Simpele vraag...mijn huidige vloer is lamelparket en wil graag een nieuwe vloer leggen (click-laminaat). Heb ik dan alsnog ondervloer nodig? De huidige vloer mankeert niets (geen oneffenheden, hobbels, krassen of andere schade) en er is geen vloerverwarming aanwezig. Wie heeft hier wat meer verstand van??
Zou er in ieder geval zo'n rol ondervloer onder leggen. Hout op hout gaat knarsen als een malle.
En even kijken of je niet in de knel komt met je deuren en een hogere vloer als je het erover heen legt
Een ondervloer is niet zozeer voor oneffenheden, ook voor isolatie en vooral geluidsdemping. Ik zou er sowieso wat tussen doen ivm de eerder gemelde knarsgeluiden, maar ook vanwege de demping. Maar eigenlijk gewoon de vloer eruit halen en de nieuwe erin (met ondervloer), dat is het netst.
I have stability. The ability to stab.
Waarom zou je 'nep hout' op parket leggen? Is opschuren geen optie ?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik vind de huidige kleur van het hout niet mooi (heel roodachtig), zelfs hou ik veel meer van grijs getinte hout, en daar valt weinig aan te doen (en vloer verven ga ik echt niet doen). Dus dan maar zo, want ik heb ook niet zin om het hele vloer eruit te trekken als het niks mankeert. De deuren moeten idd straks afgekort wordenSport_Life schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:12:
Waarom zou je 'nep hout' op parket leggen? Is opschuren geen optie ?
Maar heel goede opmerkingen over knarsen, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan!
Ik zou sowieso nooit laminaat leggen, dat is echt inferieur aan PVC alleen al vanwege het contact geluid van laminaat. Bij vol hout of lamelparket heb je nauwelijks contact geluid. Bij PVC mits goed gelegd of geplakt idem.
Maar als je perse elke stap wilt horen zou ik voor laminaat gaan.
Maar als je perse elke stap wilt horen zou ik voor laminaat gaan.
En dat laminaat koop je bij de bouwmarkt en ga je zelf leggen? Want anders maakt het weinig uit qua kosten of je parket laat opschuren en een tint naar keuze geeft (grijs kan ook).Morika schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:16:
[...]
Ik vind de huidige kleur van het hout niet mooi (heel roodachtig), zelfs hou ik veel meer van grijs getinte hout, en daar valt weinig aan te doen (en vloer verven ga ik echt niet doen). Dus dan maar zo, want ik heb ook niet zin om het hele vloer eruit te trekken als het niks mankeert. De deuren moeten idd straks afgekort worden![]()
Maar heel goede opmerkingen over knarsen, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan!
Ik zou het echt zonde vinden als je laminaat over goed parket legt.
Je kunt bij 2 of 3 parketboeren eens langsgaan voor offertes om te laten bewerken, ik denk dat het best meevalt.
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 01-05-2022 21:49 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik zou ook eens een parket legger laten komen en vragen wat de mogelijkheden zijn met de huidige vloer.
Heb je misschien voor hetzelfde geld jou vloer opgeschuurd en gelakt naar jou smaak.
Hoef je ook niet zelf aan de gang met ondevloer en kliklaminaat, en een stuk degelijker.
Heb je misschien voor hetzelfde geld jou vloer opgeschuurd en gelakt naar jou smaak.
Hoef je ook niet zelf aan de gang met ondevloer en kliklaminaat, en een stuk degelijker.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ik had echt geen idee dat je een geschuurde houten vloer (of ook lamelparket, als ik google mag geloven) op deze manier kan bewerken
...Dat klinkt zeker als een veel betere alternatief dan wat ik had bedacht.
Wij hebben lamelparket/multiplank, het kenmerkt zich door een toplaag van zo’n 6mm hout. De parketeur gaf aan dat hij de vloer eenmalig kan schuren en dat het daarna een prima ondervloer is.
En zo is onze vloer van de modegrill white wash grey omgetoverd naar rustiek natuur eiken.
En zo is onze vloer van de modegrill white wash grey omgetoverd naar rustiek natuur eiken.
Pagina: 1