Twee airco buitenunits aan de muur of op de vloer.(Trilling)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-07 20:16
Hallo,

Wij gaan een airco aanleggen op de bovenverdieping, voor de buitenunit (Daikin 2MXM50M9) hebben we een goed plekje gevonden.
De unit kan prima aan de muur waarschijnlijk, maar ik wil graag zeker weten dat we geen last krijgen van trillingsgeluiden.
Uiteindelijk willen we ooit ook nog een warmtepomp, dus nog een buitenunit erbij.
De unit voor de airco zou praktisch gezien een meter of twee hoog komen, zodat de leidingen meteen op de juiste verdieping uitkomen.
De unit voor de warmtepomp (later) zou daar dan weer onder kunnen.

Ik zit te denken om een betonnen plaat op poeren te maken op de plaats waar de units komen, daarop een soort stellage waar de units op kunnen. Dan heb ik dus geen contact met de muur, en de minste kans op trilling.
Bestaan er dergelijke beugels / stellages? Of draaf ik door, en moet ik ze gewoon aan de muur laten bevestigen?
Ik doe het graag in 1 keer goed. Die betonplaat met de poeren kan ik zelf wel maken, een stellage lassen gaat mij net wat te ver.

Wat denken jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-Mc7n3CGD1UfH68958VQ2V7cPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVz6FrIkxEXRZLwlcPUldFI7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Je buitenunit op veren zetten helpt ook flink.
Zoiets: https://www.mijnklimaatsh...-veervoet-30-75kg-m8.html

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:48
Als je zeker wil weten dat je geen trillingen gaat horen zou ik 'm lekker op de grond zetten. Heb daar hier thuis ook bewust voor gekozen. De unit boven hangt wel aan de muur en die hoor ik toch (heel minimaal, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zou een plaat storten, met daar in/op bevestiging voor de units.
lekker naast elkaar.

of op die rubberen voeten op het beton.
of op veren.

zou muur montage persoonlijk niet willen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 10:25
Ik heb de buitenunit aan de steense muur hangen. Dit was geen goed plan ivm resonatie. Ik ga de aircoboer vragen deze op veren te plaatsen. Misschien speelt dit probleem minder bij spouwmuur maar denk het niet.

Ik heb geen plaats op de grond (gang naast huis) maar anders zou ik dat doen. Je zit dan wel met lange lelijke kokers als de leidingen naar boven moeten.

Zeker NIET plaatsen op hout zoals een dak van dakkapel. Een fatsoenlijk aircoboer zal dit afraden want dat levert altijd gezeur op (trillingen).

[ Voor 7% gewijzigd door traders op 01-05-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:22
Aan de muur kan best, met goede dempers en als het nog opvalt met veren.

Mijn warmtepomp staat op een houten plat dak op veren, doodstil.

Mijn airco's op rubber voeten, nou die hoor je helaas wel :D

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Pagina: 1