Audio Windows computer naar NAD C368 (Bluetooth en BluOs)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw8nnie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-01 14:41
Hallo,
Op de eerste plaats excuses mocht deze vraag in een verkeer topic staan, er zijn meerdere opties daar het over computer, audio en netwerk/ verbindingen gaat. Ik heb gekozen voor het meest algemene onderwerp, audio dus.

Mijn vraag/ issue, ik heb vandaag zitten kijken of ik de audio van mijn desktop (een thin client achtige kleine desktop) via mijn NAD C368 naar mijn speakers kon krijgen, wat uiteindelijk is gelukt via de Bluetooth mogelijkheid op zowel mijn desktop als NAD receiver. Echter, mijn thin client is gemonteerd aan mijn leeftafel, die een stalen onderstel heeft en een meter of 6 van mijn NAD staat. Het gevolg is een verre van stabiele verbinding en dus geluid dat onderbroken wordt. Nu is mijn vraag of alsnog een stabiele verbinding mogelijk is en zo ja welke opties er zijn. Is er een mogelijkheid om het bluetooth signaal te versterken? Is er een mogelijkheid om mijn computer te voorzien van een BluOs adapter om zo een BluOs verbinding tot stand te brengen? Is er nog een andere optie. Ik ben benieuwd of iemand mij op weg kan helpen, op voorhand dank voor je reactie(s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 23:47
Er is ook een USB module voor deze versterker, waarmee je je PC kunt aansluiten. Op deze manier werkt de versterker als externe geluidskaart.
Als het je alleen gaat om muziek te streamen (clouddiensten als Deezer/Qobuz/Spotify, muziek die is opgeslagen op de computer) dan is de BluOS module erg geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw8nnie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-01 14:41
Dank voor je reactie Christiaans, maar de computer via usb aansluiten op de receiver gaat niet door de afstand tussen beiden. Tenminste, ik ga ervan uit dat je dat bedoelt.
Ik gebruik nu een kleine bluetooth speaker als het gaat om het weergeven van alle vormen van audio tijdens het gebruik van mijn computer, of het nu een Youtube filmpje is of een ander medium met audio. Ik wil dus eigenlijk die audio via mijn NAD receiver over mijn speakers laten gaan, als dat mogelijk is natuurlijk. Nu zijn de afstand en het feit dat ik een staal onderstel onder mijn tafel heb vermoedelijk de oorzaken dat het Bluetooth signaal niet stabiel is. Nu de vraag hoe eea wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Je kunt toch ook gewoon muziek delen vanaf je desktop en dan afspelen vanaf de NAD? Of evt. streamen via wifi/bedraad ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik neem aan dat het niet gaat om muziek, maar om al het geluid van de computer. Je zou met een Buetooth-dongle en een USB-verlengkabel de bluetoothverbinding stabieler kunnen maken door de dongle naar een gunstigere plek te brengen.

Een bluesound-module voor de computer bestaat volgens mij niet. Maar eventueel kan is een streamer onder je tafel plakken en die met tsolink aan je computer verbinden. Als je die streamer paired met je NAD heb je effectief het geluid je speakers. Vanaf de node2 hebben ze de mogelijkheid om een externe input aan te sluiten. Dei gaan op marktplaats vanaf ongeveer 250 euro.

Veruit de betrouwbaarste (en goedkoopste) optie is trouwens om gewoon een kabel van PC naar de NAD te trekken. Gewoon een analoge jack-naar-tulp-kabel. Maar dat moet maar net kunnen in je interieur.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom is de afstand een probleem voor de kabel volgens jou @Tw8nnie ?
En welke uitgangen heeft je thinclient ?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1