Beste mede-tweakers,
Voor een appartement ben ik op zoek naar een nieuwe CV waar 2 oudere personen wonen. VVE wil niets collectiefs doen dus bijv gezamenlijke warmtepomp etc is niet mogelijk.
Max CV vermogen hoeft niet hoog te zijn aangezien ze hoogstens de woonkamer (open keuken grenst eraan) en de badkamer tegelijk doen verwarmen.
Verbruik water in de douche is max 11 liter per minuut.
Nu heb ik zelf al eea uitgezocht en kom ik op de volgende mogelijkheden;
Remeha Tzerra Ace 28C CW4 13 l/min (6.1-24.8 CV vermogen / 5.5-27.5 Tap vermogen)
Intergas Xtreme 24 CW3 13 l/min (3.6-14 CV vermogen / 3.6-25.1 Tap vermogen)
Vaillant Ecotec Plus VHR 20/26CS/1-5 CW3 12.3 l/min (3.0-19.7 CV vermogen)
De Remeha is het goedkoopste maar gebruikt de meeste energie en van de Vaillant twijfel ik of die
12.3 l/min bij 40 graden toch wel echt gehaald wordt, omdat ik nergens een tapvermogen kan vinden.
Alle tips, adviezen en inzichten zijn welkom dus bedankt alvast
Update: Mail gehad van Vaillant en het max tapvermogen van dit type Vaillant is 25.7
Voor een appartement ben ik op zoek naar een nieuwe CV waar 2 oudere personen wonen. VVE wil niets collectiefs doen dus bijv gezamenlijke warmtepomp etc is niet mogelijk.
Max CV vermogen hoeft niet hoog te zijn aangezien ze hoogstens de woonkamer (open keuken grenst eraan) en de badkamer tegelijk doen verwarmen.
Verbruik water in de douche is max 11 liter per minuut.
Nu heb ik zelf al eea uitgezocht en kom ik op de volgende mogelijkheden;
Remeha Tzerra Ace 28C CW4 13 l/min (6.1-24.8 CV vermogen / 5.5-27.5 Tap vermogen)
Intergas Xtreme 24 CW3 13 l/min (3.6-14 CV vermogen / 3.6-25.1 Tap vermogen)
Vaillant Ecotec Plus VHR 20/26CS/1-5 CW3 12.3 l/min (3.0-19.7 CV vermogen)
De Remeha is het goedkoopste maar gebruikt de meeste energie en van de Vaillant twijfel ik of die
12.3 l/min bij 40 graden toch wel echt gehaald wordt, omdat ik nergens een tapvermogen kan vinden.
Alle tips, adviezen en inzichten zijn welkom dus bedankt alvast
Update: Mail gehad van Vaillant en het max tapvermogen van dit type Vaillant is 25.7
[ Voor 6% gewijzigd door xdwarfx op 02-05-2022 10:42 ]