorkeur gaat uit naar merken die goede gebruikers reviews krijgen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is een pluspunt, en ik houd niet van RGB.
Ga je overklokken?
In eerste instantie helemaal niet (behalve het geheugen profiel). Eventueel over x jaar, indien ik hier mee de lifespan wat kan verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk bevestiging dat dit wel snor zit (hopelijk). Controle, voor als ik iets over het hoofd zie. Tips, bijvoorbeeld: dit product heb ik een slechte ervaring mee, voeding wattage is te veel/weinig etc.
Bedankt voor je tijd =)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op 1440p 144hz de nieuwste games kunnen spelen. Hoe meer future proof hoe beter. streamen en video editen doe ik niet. Het liefst kan het systeem alles op ultra aan met raytracing aan maar raytracing heeft geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, toetsenbord, muis, speakers en wat hardeschijven (sata SSD en een oude IDE)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de kast moet zitten en de kast zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar de voorkeur gaat uit naar merken die goede gebruikers reviews krijgen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is een pluspunt, en ik houd niet van RGB.
Ga je overklokken?
In eerste instantie helemaal niet (behalve het geheugen profiel). Eventueel over x jaar, indien ik hier mee de lifespan wat kan verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk bevestiging dat dit wel snor zit (hopelijk). Controle, voor als ik iets over het hoofd zie. Tips, bijvoorbeeld: dit product heb ik een slechte ervaring mee, voeding wattage is te veel/weinig etc.
Bedankt voor je tijd =)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS PRO V2 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX3060 Ti Gaming OC PRO 8G (rev. 3.0, LHR) | € 652,18 | € 652,18 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
| Totaal | € 1.507,63 | |||