Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoGraper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 21:23
Ik wil graag advies wat ik voor mijn zoon moet aanschaffen;

Hij kijkt nu met F1 TV Pro de F1 en kan die casten naar zijn LG OLED dankzij de App.
Nu wil ik voor hem een Chromecast aanschaffen om veel meer zaken te kunnen casten, zoals bijvoorbeeld in het verleden de Streamers, om maar een voorbeeld te noemen.
Nu heb ik de keuze uit de Ultra uitvoering en de TV uitvoering.
Beiden hebben +'n en -'n.
De Ultra doet 4K en HDR etc, en is bekabeld.
De TV uitvoering heeft alleen Wifi (en die is goed/rap bij hem) maar wel een App voor F1 die schijnbaar veel lekkerder werkt dan op de mobiel, en handiger in gebruik is ?
Mogelijk gaat hij ook Ziggo Go gebruiken naar de TV, maar dat is nog niet zeker, dan is mogelijk de 4K optie weer beter alhoewel er maar een handjevol zenders zijn natuurlijk.
Ook komt er een nieuwe deze maand uit zo lijkt het, maar of die beter wordt dan de 2 genoemde hier.
Wat zou je doen, of wat zie ik over het hoofd, of moet ik met andere factoren rekening houden ?

Alvast bedankt voor het meedenken hier !
Groet, Leo.

...
Hardware:
LG OLED65C16LA en de Next van Ziggo
Samsung A8 tablet
Samsung S21
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Staat eigenlijk al in het verhaal....
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@LeoGraper, eerst even een verwarring uit de weg ruimen. De Chromecast met Google TV kan ook met 4k en HDR overweg. Standaard heeft deze geen netwerkaansluiting maar zelfs dat is voor elkaar te krijgen met die stick, maar wifi schijnt al goed te zijn dus mag dat eigenlijk geen issue worden indien draadloos gebruikt.

Nu mijn vraag. Je kent alleen die beide oplossingen en weet niet dat er legio andere Android TV apparaten zijn die ook geschikt zouden kunnen zijn voor wat je zou willen? Persoonlijk zou ik zeker gaan voor een apparaat voorzien van Android/Google TV, zoals de TV Stick en niet voor een cast only oplossing zoals de Chromecast is.

Heb je een maximaal budget in gedachten voor hetgeen je wilt besteden voor je zoon?

Edit: dan nog even dit; "Ook komt er een nieuwe deze maand uit zo lijkt het, maar of die beter wordt dan de 2 genoemde hier."

Wat komt er deze maand wellicht uit dat jij weet?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2022 22:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een goedkope 1080P-Chromecast met Google TV... Op Google I/O...

Dat terzijde, ga gelijk voor degene met Google TV :)
Afstandsbediening en dat systeem word je blij van.

Of check de Realme 4K TV Stick, enige wat daarbij in de buurt komt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@CLB, nieuwe Xiaomi 4k TV stick kan dan eveneens voldoen (sterker, heeft Android TV 11 en AV1 ondersteuning), en daarnaast nog diverse andere Android TV apparaten (in box vorm) bijv.

Iedere maand komen er wel nieuwe boxjes en sticks bij, niet alleen van Google.

Laten we even afwachten wat de reactie van @LeoGraper zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja maar dat is wel Android TV ipv Google TV, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, true that :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:50:
Ja maar dat is wel Android TV ipv Google TV, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, true that :)
Onderhuids is er geen verschil in het OS (behoudens de versie van Android TV), heb je daar al eens naar gekeken? Google TV is meer een marketing kreet, binnen de OS instellingen staat er ook Android TV (de laatste keer dat ik er naar keek, is inmiddels wel even geleden).

Vrijwel alle Android TV apparaten hebben tegenwoordig ook dezelfde "Google TV" layout gekregen. V.w.b. bediening en app aanbod is er eigenlijk geen verschil tussen de (Google) gecertificeerde apparaten.

Als laatste nog even dit, de Google TV Stick is officieel niet beschikbaar in ons land, een gedeelte van de Google TV mogelijkheden is daardoor niet bruikbaar voor ons. Google staat dit niet toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
hardware-lover schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:27:
[...]Als laatste nog even dit, de Google TV Stick is officieel niet beschikbaar in ons land, een gedeelte van de Google TV mogelijkheden is daardoor niet bruikbaar voor ons. Google staat dit niet toe.
Over welk 'gedeelte' heb je het dan? Ik heb mijn Google TV chromcast al bijna een jaar en ben nog nooit tegen enige beperking aangelopen? Alles is beschikbaar, ook in het Nederlands. Integreert ook prima met andere Google apparaten via Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MicGlou schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:32:
[...]
Over welk 'gedeelte' heb je het dan? Ik heb mijn Google TV chromcast al bijna een jaar en ben nog nooit tegen enige beperking aangelopen? Alles is beschikbaar, ook in het Nederlands. Integreert ook prima met andere Google apparaten via Google Home.
Niemand die zegt dat je er door beperkt hoeft te worden, je krijgt alleen niet de volledige Google TV "beleving" ;)

Het werd hier al eens uitgelegd, en dit gaat nu nog steeds op; reviews: Chromecast met Google TV (2020) - Castdongel met mediahub-aspiraties

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:34:
@CLB, nieuwe Xiaomi 4k TV stick kan dan eveneens voldoen (sterker, heeft Android TV 11 en AV1 ondersteuning), en daarnaast nog diverse andere Android TV apparaten (in box vorm) bijv.

Iedere maand komen er wel nieuwe boxjes en sticks bij, niet alleen van Google.

Laten we even afwachten wat de reactie van @LeoGraper zal zijn.
Al die dingen ontlopen elkaar inderdaad weinig qua mogelijkheden en prijs (https://www.elcorteingles.es/ heeft Google TV regelmatig in de aanbieding).

Ik denk dat de grootste vraag is of je wil dat alleen Google weet wat je kijkt of dat je wil dat ook de Chinese overheid (Xiaomi, etc) weet wat je kijkt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
hardware-lover schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Niemand die zegt dat je er door beperkt hoeft te worden, je krijgt alleen niet de volledige Google TV "beleving" ;)

Het werd hier al eens uitgelegd, en dit gaat nu nog steeds op; reviews: Chromecast met Google TV (2020) - Castdongel met mediahub-aspiraties
Oww, dus eigenlijk functionaliteit waar je als verstandige gebruiker sowieso Google geen toestemming voor moet geven omdat het met hun slimme algoritmes te maken heeft die je dan zaken gaan adviseren omdat ze je browse- en kijkgedrag analyseren.

Maar los daarvan heeft dit niets te maken met dat deze Chromecast officieel niet in Nederland wordt verkocht, de diensten die hier gebruik van maken worden in Nederland niet aangeboden en zo zijn er nog legio landen die dit niet krijgen ondanks dat de Chromecast TV daar wel officieel te krijgen is. YoutubeTV is bijvoorbeeld alleen in de VS te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoGraper
hardware-lover schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:33:
@LeoGraper, eerst even een verwarring uit de weg ruimen. De Chromecast met Google TV kan ook met 4k en HDR overweg. Standaard heeft deze geen netwerkaansluiting maar zelfs dat is voor elkaar te krijgen met die stick, maar wifi schijnt al goed te zijn dus mag dat eigenlijk geen issue worden indien draadloos gebruikt.

Nu mijn vraag. Je kent alleen die beide oplossingen en weet niet dat er legio andere Android TV apparaten zijn die ook geschikt zouden kunnen zijn voor wat je zou willen? Persoonlijk zou ik zeker gaan voor een apparaat voorzien van Android/Google TV, zoals de TV Stick en niet voor een cast only oplossing zoals de Chromecast is.

Heb je een maximaal budget in gedachten voor hetgeen je wilt besteden voor je zoon?

Edit: dan nog even dit; "Ook komt er een nieuwe deze maand uit zo lijkt het, maar of die beter wordt dan de 2 genoemde hier."

Wat komt er deze maand wellicht uit dat jij weet?
Hoi HL, en bedankt voor je duidelijk antwoord...
Ben er intussen ook achter dat de TV 4K etc doet, voudjuh.
En IK ken idd ook de stick ea mediaspelers.
Het gaat om mijn zoon en hij is Wajonger, red zich, maar het moet relatief simpel zijn en blijven.
Daarnaast zal hij waarschijnlijk alleen streamen en F1 kijken simpelweg omdat hij niet verder kan of wil ontdekken.
Gezien de overige antwoorden denk ik dan toch voor de TV uitvoering te gaan, moet hem nl ook als hij 'vast' zit op afstand kunnen helpen en dan is het wel handig dat ik weet waar hij vastzit of antwoorden nog heeft.
Had ik mogelijk even moeten vermelden, maar iig bedankt voor je wijze woorden.

Ik meen te hebben gelezen dat bij het komende IO event een 'nieuwe' Chromecast komt, even verder gekeken en lijkt een budget model te gaan worden, maar dat is nog niet zeker.
Grtoet, Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoGraper
CLB schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:43:
Een goedkope 1080P-Chromecast met Google TV... Op Google I/O...

Dat terzijde, ga gelijk voor degene met Google TV :)
Afstandsbediening en dat systeem word je blij van.

Of check de Realme 4K TV Stick, enige wat daarbij in de buurt komt.
Idd, dacht ik zelf ook al, zoals ik al eerder bij iemand antwoorde, hij is Wajonger en red zich wel, maar sommige elektronica is net wat boven zijn macht, bedankt voor je antwoord !
Groet, Leo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoGraper
Even nog langs deze weg dank voor degene die ook gereageerd hebben en die ik niet heb gekwoot, ben weer een stuk wijzer in Stick land! :-)
Groet, Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:50:
[...]
Al die dingen ontlopen elkaar inderdaad weinig qua mogelijkheden en prijs (https://www.elcorteingles.es/ heeft Google TV regelmatig in de aanbieding).

Ik denk dat de grootste vraag is of je wil dat alleen Google weet wat je kijkt of dat je wil dat ook de Chinese overheid (Xiaomi, etc) weet wat je kijkt :P
Ik gaf de Xiaomi stick maar als mogelijk alternatief ;)

Meer vertrouwen in de Oostenrijkers? pricewatch: Nokia Streaming Box 8000 8GB

Nu ~ €60,- via diverse Amazon websites (NL uitgezonderd)

Ook enkel als voorbeeld, ik kan zo nog diverse andere Google gecertificeerde Android TV modellen tevoorschijn toveren die niet in onze PW zijn opgenomen :)
(ga ik echter niet doen)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoGraper
hardware-lover schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Ik gaf de Xiaomi stick maar als mogelijk alternatief ;)

Meer vertrouwen in de Oostenrijkers? pricewatch: Nokia Streaming Box 8000 8GB

Nu ~ €60,- via diverse Amazon websites (NL uitgezonderd)

Ook enkel als voorbeeld, ik kan zo nog diverse andere Google gecertificeerde Android TV modellen tevoorschijn toveren die niet in onze PW zijn opgenomen :)
(ga ik echter niet doen)
Tuurlijk, snap ik, en als ik zelf zover ben ga ik dit zeker meewegen, zoals gezegd bij ieder bezoek hier word ik wijzer, fijn forum, en nogmaals hartelijke dank HL...
Pagina: 1