Hue app - geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Ik heb sinds een aantal jaar Hue in huis. Inmiddels heb ik al zo'n 40 lampen/spotjes, allemaal binnenshuis.

Sinds een paar weken heb ik vaak het volgende probleem:
Als ik de Hue app open kan er geen verbinding worden gemaakt. Hierdoor is het niet mogelijk de lampen te bedienen.
Op de bridge branden alle lampen. Wachten tot er verbinding wordt gemaakt heeft geen nut, daar ik al een aantal keer 10+ minuten heb gewacht.

Als ik de Hue app open met een andere telefoon kan er vaak wel gewoon verbinding worden gemaakt.

Ik heb 4 telefoons in huis en uiteindelijk is er altijd wel 1 die wel verbinding krijgt. Maar toch is het niet fijn.
Zelfs bij mijn zojuist binnengekomen OnePlus 10 pro doet het probleem zich snel voor.

Als je het probleem snel met dezelfde mobiel wil oplossen zit er niks anders op dan de app te verwijderen en direct opnieuw te installeren.

Wat me ook opvalt bij bovenstaande oplossing is dat de bridge niet altijd direct te vinden is. Soms moet de bridge van de stroom worden gehaald en opnieuw opgestart worden.

Zijn er meer mensen met dit probleem of is mijn bridge aan vervanging toe?

PS. De bridge zit bedraad aangesloten op een deco m9 plus. Niet op diegene die bedraad is maar op een losse m9 satelliet. Doorgaans heb ik ca. 500m/bit en super bereik.

Ik heb ook niks aan de setup veranderd en het heeft tot een tijd terug altijd goed gewerkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 15:26
Geen idee wat er mis zou kunnen zijn maar ik zou eens proberen om de Bridge rechtstreeks (bedraad) op je modem zelf aan te sluiten. Elk extra stapje in de keten kan voor problemen zorgen en door deze tussenstappen er (tijdelijk) tussenuit te halen wordt de oorzaak van het probleem misschien duidelijker.