rx 580 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Na een paar jaar rommelen met 2e hands gpu's word het tijd voor iets nieuws en dit keer een nieuwe.

Ik zoek een?
Momenteel heb ik een 8gb rx 580 ; die lijkt echter aan het eind van z'n leven te zitten. Een rx 6700 lijkt een mooie stap vooruit maar ik sta open voor andere opties mits het uiteraard een echte upgrade is tov m'n 580 :)

Wat is je budget?
Tussen de 450 en 500 euro moet het goed haalbaar zijn om een nette upgrade te vinden lijkt me.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Nvidia is een optie maar een goeie upgrade binnen budget lijkt lastig momenteel..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ryzen 9 3900 , 16gb mem ,500gb nvme ssd , be quiet silent base 600 , 620w psu

I live in darkness , i exist in the shadow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spansnl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-11-2022
Een Rx 6700 gaat helaas echt niet in uw budget passen als nieuwe kaart

Voor uw budget lijkt mij de Rx 6600 Xt de beste optie. Deze kaarten zijn namelijk nieuw voor +-€500 te krijgen en presteert overduidelijk beter dan de RTX 3060 die in dezelfde prijscategorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-04 13:29
Is tweedehands echt geen optie? Er liggen momenteel zat kaarten te koop die nog heel goed meekunnen, voor minder dan 400 euro staan er b.v. een hele hoop 1080ti’s te koop wat al een enorme upgrade zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:10
Wat is het merk en type want er zijn bij mijn weten geen fatsoenlijke 620w voedingen. Of het is oud (Cooler Master/Corsair/Chieftec/Enermax) en/of door het verouderde interne design niet geschikt voor recente hardware (Antec/Seasonic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juuls kr
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-01 15:14
Als ik jouw was zou ik toch kijken voor een tweedehands gpu dan kun je er binnen jouw budget veel meer op vooruit gaan en anders misschien de rx 6600(xt)?

Lego-fanboy pc-enthousiast gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Uszka schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:32:
[...]

Wat is het merk en type want er zijn bij mijn weten geen fatsoenlijke 620w voedingen. Of het is oud (Cooler Master/Corsair/Chieftec/Enermax) en/of door het verouderde interne design niet geschikt voor recente hardware (Antec/Seasonic).
Type weet ik zo even niet maar het is een seasonic iig.
Deze heeft geen issues met m'n huidige setup en heb ik ivm de issues met m'n 580 al aan de tester gehangen ; geen issues ontdekt.

Juist door eerdere issues wil ik nu een used gpu vermijden.
Een 6600XT lijkt me geen gekke keuze ; is nog te doen binnen budget en lijkt iig op papier een goeie stap vooruit :)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:10
shicomm schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Type weet ik zo even niet maar het is een seasonic iig.
S12II of M12II is dat. Naar huidige maatstaven zijn het geen beste voedingen. Omdat het groepsgereguleerde voedingen zijn is de spanningsregeling enorm slecht. gaat de voeding slecht om met snel wisselende belasting nog maar niet te spreken over de transient reponse tijd, de tijd die de voeding nodig heeft om te reageren op piekbelastingen. Daarnaast hebben deze Seasonics slecht werkende (UVP) en zelfs missende (OCP) beveiligingen.
Deze heeft geen issues met m'n huidige setup en heb ik ivm de issues met m'n 580 al aan de tester gehangen ; geen issues ontdekt.
Met een tester meet je niet hoe een voeding presteert. Je meet geen ripple, geen reactietijd en ook niet of de beveiligingen goed werken. Dat is veel belangrijker dan een 12v lijn die op 11,8v of 12,0v zit.
Pagina: 1