Pc gaat niet meer aan na upgraden cpu en moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnnn
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05 23:22
Als ik de computer start zie ik het ledje van de startknop heel even aangaan en daarna blijft hij uit en start de pc niet op, er gebeurt niks. Ik zie alleen het ethernet ledje aan de achterkant knipperen. Ook draaien geen van de fans.

Dit is de eerste keer dat ik een systeem uit elkaar en weer in elkaar zet.

Ik merk dat ik ietwat heb moeten proppen en schuiven om mijn videokaart erin te krijgen maar alles ging goed. Ik heb alleen niet zelf de cpu erin gezet dus mogelijk ligt daar het probleem.

Kan iemand mij verder helpen?

Mijn systeem:

Asrock b365m pro4
Nvidia gtx geforce 970
Intel i5 9400f
Corsair 2 x 4gb ddr4
Corsair vs650 power supply.
1tb harde schijf
250g ssd waar os op staat.

Ik had hiervoor een i5 3470 en een asus pbh77-v.

[ Voor 3% gewijzigd door Jannnnn op 02-05-2022 08:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnnn
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05 23:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onJUyP2CJFyjYZOFMebQYDWsqns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMNpYkAzENBOHVjtJtlOc974.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tbVy8IApplrIku42ekNkq6SyQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjMqqMB5HuAhyqivH9G5q5mc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuX1l1DVHTX581GckAUddc6NCtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uy5L2DLht8w8XLDiNQIwIDee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38

HugoBoss1985

Xenotech

Zowieso een paar andere zaken die opvallen:

-Je geheugen staat niet in dual channel nu... 2 sticks in slot 1 en 3 of 2 en 4 doen.
En het lijkt ook zo alsof het geheugen niet ver genoeg in de sloten zitten (de clipjes bovenop staan nog "omhoog" waar ze, wanneer je het geheugen ver genoeg aandrukt, moeten staan zoals de rechter 2 geheugensloten).

Dus dat het geheugen niet goed in de sloten zit is wellicht al je probleem.

-Je videokaart is met "daisy-chain" op je voeding aangesloten, als het kan 2 losse kabels aansluiten i.p.v. 1 kabel met 2 connectors.
-Je CMOS batterij ontbreekt, maar die heb je wellicht voor het testen eruit gehaald?

En ontstoffen van het geheel mag zo te zien ook wel een keer gedaan ;)

Ook de EPS 8 pin connector (goed) aangesloten? Ik zie wel een kabel langs je videokaart omhoog lopen... maar ik vraag het voor de zekerheid.
Omdat je fans niet draaien denk ik ook aan iets van een stroom probleem.

Je mist in ieder geval ook 1 moederbord schroefje/standoff (waarmee het moederbord in de behuizing vast zit).
Let ook op dat je geen standoff teveel in je behuizing hebt laten zitten (je oude mobo had misschien meer/minder bevestigingsgaten), dan krijg je sluiting en werkt het systeem inderdaad niet lekker/gaat het niet (goed) aan.

[ Voor 61% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-05-2022 09:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21

rdejongjr

Gnome

Denk dat je hem goed gefrituurd hebt, die floppy voedingskabel horen niet op die headers onderaan het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

rdejongjr schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:07:
Denk dat je hem goed gefrituurd hebt, die floppy voedingskabel horen niet op die headers onderaan her bord.
Ik vroeg me ook al af wat power kabels daar deden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien heb je geluk en zijn alleen je TPM/FAN headers van het bord stuk.

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 02-05-2022 09:10 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Goedemorgen. Wat een pijnlijke ervaring. :'(
Je hebt er nu niks aan, maar lees in het vervolg de handleiding. Twee keer desnoods.
Er zijn maar een paar dingen die je fout kan doen bij assemblage, op zich wel knap dat je 1 van die zaken gevonden hebt. ;w

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ulysses schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:19:
Goedemorgen. Wat een pijnlijke ervaring. :'(
Je hebt er nu niks aan, maar lees in het vervolg de handleiding. Twee keer desnoods.
Er zijn maar een paar dingen die je fout kan doen bij assemblage, op zich wel knap dat je 1 van die zaken gevonden hebt. ;w
En beginnen te oefenen met een oud/afgeschreven systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Moederbord moet voorzien zijn van BIOS P4.00 voor ondersteuning van de 9400F. Op de BIOS chip op het moederbord zit een stikker met de BIOS versie. Wat staat daar op?

Een Berg connector van de voeding op een fanheader aansluiten is vragen om problemen. Een goede voeding met goede beveiligingen kan problemen voorkomen. Helaas heb je geen goede voeding met goede beveiligingen. Dus sws een nieuwe voeding halen. 1e generatie Corsair VS is slecht en na 9 jaar absoluut niet betrouwbaar mee.

Slechte upgrade overigens. We zitten inmiddels op de 12e generatie Intel waarbij de i3-12100F rondjes rent om een i5-9400F voor een lagere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meeste is al gezegd, dus veel zal herhaling zijn.

Zo'n computer neem ik naar de voordeur en met een compressor alles uitblazen. De koelvinnen moeten vrijgemaakt worden, de stof moet uit alle sloten geblazen worden,...

Geheugenlatjes zijn niet volledig ingedrukt en de clipjes zijn niet uit zichzelf dicht geklikt. Met de hand de clipjes dichtklikken mag, maar niet forceren (dan breek je de clipjes af).

Floppy connectors zijn voor devices zoals een floppy drive, geheugenkaartlezer,... Niet het moederbord.

Zonder CMOS-batterij zal het nog booten, maar zal de BIOS-settings niet onthouden.

Afstandbusjes horen onder de schroefgaten van het moederbord. Controleer dat het inderdaad zo is en niet ergens anders onder het moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 02-05-2022 17:09 ]

Pagina: 1