Amplifier/reciever voor 100w boxen aan tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik zoek een?
Nieuwe amp/reciever om de oude philips streamium te vervangen. Bedoeld om 2 mci730 boxen aan te drijven.

Wat is je budget?
Zo weining mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bedoeld om aan te sluiten op tv zen audio out + 1 andere kabel voor gsm aan te sluiten (en deze is momenteel gesplits voor naar een bt bakje te gaan)

Wat heb je zelf al gevonden?
Normaal ga ik naar de kringloop hiervoor maar de slectie daar is vrij mager

Mijn uiteindelijke vraag is dan wat raden jullie aan? Reden voor vervanging is simpel jammer genoeg. Door boren van de buren is het schap dat de versterk op stond omlaag gevallen en is die jammer genoeg kapot.

Moet uiteindelijk niet veel doen. Staat momenteel een tijdelijke oude technics maar die heeft last van een piep/suis dus zo snel mogelijk wil ik die vervangen. Ik heb zelf al wat rondgekeken in het lagere budget (ook dankzij mijn andere topic en super bedankt daar nog eens voor mensen voor het advies!!!!), maar het lijkt alsof 20 merken hetzelfde toestelletje daar aanbieden.

Ik kan eigenlijk het bos door de bomen niet meer vinden en als iemand mij gewoon kan zeggen koop xyz omdat "reden q" dan doe ik dat gewoon :p.

budget is zo laag mogelijk want deze stremium heb ik 10 jaar gelede uit de vuilbak gehaald :p

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kies je een versterker of receiver

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Noem ook even welke apparaten je exact hebt (merk + type) die je erop aan wilt sluiten

En wat je nu uiteindelijk wilt kunnen met de versterker/receiver

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
Jorgen schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:52:
Hoe kies je een versterker of receiver

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Noem ook even welke apparaten je exact hebt (merk + type) die je erop aan wilt sluiten

En wat je nu uiteindelijk wilt kunnen met de versterker/receiver
Aparraat dat er op aagesloten word: tv (audio out NIET hdmi). Gsm op andere input

Speakers op aagesloten Phillips mci730 boxen. 50w 6 ohm elk. Hoeven niet tot max aangestuurd te worden gaan nooit over 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke tv en hoe wil je de gsm aansluiten?

Waarom geen HDMI? Heeft de tv dat niet?
Moet de GSM bijv. alleen het geluid van Spotify doorgeven? Of telefoongesprekken? Etc

Ohm en Watt van de luidsprekers maakt niet uit, dat kan op iedere normale receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
Jorgen schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:04:
Welke tv en hoe wil je de gsm aansluiten?

Waarom geen HDMI? Heeft de tv dat niet?
Moet de GSM bijv. alleen het geluid van Spotify doorgeven? Of telefoongesprekken? Etc

Ohm en Watt van de luidsprekers maakt niet uit, dat kan op iedere normale receiver.
Gsm gewoon met audio jack. Bluetooth hoeft niet heb daar een aparte reciever/transmitter voor die we gaan hergebruiken.

Tv heeft hdmi. Is een oude phillips plasma en wij connecteren deze met L+R audio aan de huidige amplifier (de sony streamium of nu de huidige technics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Philips bedoel je denk ik ;)

Ok, het is heel simpel. Met de huidige stand der techniek is het best practice (meeste mogelijkheden, meeste gemak) om je tv via HDMI aan de receiver aan te sluiten en je telefoon via bluetooth. Je kunt er altijd voor kiezen om het niet te doen natuurlijk.

Als je weer een oude receiver op de kringloop wilt vinden zoek er dan 1 met op zijn minst rca. Maar als je daar een nieuwere vindt, of je besluit toch om een nieuwe te kopen, ga dan gewoon voor HDMI (met ARC) en BT. Scheelt gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfehy
@Jorgen Ik heb wat rondgekeken en deze morgen toen ik naar werk fietste kwam ik in het locale 2dehandswinkeltje een Yamaha DSP-A1000 tegen met afstandsbediening en doos voor 95€ (defrct is aan/uit op afstandsbediening die is er afgevallen).

Lijkt volgens wat ik kan vinden een deftig toestel en geen slechte prijs. Is er iets dat ik voor moet opletten met dit toestel of kan ik er gewoon voor gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Je hebt geen high-end speakers dus elke redelijke stereo versterker zou voldoen.

De Yamaha is inmiddels 30 jaar oud, en als je heel graag die retro apparatuur wilt hebben, go for it, maar voor jouw toepassing lijkt hij mij niet ideaal.

Voor minder heb je een modernere versterker mét features als HDMI, genoeg RCA pluggen en coaxiaal en optische digitale ingangen.

Bijvoorbeeld deze voor 50 euro:
https://www.marktplaats.n...-homecinema-receiver-hdmi

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wolfehy Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld dus als die jou aanspreekt kan het wel, maar zoals @EMP ook zegt; voor een prikkie kan je van alles vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:28
Ik zou die Yamaha laten staan voor 95 euro het is een surround versterker terwijl je twee luidsprekers aansluit. Een voordeel zou kunnen zijn digitale ingangen alleen dat heeft die Yamaha niet.

Allicht is een classe D versterker uit China een optie ?

https://nl.aliexpress.com/item/1005001295784555.html

Of een tweedehands versterker via marktplaats/kringloop Bijvoorbeeld :
https://www.marktplaats.n...iver-met-fm-tuner-met-rds

https://www.marktplaats.n...eo-sets/m1833590620-denon

Het kan goedkoper alleen die Denon DRA versterkers hebben een prima kwaliteit.

[ Voor 55% gewijzigd door Roderiktweaker op 02-05-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfehy
@Jorgen @Roderiktweaker @EMP

Op jullie advies zal ik wat rondkijken lokaal voor iets simpels. Zo iets van aliexpress is perfect maar 5-12 weken zonder muziek zitten heb ik het net niet voor over :p.

Als het kan zal ik kijken voor een reviever met arc of iets gelijkaardigs. De enige reden dat ik hier niet specifiek op kijk is omdat de tv een bakje ervoor heeft dat audio stript uit de hdmi ingangen. Maar dat is ook niet per se nodig indien ik een reciever vind met hdmi
Pagina: 1