Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 17:10
Beste mede-tweakers,

Voor een appartement ben ik op zoek naar een nieuwe CV waar 2 oudere personen wonen. VVE wil niets collectiefs doen dus bijv gezamenlijke warmtepomp etc is niet mogelijk.

Max CV vermogen hoeft niet hoog te zijn aangezien ze hoogstens de woonkamer (open keuken grenst eraan) en de badkamer tegelijk doen verwarmen.

Verbruik water in de douche is max 11 liter per minuut.

Nu heb ik zelf al eea uitgezocht en kom ik op de volgende mogelijkheden;

Remeha Tzerra Ace 28C CW4 13 l/min (6.1-24.8 CV vermogen / 5.5-27.5 Tap vermogen)

Intergas Xtreme 24 CW3 13 l/min (3.6-14 CV vermogen / 3.6-25.1 Tap vermogen)

Vaillant Ecotec Plus VHR 20/26CS/1-5 CW3 12.3 l/min (3.0-19.7 CV vermogen)

De Remeha is het goedkoopste maar gebruikt de meeste energie en van de Vaillant twijfel ik of die
12.3 l/min bij 40 graden toch wel echt gehaald wordt, omdat ik nergens een tapvermogen kan vinden.

Alle tips, adviezen en inzichten zijn welkom dus bedankt alvast :)

Update: Mail gehad van Vaillant en het max tapvermogen van dit type Vaillant is 25.7

[ Voor 6% gewijzigd door xdwarfx op 02-05-2022 10:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Wat voor een ketel hangt er nu (VR/HR) en heb je een eigen aan/afvoerkanaal naar buiten of is deze gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
Hangt nu een Intergas HR uit 2004. Eigen afvoerkanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:10
wel je afvoer kanaal vervangen. hergebruiken is verboden.
hoe ze dat doen. :https://www.youtube.com/watch?v=nRCv9r8YphA
kan deze buis erdoor niks aan de hand. alleen verticaal gebruiken.
de buis/slang mag dus niet liggen ivm dat er dan condens inblijft staan.
nadeel ketel moet hoger worden afgesteldt ivm kleine diameter.
ander stikt hij in zijn eigen rookgassen. brandt niet goed etc.

het mooiste is een nieuw buis van boven naar benden zodat hij op zijn minimale laaglast kan branden.
maar dat gaat 9 van de 10 keer niet in een appertement.

en vervang die kamerthermostaat. die oude roundjes zijn onzuiniger.
maar de nieuwe round en intergas zijn ook niet echt vriendjes van elkaar.
het funtioneerd maar echt gelukkig wordt je er niet van als ik eerlijk ben.
ketel draait net te kort. maar goed de winter is voorbij ik zie later wel verder.
(soms gooi ik hem maar op 22 graden dan wordt alles wel warm )

[ Voor 24% gewijzigd door miciel op 01-05-2022 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou voor de intergas xtreme gaan. Die is al vele jaren beste koop van de consumentenbond.
Niet dat de consumentenbond heilig is, maar het zegt wel iets. Ook lijkt die qua warmtevraag het beste aan te sluiten tov de andere twee.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:49
@xdwarfx Zelf woon ik ook in een appartement met een eigen CV en rookgaskanaal.
Qua vermogen kan je aan de onderkant gaan zitten, want je krijgt het toch wel warm. Kies vooral een ketel die laag kan moduleren. De Intergas Xtreme 24 kan dit.

Je moet inderdaad een nieuw CV rookgaskanaal laten installeren. Je hebt flexibele buizen die je door het huidige kanaal kan trekken:
https://www.warmteservice...s-rol%3D10m-60/p/52557905

Check wel even of aan de hand van de splitsingsakte dat kanaal gezamenlijk is of individueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:16
Ik raad Remeha af sinds ik daar zeer slechte ervaringen met kwaliteit garantie en service heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 18-05 09:38
Je hebt nu cw 3 en 4 bij elkaar in je keuze. Voor een eerlijk vergelijk zou je dan de tzerra ace 24C erbij moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
scofield schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:23:
Je hebt nu cw 3 en 4 bij elkaar in je keuze. Voor een eerlijk vergelijk zou je dan de tzerra ace 24C erbij moeten hebben.
Nee, want die heeft volgens de specs maar 0.2 L/min extra tov het huidige verbruik van de douche en dat vind ik net te krap. De kW vermogens zijn overigens hetzelfde als met de CW4.

[ Voor 19% gewijzigd door xdwarfx op 01-05-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
miciel schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:41:
wel je afvoer kanaal vervangen. hergebruiken is verboden.
Neem dit serieus, er is "iets" aan de hand met de afvoerkanalen. Ons complex komt uit 2007 en álle individuele afvoeren én stamleidingen moesten vervangen worden voordat de installateurs uberhaupt een offerte voor een nieuwe ketel wilde uitbrengen. Dit heeft de VVE tonnen gekost, niet iets wat je even als individuele bewoner zelf kunt gaat regelen. Bij ons moest zelfs in elk appartement een muur gesloopt worden om bij de stamleidingen te kunnen. Alleen al regelen dat iedereen boven en onder je op dezelfde dag hun huis beschikbaar stellen is al een planningsdrama.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 02-05-2022 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
Dennisdn schreef op maandag 2 mei 2022 @ 06:35:
[...]

Neem dit serieus, er is "iets" aan de hand met de afvoerkanalen. Ons complex komt uit 2007 en álle individuele afvoeren én stamleidingen moesten vervangen worden voordat de installateurs uberhaupt een offerte voor een nieuwe ketel wilde uitbrengen. Dit heeft de VVE tonnen gekost, niet iets wat je even als individuele bewoner zelf kunt gaat regelen. Bij ons moest zelfs in elk appartement een muur gesloopt worden om bij de stamleidingen te kunnen. Alleen al regelen dat iedereen boven en onder je op dezelfde dag hun huis beschikbaar stellen is al een planningsdrama.
Wat was de reden dat alle individuele afvoeren en stamleidingen vervangen moesten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
xdwarfx schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Wat was de reden dat alle individuele afvoeren en stamleidingen vervangen moesten worden?
Er werden toen beugels en verlijmingen gebruikt die nu niet meer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:10
xdwarfx schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:40:
[...]

1 het zijn de voorschriften nieuwe ketel is nieuwe afvoer.
2 bij bekende van mij is alles vervangen.omdat ze van vr ketel naar hr ketel. gingen.
meer condens/zuurder condens. de hele flat is die dag omgezet. 5 a 10 montuers.
allemaal kwamen ze wat anders doen. (iedereen heeft zeg maar zijn rol/vakkennis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
Een clv systeem moet altijd van hetzelfde materiaal zijn en als je van vr naar hr gaat moet in 1 strang van een appartment alles over naar hr. Werd voorheen wel eens gedaan onder het mom van "het zal wel" maar is tegenwoordig uit den boze. Is allemaal wettelijk vastgelegd en de uitvoerenden staan onder controle dat dit goed en grondig uitgevoerd wordt. Alle werken worden dan ook schriftelijk vastgelegd met naam en toenaam dus als er daarna ongelukken gebeuren met Co ben je als het aanwijsbaar is als installateur de sjaak en kun je de tent wel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
In het complex zijn alle ketels al HR vanaf de bouw. Helaas is het dus individueel en dat gaat extra geld kosten maar het moet wel goed gebeuren. Ik ga voor de Intergas Xtreme 24 CW3.

Bedankt voor jullie tips en adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25

timovd

Voorsprong door techniek

De Intergas kan het verst terugmoduleren en zal daarmee iets zuiniger zijn bij mildere dagen. Koop een spaardouche die ca. 5L/min doet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1