als ik op een computer met win98 een netwerk installeer is hij zeer langzaam met opstarten is dat normaal of kun je dat voorkomen!!!
Staat DHCP aan? of zijn de gegevens vast ingesteld? Als DHCP aanstaat en er is geen DHCP server, kan het even duren voordat de DHCP-client het opgeeft.Op vrijdag 24 augustus 2001 20:13 schreef zegers het volgende:
als ik op een computer met win98 een netwerk installeer is hij zeer langzaam met opstarten is dat normaal of kun je dat voorkomen!!!
Hier stond een hele oude sig.
vast ip opgeven, dat helpt meestal wel een hoop
Verwijderd
win98Op vrijdag 24 augustus 2001 20:13 schreef zegers het volgende:
voorkomen = geen netwerk aanleggen
Verwijderd
een (vrij) oud 3com Etherlink kaartje toevallig??? Dat probleem ben ik al eens tegen gekomen.. kaart was eruit en probleem was weg. Je kan ook even een bootlog.txt maken (F8 bij booten), en daarin zoeken naar de regels met 'Failed' (search in wordpad). Het probleem zat hem toen in de Ndis32.vxd geloof ik. Nieuw kaartje en je probleem kan opgelost zijn..
is hier ook 
blijft altijd even hangen bij het opstarten
schijnt normaal te zijn heb ik me laten vertellen
blijft altijd even hangen bij het opstarten
schijnt normaal te zijn heb ik me laten vertellen
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
mijn nieuwe realtek heeft dit ook ...... bij win98Op zaterdag 25 augustus 2001 13:56 schreef PtPtH het volgende:
een (vrij) oud 3com Etherlink kaartje toevallig??? Dat probleem ben ik al eens tegen gekomen.. kaart was eruit en probleem was weg. Je kan ook even een bootlog.txt maken (F8 bij booten), en daarin zoeken naar de regels met 'Failed' (search in wordpad). Het probleem zat hem toen in de Ndis32.vxd geloof ik. Nieuw kaartje en je probleem kan opgelost zijn..
Windows ME rulzzzzz...
of je nou een netwerk hebt of niet, ME start snel op!
zelfs op een pentium200MMX+64MB.
Je moet ff in control panel -> network -> configuration -> Client for Microsoft Networks properties -> logon and restore network connections vervangen door quick logon. Dit helpt de boottime van win98 ook wel aardig te verkorten (als je natuurlijk gebruik maakt van 'Client for...').
Verwijderd
Maar bij mij crashed ME nog meer dan 98 
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:00 schreef pentium het volgende:
[..]
mijn nieuwe realtek heeft dit ook ...... bij win98
Windows ME rulzzzzz...
of je nou een netwerk hebt of niet, ME start snel op!
zelfs op een pentium200MMX+64MB.
Pagina: 1