Onkruid in tuin wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-06 23:20
Ik heb een leuke koopwoning met een gemiddeld grote tuin.
Echter is ons tuin voorzien van die kleine baksteentjes (vorige bewoner).
Dit ziet er wel leuk uit maar onkruid groeit als een gek uit ieder hoekje.

Hoe kan ik zo makkelijk mogelijk de onkruid weghalen?

Want als ik dit handmatig doe met mijn handen en knieën op de grond ben ik gewoon 4 uur lang bezig en ben ik kapot einde van de dag. Ik krijg dan ook een zere rug.

Ik heb apparaten geprobeerd die met een borstel de onkruid weghaalt maar die apparaten gaan binnen minuten kapot of is zo zwaar in gebruik of onhandig dat ik net zo goed met de hand aan de slag kan.

Ik zag ook ontbranders maar dat dood alleen de onkruid. Ik moet alsnog met de hand die dingen eruit plukken.

En een hovenier inhuren voor een kleine tuin? Kan, maar ik ga niet 500 euro neerleggen voor onkruid weg te halen. Want die onkruid komt in enkele weken gewoon terug.

Hoe doen jullie het? Hebben jullie tips? Of producten die jullie kunnen aanraden? Want met Google kom ik niet ver, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bij onkruid heb je simpelweg een paar opties:

1 gif (sproeien/spuiten)
2 branden (vaak herhalen)
3 wegborstelen (kan ook machinaal met een gloria of karcher borstel)

Andere optie:
Hogedruk, voegen eruit spuiten en opnieuw invoegen met iets als dansand.
Meer werk, maar daarna ben je er even van af en je frist je straatwerk er mee op.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:08
Onkruid verbranden met een vlam.
Hoeft niet tot ze zwart zijn, maar net tot dat ze iets verkleuren. De cellen in het blad zijn dan stuk en daardoor kan de plant geen fotosynthese meer doen. Waardoor hij inclusief wortel afsterft.

Dit is een kwestie van herhalen tot alle plantjes uitgeput en dood zijn

Gif is slecht voor milieu en gewenste beplanting.
Azijn is zelfs verboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
FRANQ schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:35:
Onkruid verbranden met een vlam.
Hoeft niet tot ze zwart zijn, maar net tot dat ze iets verkleuren. De cellen in het blad zijn dan stuk en daardoor kan de plant geen fotosynthese meer doen. Waardoor hij inclusief wortel afsterft.

Dit is een kwestie van herhalen tot alle plantjes uitgeput en dood zijn

Gif is slecht voor milieu en gewenste beplanting.
Azijn is zelfs verboden!
Branden heb ik dus nog niet geprobeerd.
Dus ik brand ze. Pluk daarna de dode stukken met de hand.
En herhalen...maar komen deze onkruid dan minder snel terug zoja hoe minder snel?

Als ik met de hand pluk zijn ze over 1 maand weer terug als voorbeeld.

Met een ontbrander lijkt me juist meer werk omdat je per onkruid eerst goed moet branden en dan vervolgens plukken. Ipv handmatig alleen snel eruit plukken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon weghalen, 4 x een uurtje en daarna onderhouden dan ben je steeds in 10 minuten klaar.

Een nette tuin moet je nou eenmaal af en toe wat aan doen. Een alternatief is tegels of beton.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kort door de bocht:

Wortelonkruid moet je met wortel en al zien te verwijderen. Tussen de klinkertjes zit je bijna altijd aan gif vast. Branden put de plant wel uit.

Zaadonkruid kan je sneller wegbranden.

Ik wacht na branden twee dagen en daarna bezem ik de boel schoon. Of ik laat het vanzelf verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Marzman schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:43:
Gewoon weghalen, 4 x een uurtje en daarna onderhouden dan ben je steeds in 10 minuten klaar.

Een nette tuin moet je nou eenmaal af en toe wat aan doen. Een alternatief is tegels of beton.
Jammer dat er nog geen makkelijke oplossing voor is.

Mijn buurvrouw heeft opnieuw laten tegelen maar wel van die grote vierkante stenen.
Dat scheelt meer dan de helft qua plukken! Veel minder voegen.

Dus met een nieuw tuin weet ik zeker wat ik moet doen qua tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Volgens mij heb je ook voegmiddel waar geen onkruid in kan groeien (voorlopig althans).

Wat misschien ook (tijdelijk) kan werken is met een hogedrukspuit de voegen deels leespuiten en dan brekerzand erin vegen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Real schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Volgens mij heb je ook voegmiddel waar geen onkruid in kan groeien (voorlopig althans).

Wat misschien ook (tijdelijk) kan werken is met een hogedrukspuit de voegen deels leespuiten en dan brekerzand erin vegen.
Die zag ik ook inderdaad!
Geen idee hoe ze heten maar ik ga even de bouwmarkt sites even goed rond.

Dan is het een kwestie van eerst plukken (wat toch moet gebeuren blijkbaar) en dan, dat spul tussen de voegen in en goed invegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Atsiz schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:56:
[...]

Dan is het een kwestie van eerst plukken (wat toch moet gebeuren blijkbaar) en dan, dat spul tussen de voegen in en goed invegen.
Hou er wel rekening mee dat dit invloed heeft op je waterafvoer. Je zult de eerste niet zijn die zijn tuin aanpakt en vervolgens na een stortbui een waterprobleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:08
Ik heb Gator sand als voegmiddel tussen de tegels en dit werkt super. Water wordt evengoed opgenomen. Echter, achteraf aanbrengen terwijl er al zand tussen de stenen zit gaat niet meevallen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
branden moet je even bijhouden, eerste keer in voorjaar is altijd meeste werk. wat er gebeurt in de dagen daarna is het droogt uit en je veegt het zo bij elkaar. spul tussen je voegen helpt tijdelijk of het moet beton zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door pennywiser op 01-05-2022 14:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:19
Ik ga één keer per week met de waterkoker door de tuin. Op al het onkruid een scheutje kokend water en een paar dagen later is het dood.
Werkt ook goed tegen mieren, in alle gaten van mierennesten een scheut kokend water.

Geen gif, geen uren op je knieën, geen dure apparaten die ruimte in je schuur innemen en toch een prima resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

En preventief elke week een kwartiertje vegen. Dan geef je zaden die aan komen waaien minder kans om te settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Atsiz Ga ff naar de Action https://www.action.com/nl-nl/search/?q=onkruid.
Als het onkruid weg is, je pad elke week goed vegen met harde borstel en het onkruid heeft geen kans om te groeien .

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:37:
Als het onkruid weg is, je pad elke week goed vegen met harde borstel en het onkruid heeft geen kans om te groeien .
De 5 liter schoonmaakazijn op die site is wel effectief maar tegenwoordig niet meer zo geliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:32
Wolly schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:38:
[...]

De 5 liter schoonmaakazijn op die site is wel effectief maar tegenwoordig niet meer zo geliefd.
wel als je azijn gebruikt van voedingskwaliteit maar of het dan ook effectief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Ik zeg ook niet dat je dat moet kopen. is trouwens bij wet ook verboden om te gebruiken vanwege 80% azijnzuur. De toegestane middelen met azijnzuur hebben een concentratie van 6% en zitten vaak in een gebruiksklare spuitfles. of natuurazijn wat 4-6% azijnzuur bevat

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 01-05-2022 14:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Ik zeg ook niet dat je dat moet kopen. is trouwens bij wet ook verboden om te gebruiken vanwege 80% azijnzuur. De toegestane middelen met azijnzuur hebben een concentratie van 6% en zitten vaak in een gebruiksklare spuitfles. of natuurazijn wat 4-6% azijnzuur bevat
Ik gebruik hier rio schoonmaakazijn als wasverzachter, maar dat is no way 80% azijnzuur. Volgens de verpakking is het 7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Flinke scheut schoonmaakazijn met heet water in de gieter maakt het goed beheersbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34

pietje63

RTFM

Hackus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:37:
Je bedoelt https://www.action.com/nl-nl/p/tuinierset/ en kinderen aan het werk zetten? Emmer vol met onkruid is ijsje!

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:00
De kokend water methode gebruik ik inderdaad ook, is in het voorjaar altijd even wat werk maar het blijft daarmee redelijk goed weg. Af en toe even opnieuw doen op de plekken waar het weer gaat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die gelinkte Rio schoonmaakazijn van de Action is 9%-10%, dat is sowieso randje schadelijk voor jezelf (huid- en oogirritatie). In Nederland zijn voor particulieren alleen een aantal kant- en klaarproducten met maximaal 6% azijnzuur toegestaan voor het verwijderen van mos en planten. En dan zitten er nog meer regels aan, maximaal 1 deciliter per vierkante meter, een maximaal aantal keren per jaar (ik meen zes) en minimaal twee weken tussen de keren dat je het doet.
Maar azijn werkt wel 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Alles wat reeds is geopperd is een goede manier om je van onkruid te ontdoen. Maar niet elke ontkleurd is hetzelfde. Vooral als er één type onkruid hardnekkig/overheersend is zou ik adviseren om te achterhalen wat voor onkruid het is (tip: plaats een foto in dit topic). En op basis van het type onkruid gaan Google op het bestrijden ervan en op basis daarvan jou strijdplan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:29
Ik stooi vaak zout, goedkoop en (langzaam) effectief.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:30
Modbreak:doe ff normaal.. op de man= neenee. Hier gaat het om de inhoud, graag daarop focussen

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 01-05-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Atsiz schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:56:
[...]

teacher schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:33:

Andere optie:
Hogedruk, voegen eruit spuiten en opnieuw invoegen met iets als dansand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:37
Goede optie zonder gif is een bosmaaier met onkruidborstel. Is voor zo ver ik weet de snelste manier.

Branden vond ik tergend traag gaan.
(Je hebt ook onkruidbranders die gelijk een 1m² branden, maar dat is geen particulier spul).

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Branden duurt idd heel lang, in dezelfde tijd heb je het er met zo'n borstel al uit. Nadeel is ook dat met het minste beetje wind het branden veel minder effectief is. Als je zo'n brander van de action neemt heb je het vervolgens in de rug, want die dingen zijn te kort en moet je krom voor staan.

Gif is ook maar zo-zo, het spul gaat dood maar blijft staan tot je het weg haalt. Sommige onkruid soorten zijn ook totaal niet onder de indruk van gif en groeien net zo hard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om hoeveel meter gaat het en wat voor steentjes zijn het? Foto?

Hogedrukreiniger alles uitspuiten qua voegen en dan iets als dansand of Gator sand werkt sowieso. Geen brekerzand gebruiken, dat is te grof.
Wel een lang klusje, maar korter als voegen krabben. Zolang je niet weer alles wegspuit en af en toe bijvoegen omdat het een beetje weg zakt zie je nauwelijks onkruid terugkomen. Meest permanente oplossing imho.
Bovendien is het de uitgelezen mogelijkheid om het spul eens echt schoon te maken, en daarbij een klusje wat veel voldoening geeft, want eer van je werk :)

Wat ik me wel afvraag is of er worteldoek onder je stenen zit. Zo niet is dat de optie om de hovenier voor langs te laten komen. Is het onkruid er ook meteen uit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 01-05-2022 20:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
Gewoon pannen emmers oid met kokend water over de bestrating zo nu en dan. Efficient goedkoop en lekker makkelijk. Afgestorven troep laat ik gewoon zitten. Kan er ook niks nieuws groeien. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Af en toe kokend water doe ik ook, sterft snel af en duurt een tijd voor het terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat dikker/groen onkruid kun je bijzonder lang op branden.

Eerst gif er overheen, dagje of ~10 laten verwelken en dan kapot branden.

Het onkruid tussen het gras is wel lastiger, hier is ook gif voor te vinden, maar het beste is zorgen dat het gras goed kan groeien door veel te maaien en soms wat te regenen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:53
Waarom allemaal gif? Gif dood alles. Gif verdwijnt niet, straks spelen er kinderen, lopen er huisdieren, etc.
Hoezo adviseren mensen nog gif?

Onkruid is een mindset, iedereen heeft je geleerd dat tegels geen plantjes ertussen mogen hebben, als je van dat idee afstapt is het al minder erg.
Kokend water werkt prima, is niet giftig, alleen oppassen dat je geen mierennesten raakt. Mieren moeten ook leven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:45:

Wat ik me wel afvraag is of er worteldoek onder je stenen zit. Zo niet is dat de optie om de hovenier voor langs te laten komen. Is het onkruid er ook meteen uit ;)
Onkruid komt niet van onder je stenen vandaan. Wind/vogelpoep voor verspreiding en zodra de voegen tussen de stenen een voedingsbodem kunnen zijn slaat het aan :)

Ik doe de bosmaaier oplossing en ook deels acceptatie, ik heb betere dingen te doen :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Atsiz schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:48:
[...]

Jammer dat er nog geen makkelijke oplossing voor is.

Mijn buurvrouw heeft opnieuw laten tegelen maar wel van die grote vierkante stenen.
Dat scheelt meer dan de helft qua plukken! Veel minder voegen.

Dus met een nieuw tuin weet ik zeker wat ik moet doen qua tegels.
Dan moet je vegen, dan kan onkruid niet wortelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Alles kapot branden, paar keer herhalen. Vervolgens wegvegen. Tuin schoon? Polymeervoeg erin gooien. Neemt waterop, maar laat geen onkruid door. Vervolgens ff 2x in de maand even vegen om gevallen/gewaaid zand weg te geven en klaar.

Andere oplossing, iets rigoureuzer:

Opstaand randje rondom het terras maken, dit afkitten. 300 liter benzine in het 'badje' dumpen en aansteken. Even wachten en klaar!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:27
ymoona schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:05:
Ik stooi vaak zout, goedkoop en (langzaam) effectief.
Dit doen wij ook, met een emmer strooizout. Eerst met een metaalborstel op stok de meeste planten weghalen. Dan zout in de voegen vegen en je hebt jarenlang vrijwel geen planten meer die in de voegen groeien.

In een natuurlijke setting zou ik dat niet doen, daar hoort onkruid en ongedierte te kunnen leven zonder last te hebben van verzilting. Voor kleine betegelde tuinen, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 18:17
Ik brand regelmatig de oprit en terras. Zoals eerder gezegd hoe je de boel niet volledig weg te branden, gewoon even de plant raken is genoeg om ze te doen sterven, maar dan moet je even wachten tot het volledig weg is.

Maar in plaats van met zo'n armtierig elektrisch brandertje doe ik dat met een roofingbrander. Dat gaat tenminste vooruit als je grotere oppervlaktes te doen hebt. Wel opletten dat je niets in de fik steekt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:36
Koop een konijn.

Sinds wij ons konijn los laten lopen is elk stukje groen wat zich maar even bedenkt om te gaan groeien al opgegeten, en nog een stuk gezelliger dan een fles azijn of onkruidkrabber ;)
Moet dit natuurlijk wel mogelijk zijn, zonder dat het konijn de tuin uit kan.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20
Branden of borstelen helpt maar even. Ik zie dat de buren in de zomer elke maand doen.
Ik ga 2 keer per jaar door de knieën en haal alles met wortel en al tussen de tegels weg.
Tussendoor af en toe stevig vegen en de stoep blijft schoon.

Borstelen is sowieso een soort van maaien, daar gaat het alleen maar harder van groeien.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hier doe in één keer alles handmatig verwijderen en dan vier tot zes keer per jaar schoonmaakazijn (5 liter Uni van de Aldi) en nergens meer last van. Wel uitkijken bij de randen van de borders en het gazon.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
De beste methode om onkruid te vermijden, is zorgen dat alles bedekt is met geschikt groen.
Dus in een oude muur of op een plat dak vetplantjes, lage bodembedekkers rond bomen en struiken en in borders, dingen als kruiptijm tussen tegelpaden. Na aanleg kan je tijdelijk schors (of een grienbemester als facelia die afsterft in de winter) gebruiken, maar voorzie dat dit met tijd ook goed begroeid raakt. Vergeet ook niet dat gazon erg arbeidsintensief is (wekelijks maaien, mesten, kalken, verticuteren, en wat al die mensen met 'gemakkelijk' gazon al niet doen); een haag of struik snoei je 1 a 2 keer in een jaar, een border ga je in de lente en zomer nu en dan beetje obderhouden.
De natuur streeft om alles te bedekken met groen, en heeft meer geduld en tijd dan een mens; dus de eenvoudigste optie is om te kiezen wat waar mag groeien.

Dus je voegen even proper maken en juiste plantjes kiezen om de voegen te bevolken. Mag het wat meer werk zijn, kan je idd het juiste voegenzand of voegmiddel gebruiken en proper houden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pietje63 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Je bedoelt https://www.action.com/nl-nl/p/tuinierset/ en kinderen aan het werk zetten? Emmer vol met onkruid is ijsje!
Je kunt ook een tuinman inhuren als je zelf te lui bent 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 12:42
Ik mis nog de stoom-optie, blijkbaar werkt een "huishoudelijk-stoomapparaat" ook prima. Dan zijn all 'goedkoop' opties uit onderstaand linkje wel langsgekomen ;)

onkruidvergaat.nl

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:12

polthemol

Moderator General Chat
mos laten groeien in de voegen, eventueel kun je de voegen insmeren met iets wat zuur is (kwark werkt prima).

Je hoeft dan af en toe slechts wat plukjes gras uit te trekken is mijn ervaring hier.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK, alle gekheid op een stokje, maar wat is nou de snelste manier om er permanent van af te komen. Ik heb namelijk geen tijd om te kijken tot mos vanzelf gegroeid is. Ik mag al blij zijn als ik een vrije zaterdagochtend heb waarop ik me met dit soort ongein bezig kan houden.
Oh ja, en als het mieren verjaagt of anderszins exit doet gaan is dat een mooie bijkomstigheid, scheelt ook weer tijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Eagle schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:35:
OK, alle gekheid op een stokje, maar wat is nou de snelste manier om er permanent van af te komen. Ik heb namelijk geen tijd om te kijken tot mos vanzelf gegroeid is. Ik mag al blij zijn als ik een vrije zaterdagochtend heb waarop ik me met dit soort ongein bezig kan houden.
Oh ja, en als het mieren verjaagt of anderszins exit doet gaan is dat een mooie bijkomstigheid, scheelt ook weer tijd.
Raggen met deze, en daarna bijhouden (vegen) met harde bezem.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.XcGDFpd1poQumyqtdQbBqwHaHa%26pid%3DApi&f=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:53
The Eagle schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:35:
Waterkoker, kokend heet water eroverheen gieten. Klaar.
Herhalen als het ooit weer terugkomt.

Anders, in een appartement gaan wonen zonder tuin.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Natriumhypochloriet, in Engeland gebruiken ze dit redelijk veel om tegels schoon te kunnen maken. Onkruid gaat er ook goed dood van, en de groene aanslag verdwijnt ook snel.

Het is rommel, en ik heb geen idee of het hier gebruikt mag worden, maar er mag wel meer niet :+

[ Voor 22% gewijzigd door BlazeMuis op 03-05-2022 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:55

de Peer

under peer review

BlazeMuis schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:02:
Natriumhypochloriet, in Engeland gebruiken ze dit redelijk veel om tegels schoon te kunnen maken. Onkruid gaat er ook goed dood van, en de groene aanslag verdwijnt ook snel.

Het is rommel, en ik heb geen idee of het hier gebruikt mag worden, maar er mag wel meer niet :+
Nee dat is verboden, niet gebruiken aub! :)
En met reden natuurlijk.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Gekend als bleekwater, en ook gekend om te reageren met WC ontstopper waarbij chloorgas ontstaat. Geen zo'n lieverdje idd, maar geen id in hoeverre dit langdurig schade oplevert (vermoed dat het vooral snel zal reageren en uitdampen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1